Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مدير امورعشاير استان تهران با تاکيد بر توجه دولت تدبير و اميد به جامعه عشايري گفت: در طول 40 سال پس از انقلاب اسلامي، توجه دولت تدبير و اميد به جامعه عشايري بي سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ هاتف مميزي عصر شنبه در شوراي هماهنگي مديريت امور عشاير استان تهران که در سالن جلسات اداره جهاد کشاورزي شهرستان ري برگزار شد طي سخناني اظهار داشت: دولت يازدهم و دوازدهم با ارائه تسهيلات ارزان قيمت بانکي جامعه عشايري استان تهران و ساير استان هاي کشور را زنده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: دولت به منظور حمايت از جامعه عشايري با تسهيلات بانکي با سود 4 و 8 درصد توجه بي سابقه اي به اين جامعه انجام داده و به جرات مي توان گفت اين حمايت در هيچ دولتي نبوده است.
مدير امور عشاير استان تهران با بيان اينکه دولت براي افزايش توان اقتصادي جامعه عشايري برنامه خاصي دارد گفت: دولت به منظور توانمندسازي عشاير در زمينه پرواربندي دام سبک تسهيلات مناسبي را در اختيار اين جامعه قرار داده و از طريق سامانه کارا دولت ميزان واگذاري اين تسهيلات را رصد مي کند.
وي همچنين بر بيمه کردن دام هاي سبک و سنگين عشايري تاکيد کرد و افزود: با توجه به اينکه جامعه عشايري حداقل سالي 2 بار به مناطق ييلاقي و قشلاقي کوچ مي کنند مديران بايد عشاير را براي بيمه کردن دام ها تشويق کنند تا در صورت بروز هر گونه حادثه اي خسارت به عشاير پرداخت شود.
مميزي يادآور شد: با توجه به اينکه در حال حاضر قيمت هر راس دام سبک بين يک تا 2 ميليون تومان است و براي اينکه عشاير در بروز هر گونه حادثه اي از جمله سيل، تصادف و ساير حوادث غيرقابل پيش بيني دچار زيان نشوند بايد دام هاي آنها بيمه شود.
وي با بيان اينکه جامعه عشايري کمترين زحمت به دوش دولت دارند اظهار داشت: اين جامعه توليد کننده و خودکفا با کمترين هزينه بيشترين اثر گذاري را دارند و جامعه 14 هزار نفري عشاير استان تهران که از لحاظ جمعيت يک درصد جمعيت استان را تشکيل مي دهند سالانه با توليد گوشت قرمز حدود 25 درصد گوشت استان تهران را تامين مي کنند و به همين منظور بايد به اين جامعه توجه بيشتري کرد.
دومين شوراي هماهنگي مديريت امور عشاير استان تهران با حضور مديريت و مديران عشايري شهرستان هاي استان تهران برگزار شد.
در اين جلسه در زمينه افزايش توان اقتصادي جامعه عشايري استان تهران تصميماتي اتخاذ شد.
استان تهران حدود 3 هزار خانوار عشايري دارد که اين جامعه در سال گذشته بيش از 67 هزار تن محصولات دامي، پروتئيني، زراعي، باغي و کشاورزي توليد کردند.
تهرام/7243//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای پیشگری از خسارت‌ به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری شامگاه _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد بحران استان، اظهار کرد: با توجه بارش‌ها دو شهرستان اردل و کوهرنگ بالای ۴۰ میلی‌متر بوده همچنین بارندگی‌های را در دو روز آینده در پیش داریم که نیازمند مراقبت بیشتر فرمانداران این دو شهرستان و شهرستان‌های دیگر است.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل کوچ نزدیک است فرمانداران مرزی و مدیران کل منابع طبیعی و امور عشایر در جلساتی با همتای خود در استان خوزستان، برای رعایت تقویم کوچ اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سعی شود که این کوچ به تأخیر بیفتد و در سر موعد خودش یعنی همان ۲۵ اردیبهشت انجام شود، همچنین برای پیشگیری از خسارت به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

حیدری اضافه کرد: نباید هیچ جاده استان اعم از اصلی، روستایی و عشایری مسدود شود، برای جاده‌های که احتمال رانش برای آن‌ها وجود دارد آماده‌باش لازم به دستگاه‌ها زده شود.

وی عنوان کرد: در سه شهرستانی که جمعیت عشایری بالایی وجود دارد اسکان و مواد غذایی مورد نیاز تأمین شود و تمام ظرفیت‌های موجود اعم از سپاه، هلال احمر و مدیریت بحران در این خصوص آماده باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که فرمانداران خسارات وارده را به گزارش کنند، تاکید کرد: ساخت ایستگاه‌های هواشناسی به خصوص در شهرستان بن تسریع شود.

حیدری افزود: با توجه به نزدیکی فصل آبیاری ترمیم کانال‌های آبرسانی کشاورزی انجام شود همچنین مراقبت‌های لازم برای کاهش آسیب به گندم‌زار و شیلات صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که عملیات‌های جاده‌ای تسریع شود و نقاط حادثه خیز بررسی شود، گفت: با توجه به اینکه فردا آخرین روز تعطیلات است و شاهد موج جدیدی از مسافرت‌ها خواهیم بود. پلیس راهور، راهداری، هلال احمر و اورژانس در خصوص تصادفات یک مراقبت ویژه صورت دهند و عوامل خود را تقویت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسؤلیت غرق‌شدگی ها در رودخانه‌ها با هلال احمر است و باید در این خصوص بدون فوت وقت اقدام کند.

کد خبر 750416

دیگر خبرها

  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت