Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:57:18 GMT

550 کيلوگرم خاويار در آستارا توليد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۶۳۱۷

550 کيلوگرم خاويار در آستارا توليد شد

خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - رئيس اداره شيلات آستارا از توليد 550 کيلوگرم خاويار فيل ماهي از ابتداي امسال تاکنون در اين شهرستان خبر داد.

صادق خاصي پور روز يکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: بعد از انتقال ماهي هاي خاوياري آستارا به مرکز فرآوري ماهيان خاوياري بندر انزلي، خاويار آنها استحصال مي شود و تا پايان سال جاري، توليد خاويار از فيل ماهي هاي پرورش يافته به يکهزار کيلوگرم خواهد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پس از گذشت حدود هشت سال از آغاز کار مزارع پرورش ماهيان خاوياري آستارا، نخستين تخم گيري ماهي ها از سال گذشته آغاز شد و سطح مفيد مزارع پرورش ماهيان خاوياري 6 هزار و 400 متر مربع است و فيل ماهي، بيشتر از گونه هاي ديگر پرورش داده مي شود.
وي بيان کرد: سال گذشته 88 تن گوشت ماهيان خاوياري در مزارع آستارا توليد شد و پيش بيني مي شود توليد گوشت خاويار تا پايان سال جاري به 140 تن افزايش يايد.
تخم ماهيان خاوياري از مغذي ترين و گرانترين غذاهاي جهان است و درياي خزر به عنوان بزرگ‌ترين منبع ماهيان خاوياري، بيش از 90 درصد خاويار جهان را تأمين مي‌کند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و علاوه بر 18 و نيم کيلومتر ساحل درياي خزر براي صيد ماهي، داراي دو مزرعه پرورش ماهيان خاوياري است.
7105 / 7124 /6030
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا

دریافت 40 MB

به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی با حضور مسؤولین در خانه محیط زیست شهرستان آستارا واقع در دبستان فریور روستای عنبران روز جهانی زمین پاک گرامی داشته شد.

اجرای سرود و نقاشی با موضوع محیط زیست توسط دانش آموزان و به صدا درآمدن زنگ زمین پاک از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

کد خبر 6085917

دیگر خبرها

  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان