Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:10:29 GMT

دام آلوده از کشتارگاه اراک وارد چرخه مصرف نشده است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۲۳۵۴

دام آلوده از کشتارگاه اراک وارد چرخه مصرف نشده است

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: هیچ دام آلوده ای از کشتارگاه اراک وارد چرخه مصرف نشده و نظارت جدی در این راستا انجام می شود.

به گزارش ایرنا، «محسن شانقی» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: 19 هزار و 200 راس گوسفند، 36 هزار و 250 راس بز و هفت هزار و 700 راس گاو در کشتارگاه اراک امسال کشتار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: روزانه به طور میانگین 250 راس گوسفند و بز و 35 راس گاو در کشتارگاه اراک کشتار می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: 107 لاشه گوسفند و بز و 119 لاشه گاو امسال در کشتارگاه اراک به دلیل آلوده بودن ضبط شده است.
شانقی اظهار داشت: کشتارگاه اراک در سال 1363 راه اندازی شده و ساختار آن سنتی و قدیمی است و برای بهبود شاخص های این مکان باید اقدام های موثری صورت گیرد.
وی عنوان کرد: مدیریت کشتارگاه اراک با شهرداری و نظارت و بازرسی کشتارها برعهده دامپزشکی است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: تمام کشتارها در این مکان در همه مراحل توسط ناظران این نهاد و ناظران بخش خصوصی نظارت می شود.
رئیس کمیسون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: قیمت دستگاه زباله سوز تا قبل از نوسان نرخ ارز 75 میلیارد ریال بود اما اکنون به 150 میلیارد ریال رسیده است.
«طوفان محمدی» افزود: شهرداری توان خرید این دستگاه را ندارد و در بودجه امسال مدیریت شهری اراک در این راستا حدود 30 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: پسماند های عفونی خطر ساز است و باید تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: پارک بانوان به صورت نیمه کاره افتتاح شد و نواقص زیادی دارد.
محمدی تصریح کرد: این پارک باید تعطیل شود تا اقدام های تکمیلی بر روی آن صورت گیرد.
سرپرست شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: با پیگیری متعدد 100 تن آسفالت تهیه شده و توزیع شده است.
« ابوالفضل شالی بیگ» افزود: بحث آسفالت مورد نیاز نقاط مختلف کلانشهر اراک با جدیت دنبال می شود.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک مصوب شد سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری از مبلغ 9 میلیارد ریال درآمد کسب شده از محل فروش اتوبوس های جدید، 50 درصد آن را برای تامین اتوبوس های جدید در اختیار شهرداری قرار دهد و نیم دیگر را به بازسازی و ترمیم اتوبوس های سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری اختصاص دهد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت شهري شوراي شهر اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح اقدامات اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی اداره کل پشتیبانی اظهار کرد: با مصوبه هیئت محترم وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند و ظرف مدت ۴ سال باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است. البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد و به‌عنوان نمونه در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف آب به ساماندهی ظرفیت اشتراک آب نیز توجه شده است، عنوان کرد: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این مبلغ با اصلاح تعرفه و ظرفیت قراردادی و مدیریت مصرف آب، هر ماه شاهد  بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض ماهیانه اشتراکات آب شهرداری بوده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد ادامه داد: این درحالی است که در راستای قانون درآمد پایدار و پیگیری‌های صورت پذیرفته، سال گذشته بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض برق روشنایی پارک‌ها را شاهد بودیم.

دیگر خبرها

  • مصطفی هاشمی: همه در باخت شهرداری گرگان مقصرند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت
  • ورزشگاه اراک و باز هم جیمی‌جامپ!
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است