Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@11:49:32 GMT

رشد قابل توجه بارش‌ها در مرکز و شرق کشور+جدول

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۳۹۴۴

رشد قابل توجه بارش‌ها در مرکز و شرق کشور+جدول

به گزارش تسنیم، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا 8 آذر سال آبی 98-97 (68 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 75.4 میلیمتر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (34.8 میلیمتر) 116.7 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (24.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 میلیمتر) 212.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا 8 آذر به 124 میلیارد و 261 میلیون مترمکعب رسید.

همانطور که در جدول بالا مشخص است، بیشترین میزان رشد بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل را در حوضه آبریز "فلات مرکزی" و همچنین حوضه آبریز "مرزی شرق" شاهد هستیم.

از سوی دیگر، در مقایسه میزان بارش‌های سال آبی جاری با مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت (آمار 50 ساله)، بیشترین میزان رشد بارش‌ها را در جنوب کشور (حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان) شاهد هستیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر

با ثبت ۱۷۰.۲میلی‌متر بارش در ۲۰۴ روز ابتدایی سال آبی جاری، میزان بارش‌ها نسبت به آمار مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار ۵۵ساله) کاهشی ۱۶درصدی داشته است.

به گزارش تسنیم؛ از ابتدای سال آبی جاری (شروع مهر ۱۴۰۲) تا ۲۵ فروردین ماه امسال (۲۰۴ روز ابتدایی سال آبی جاری) در مجموع ۱۷۰.۲ میلی‌متر بارش در کشور ثبت شده است.

میزان بارش‌های سال آبی جاری نسبت به بارش‌های ۲۰۳.۱ میلی‌متری در مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار ۵۵ ساله) کاهشی ۱۶ درصدی داشته است.

همچنین میزان بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با بارش‌های ۱۷۸.۱ میلی‌متری سال آبی گذشته در مدت مشابه، نشان‌دهنده افتی ۴ درصدی در بارش‌های امسال نسبت به بارش‌های سال آبی قبل از آن که سالی کم‌بارش بوده، است.

تنها استانی که افتی بیش از ۵۰ درصدی در میزان بارش‌ها نسبت به سال‌های نرمال داشته استان هرمزگان است که کاهشی ۵۳ درصدی در میزان بارش‌های این استان به‌ثبت رسیده است؛ بعد از آن، استان‌های بوشهر، فارس و کرمان به‌ترتیب با کاهشی ۴۴ درصدی، ۴۲ درصدی و ۳۸ درصدی بیشترین میزان افت بارش‌ها را داشته‌اند.

همچنین در استان‌های ایلام، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رشد بارش‌ها به‌میزان ۱۰ تا ۲۶ درصد در سال آبی جاری نسبت به میانگین آمار درازمدت به‌ثبت رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های آزاده شد
  • رئیسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • رئیسی: همه به وظایف خود در موضوع عفاف و حجاب باید توجه کنند
  • رییسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر