Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، این‌ روزها شاهد نشانه‌هایی از عادی‌سازی روابط عربستان با اشغالگران اسرائیلی هستیم تا جایی که سفیر سابق اسرائیلی اعلام کرد که عربستان هدایت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به ویژه پس از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان در این کشور و روابط ویژه او با دایره نزدیک به دونالد ترامپ بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، در طول دو روز گذشته فایل ویدئویی از سوی فعالان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که تولیدات سابک، بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی عربستان در آن دیده می‌شود که در بازارهای اسرائیل به فروش می‌رسد.


فعالان شبکه‌های اجتماعی در تویتر عکسی را منتشر کردند که در آن یکی از انواع پنیرهای تولید عربستان در یکی از مراکز مصرفی اسرائیل دیده می‌شود. بر اساس عکس منتشر شده، مجموعه یاد شده در اراضی اشغالی، قیمت این محصول عربستان را با هدف بازاریابی از ۲۷ شکِل به ۲۱ شکِل کاهش داده است.
شرکت سابک عربستان به دلیل محاصره قطر، بازار دوحه را از دست داد و زیان این شرکت در بخش تولیدات پروتئینی و لبنیاتی بسیار زیاد شده است.


برخی از کاربران تویتر در اظهارنظر نسبت به این عکس، درباره چگونگی انتقال این کالاها به شهرک‌ها چه از طریق اردن یا مصر که توافقنامه صلح با اسرائیل امضا کرده‌اند و یا راهی دیگر سوال کرده‌اند، یکی از آنها نوشت: این اتفاق در شرایطی رخ داده که جامعه جهانی و اتحادیه اروپا شهرک‌ها را غیرقانونی می‌داند و کمیساریای اروپا کالاهای تولید شهرک‌های واقع در قدس شرقی، ارتفاعات جولان و کرانه باختری اشغالی را نپذیرفت.
شرکت اینترنتی خدمات اجاره مسکن "ایر بی ان بی" آمریکا ماه گذشته میلادی انصراف خود از مشارکت در ساخت شهرک‌های کرانه باختری را به این دلیل که در مرکز درگیری‌های فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها واقع شده‌اند، اعلام کرد.


روابط ریاض و تل‌آویو مساله تازه‌ای نیست و از گذشته وجود داشته و همواره این روابط از راه دور بودند اما این بار با به قدرت رسیدن محمد بن سلمان در عربستان این روابط آشکار شده است.
بن سلمان، ولیعهد عربستان و جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر روابط ریاض-تل‌آویو نظارت دارند. مساله قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در استانبول این روابط مخفی را افشا کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن خواست از ثبات در عربستان حمایت کند به این معنی که بن سلمان به عنوان کسی که شواهد و مدارک در پرونده خاشقجی علیه اوست، در قدرت بماند.


به گزارش ایسنا، آموس هرئیل، تحلیلگر مسائل نظامی و امنیتی روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نوشت، نتانیاهو آخرین کسی است که در کشمکش‌ها برای ایجاد خاورمیانه‌ای جدید به بن سلمان ایمان دارد و تلاش‌های بسیاری را در راستای استمرار حمایت‌های واشنگتن از ریاض انجام داده است و همزمانی سفر هیات مسیحی‌ها به عربستان که از سوی یک مسئول اسرائیلی در اوایل ماه گذشته میلادی ترتیب داده شده بود، اتفاقی نیست.


هاآرتص اواخر ماه گذشته میلادی درباره همکاری‌های تل‌آویو و ریاض فاش کرد، شرکت اسرائیلی ان اس او، متخصص در توسعه برنامه‌های جاسوسی سال گذشته میلادی مذاکرات پیشرفته‌ای برای فروش سیستم‌های کنترلی و شنود تلفن‌ با اطلاعات عربستان انجام داد.


به نوشته این روزنامه عبری زبان، مذاکرات دو طرف در وین، پایتخت اتریش ژوئن ۲۰۱۷ یعنی چند ماه پیش از آغاز طرح بن سلمان علیه مخالفانش در داخل و خارج عربستان انجام شد.
مجله لوفیگارو فرانسه نیز تاکید کرد، ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا تاکید کرد، عربستان از برنامه‌های "پگاسوس ۳" برای زیر نظر گرفتن رفت‌وآمدهای خاشقجی استفاده کرد.
رسانه‌های عربستانی در اکتبر گذشته از دیدار گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با روسای ارتش‌های عربستان، بحرین، مصر و اردن در آمریکا خبر دادند.


یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات اسرائیل در ژوئن گذشته درباره توسعه روابط تجاری این رژیم با عربستان در آینده اعلام کرد، تل‌آویو قصد دارد پروژه "راه‌آهن صلح" برای اتصال شبکه ریلی اسرائیل به عربستان از مسیر اردن را کلید بزند.
 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کالا فروش صهیونیست عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، امشب هم تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو دست به تظاهرات زده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده این شهرک‌نشینان معترض از نتانیاهو خواسته‌اند که توافقی را برای مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه امضا کند.

علاوه بر این صهیونیست‌های معترض در این تظاهرات پرشمار خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی و برکناری نتانیاهو شده‌اند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که صدها معترض صهیونیست نیز در برابر محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی «قیساریا» دست به تظاهرات زده و خطاب به نتانیاهو شعار داده‌اند: پیش از اسیران به محل اقامتت بازنگرد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضایی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6090398

دیگر خبرها

  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو