Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@11:56:05 GMT

خرید سربازی دیگر تمدید نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۳۸۰۶

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شود و مشمولان واجد شرایط باید در فرصت محدود باقی مانده برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر پلیس+۱۰ اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، سردار ابراهیم کریمی افزود: قانون جریمه مشمولان غایب، تا پایان سال ۹۷ اجرا می شود ،بنابر این مشمولانی که تا پایان امسال بیش از ۸ سال غیبت دارند، می بایست در فرصت محدود باقی مانده برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام کنند و با پرداخت مبلغ جریمه از این معافیت بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درادامه اظهارکرد: از آنجا که اجازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور با بیش از ۸ سال غیبت بستگی به تعیین وضعیت خدمتی آنان دارد، این گروه از مشمولان باید با انجام خدمت سربازی و یا بهره‌مندی از قانون جریمه مشمولان غایب، وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳۶ هزار درخواست ثبت شده است، گفت: قانون جریمه مشمولان غایب حدود چهار سال است که براساس قانون بودجه سالانه تمدید شده است و تا پایان سال ۹۷ نیز ادامه دارد بنابراین سال آینده این قانون اجرایی نمی‌شود و مشمولان غایب می بایست به خدمت سربازی اعزام شوند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم

نماینده نجف‌آباد در مجلس از حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند یا بیشتر از لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور خبر داد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه مجلس درباره معافیت مشمولان بالای 35 سال دارای 2 فرزند یا بیشتر، گفت: در بهمن ماه سال گذشته و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور ماده 102، بند ت، تبصره (1) نمایندگان مصوب کرده بودند که این گروه از  مشمولان از سربازی معاف شوند.

نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای 35 سال وی افزود: شورای نگهبان نسبت به این مصوبه ایراد گرفت و بنده در نامه‌ای به رئیس شورا خواستار بازنگری در نظر اعضا نسبت به این مصوبه مجلس شدم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس بیان کرد: در جلسه روز گذشته مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور، معافیت مشمولان دارای 2 فرزند و بیشتر و بالای 35 سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود، از قانون برنامه هفتم حذف شد.

ابوترابی بیان کرد: در مجلس بعدی با ارائه یک طرح این موضوع را با کاهش سن یعنی مشمولان بالای 30 سال و دارای 3 فرزند یا بیشتر مجدد پیگیری خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز هشتم بهمن ماه سال گذشته و درجریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور مصوب کرده بودند که در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غایب و غیرغایب بالای 30 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معافند که این مصوبه اصلاح و مقرر شد مشمولان بالای 35 سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟
  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • اعلام برنامه دولت درباره کالابرگ | یک هفته تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • آدریان رابیو با یوونتوس تمدید می‌کند یا به عنوان بازیکن آزاد جدا می‌شود؟
  • درویش: بازیکنان سپاهان وقت کشی کردند/ از عالیشاه بعید بود
  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم