Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@15:07:04 GMT

هشدار درباره شیوع 25 درصدی بیماری خشکی چشم

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۴۸۸۳

هشدار درباره شیوع 25 درصدی بیماری خشکی چشم

صدای ایران- دکتر عبدالحسین غفوریان فوق تخصص فلوشیپ التهابات چشمی ضمن هشدار درباره بیماری خشکی چشم گفت: پیش بینی شده که حدود 25 درصد جامعه درگیر این بیماری باشند و روز به روز در حال افزایش می باشند.   دکتر غفوریان در گفت و گو با خبرنگار سرویس صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران در این باره خاطر نشان کرد: امروزه بسیار شاهد بیماری خشکی چشم حتی در کودکان و نوجوانان هستیم که یکی از علل آن استفاده زیاد ازحد گوشی و کامپیوتر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش بینی شده که حدود 25 درصد جامعه درگیر این بیماری باشند و روز به روز در حال افزایش می باشند.
این فوق تخصص فلوشیپ التهابات چشمی تاکید کرد: علائم این بیماری به صورت احساس جسم خارجی در چشم ، احساس سوزش ، احساس خشکی سطح چشم و گاهی در اویل بیماری اشک ریزش می باشد.
وی افزود: معمولا بیمار کارهایی مثل بی خوابی ، استفاده مکرر از گوشی و مانیتور می تواند شدت بیماری را افزایش دهد.
دکتر غفوریان ادامه داد: برای درمان خشکی چشم معمولا اول باید تشخیص داد بیمار در چه مرحله ای می باشد مراحل خفیف ، نتوسط ، شدید و بسیار شدید می باشد که در مراحل خفیف معمولا اشک مصنوعی یا قطره ضد التهاب ملایم کافی است اما در مراحل متوسط به بالا نباید به اینها اکتفا کرد و درمان های جدیدی در دسترس می باشد. مثل بستن مجاری اشکی که باعث بیشتر ماندن اشک در چشم می شود و چشم بیشتر مرطوب می ماند و در مراحل بالاتر اعمال جراحی وجود دارد که به درمان بیمار کمک موثرتر می کند.
این فوق تخصص فلوشیپ التهابات چشمی تصریح کرد: از کارهایی که باعث  افزایش خشکی چشم می شود بیماران بپرهیزند یا مثلا محیط کاری یا محیطی که زمان زیادی در آن صرف می کنند خیلی خشک نباشد ، در معرض مستقیم باد کولر یا هر وسیله سرماساز نباشد ، استفاده از گوشی و کامپیوتر تا حد امکان کم شود اگر مجبورند که از کامپیوتر زیاد استفاده بکنند از شیشه های آنتی رفلکس خاص و مناسب استفاده بکنند تا حد اشعه کاهش پیدا کند و یادآوری مکرر به پلک زدن برای اینکه وقتی شخصی به یک شی نزدیک نگاه می کند مغز بی اختیار پلک زدن را یک چهارم کم می کند و وقتی شخص کم پلک بزند اشک چشم زود بخار می شود و باعث افزایش خشکی چشم می شود.
دکتر غفوریان ادامه داد: بعضی از داروها و یا مکمل ها و حتی مواد غذایی مثل روغن ماهی خودش می تواند به کاهش این بیماری کمک بکند پس رژیم غذایی نیز مهم است و باید رعایت شود.
وی افزود: نکته آخر این که خشکی چشم یک بیماری است که مثل کسی که پوستش خشک باشد خیلی وقت ها بعضا شاید سالها و یا ماهها با شخص می باشد اگر مجرای اشکی بسته نشده یا در حد خفیف یا متوسط این بیماری باشد شخص باید محیط و رویه زندگی خود را طوری تنظیم بکند که در مقابل این بیماری برای مدت طولانی مقاوم باشد.   ویدئو گفتگوی صدای ایران با  دکتر عبدالحسین غفوریان فوق تخصص فلوشیپ التهابات چشمی را در ادامه ببینید:

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بیماری خشکی چشم خشکی چشم بیماری های چشم متخصص چشم چشم پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سازمان جهاد کشاورزی لرستان در اطلاعیه ای از کشاورزان استان خواست با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.   در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به بارندگی های اخیر، شرایط برای ایجاد و توسعه بیماری های برگی خصوصاً بیماری زنگ زرد گندم در مزارع گندم و جو مهیاست بنابراین لازم است به منظور حفاظت از مزارع به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، نسبت به سمپاشی مزارع با سموم قارچ کش توصیه شده اقدام شود.   لازم به ذکر است بیش از ۷۰ درصد مواد لازم برای پر شدن دانه های موجود در خوشه گندم توسط سه برگ انتهایی گندم تامین می شود و حفاظت از آنها خصوصاً برگ پرچم نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد گیاه دارد. بنابراین کشاورزان با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)