Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن قطعه سازان همگن در خصوص واردات خودرو و آزاد سازی آن گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور امروز دیگر ارز اضافی وجود ندارد که آقایان بخواهند خودرو با آن وارد کنند. ما همیشه به عنوان تولید کننده داخلی، مخالف واردات هستیم امروز هم حتی اگر با نگاه بی‌طرف بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم به دور از انصاف و منطق است که در این شرایط اجازه دهیم خودرو وارد کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرش محبی نژاد ادامه داد:  صنعت خودرو جزو اولین تحریم‌های آمریکا بود و بقیه کشورها نیز به تدریج به آن پیوستند همین امر نشان دهنده اهمیت این صنعت در مقیاس جهانی است. حالا وقتی که کشوری مانند کره جنوبی حاضر نیست به ایران مواد اولیه و یا قطعه ساخته شده بدهد برچه اساس باید به آن اجازه دهیم که ماشین های ساخته شده خود را وارد کشور کند.این یک نوع جایزه دادن به کشورهایی است که ما را تحریم کرده‌اند.

وی با اشاره به تحریم‌های هسته‌ای در سال 89 گفت: ما تجربه این امر را در زمان تحریم‌های اول داشتیم که به یک‌باره واردات سه و نیم برابر شد و دقیقا خودروها از کشورهایی وارد می‌شدند که قطعه و مواد اولیه را تحریم کرده بودند.اگر در این شرایط اجازه دهیم خودرو وارد کشور شود علاوه بر اینکه ارز خود را به هدر می‌دهیم نوعی دهن کجی به تولید کنندگان داخل است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز خودرو قطعه سازان واردات قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی