Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری در واکنش به طرح استیضاح وزیر امور خارجه گفت: سزاوار نیست حالا که در جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و دیپلماسی با آمریکا و متحدانش هستیم فرمانده دیپلماسی کشور را تضعیف کنیم.

حسینعلی امیری در گفت‌و‌گویی درباره استیضاح محمدجواد ظریف افزود: دکتر ظریف واقعیتی را در مورد پولشویی مطرح کرد که در همه کشورهای دنیا وجود دارد و در کشورما نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مقدار کمی که از پولشویی در ایران وجود دارد به هیچ وجه قابل قبول نیست و با ارزش‌های اسلامی، دینی و اجتماعی ما سازگار نیست.

وی اظهار داشت: وقتی چند سال پیش قانون مبارزه با پولشویی را در کشور تصویب کردیم در عمل خلاءهایی داشت که به این نتیجه رسیدیم که آن را اصلاح کنیم. این واقعیتی است که در جامعه ما پولشویی وجود دارد و دادگاه‌ها به این موارد رسیدگی می‌کنند و حتی بخشی از فعالیت پلیس مبارزه با پولشویی است.

معاون پارلمانی رییس ‌جمهوری تاکید کرد: حالا که آقای ظریف واقعیتی را که در تمام جوامع و جامعه ما نیز وجود دارد مطرح کرده است سزاوار نیست در حالی که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی، تبلیغاتی و دیپلماسی با هیات حاکمه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داریم، فرمانده و سردار دیپلماسی کشور را تضعیف کنیم و روحیه و وقت او را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید همه به آقای ظریف کمک کنیم. اکنون نیازمند اتحاد و انسجام در داخل کشور هستیم و همه باید در هرجایی که فعالیت می کنیم منافع و مصالح ملی را در نظر بگیریم.

امیری ادامه داد: با توجه به شرایطی که ذکر شد به هیچ وجه طرح استیضاح وزیر امور امور خارجه به صلاح منافع و مصالح کشورمان نیست و امیدواریم در همین مرحله با توضیحاتی که برای نمایندگان محترم مجلس خواهیم داد، سوالات و ابهامات ایجادشده برای آنها را پاسخ دهیم.

وی افزود: ما حق سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و حقوق نظارتی مجلس را به طور کامل به رسمیت می‌شناسیم و بارها نظر دولت در این زمینه را ابراز کرده‌ایم اما با همه این توصیفات این که چه زمانی از این اختیارات استفاده شود، بسیار مهم است.

معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم ابهامات و سوال‌های نمایندگانی که طرح استیضاح را مطرح کرده‌اند رفع و رجوع کنیم و در همین مراحل موضوع حل و فصل شود البته رایزنی‌هایی در این زمینه با نمایندگان داشته‌ایم و همچنان ادامه‌ خواهیم داد تا موضوع به طور کامل حل و فصل شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف ظریف محمدجواد ظریف حسینعلی امیری پولشویی ظریف پولشویی استیضاح ظریف پولشویی ظریف منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم‌پست، «جودت ییلماز» معاون رئیس جمهور ترکیه در خصوص آغاز مرحله نخست عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح گفت: «اسرائیل یک روز پس از تأیید پیشنهاد قطر و مصر درخصوص آتش‌بس توسط حماس به رفح حمله و موردی جدید به جنایات جنگی که از هفتم اکتبر در فلسطین مرتکب شده است، اضافه کرد.»

معاون رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود «نتانیاهو و یارانش مرتکب جنایت علیه بشریت شدند و صاحبان قدرت که سکوت کردند دیر یا زود در برابر بشریت پاسخگو خواهند بود.»

روز دوشنبه کابینه رژیم صهیونیستی آغاز مرحله نخست حمله زمینی به غزه را تصویب و با انتشار اطلاعیه‌های رسمی در فضای حقیقی- مجازی خواهان تخلیه شرق رفح از افراد غیرنظامی شد.

شامگاه ششم فوریه اسماعیل هنیه در تماس تلفنی با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و تمیم بن حمد آل الثانی امیر قطر از پذیرش آتش‌بس و اعلام پاسخ خود به قاهره و دوحه خبر داد.

پس از اعلام موافقت جنبش حماس با پیشنهاد آتش‌بس بازیگران میانجی، منابع اسرائیلی مدعی شدند «عملیات نظامی در رفح حمله گسترده نبوده و صرفاً عملیاتی محدود» است.

پیش از این مصر، برزیل و ونزوئلا نیز آغاز عملیات رژیم صهیونیستی به شهر رفح را محکوم کردند.

کد خبر 6099544

دیگر خبرها

  • مشکل اشتغال همچنان به قوت خود باقی است آقای وزیر!طرحی برای استیضاح دیپلماسی اقتصادی/چند نکته درباره یک سکانس جنجالی
  • تلاش معاونت امور زنان و خانواده در ارتقاء سطح اجتماعی بانوان
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • حضور معاون رئیس جمهور در تمرین تیم ملی والیبال+ فیلم
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود