Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اخیرا در برخی از استان‌های کشور که با کمبود آب مواجه هستند؛ از آب باران برای آبیاری گلخانه‌ها استفاده شد.

علی مریدی مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جمع آوری روان آب‌ها برای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: سدسازی‌هایی که در گذشته بر روی دریاچه ارومیه صورت گرفت به دلیل کنترل روان آب ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از دلایل خشکی دریاچه ارومیه در کنار مصرف آب‌های زیرزمینی موضوع رها سازی حق آبه دریاچه  بود.

بیشتر بخوانید: ارومیه به حق آبه‌اش رسید/ رهاسازی آب سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: رهاسازی آب‌ها باید زمانی صورت گیرد که کشاورزی در آن مقطع انجام نشود.

وی  با بیان اینکه رهاسازی آب باید به صورت سیلابی باشد تا به دریاچه برسد؛ گفت: دلیل عمده خشکی بسیاری از تالاب‌ها رها سازی آب‌ها در مناطق پایین دست‌ است که باعث شده که آب در این مناطق برداشت شود و به دریاچه و تالاب‌ها نرسد.

مریدی با اشاره به اینکه مدیریت منابع روان آب های سطحی و جمع آوری آب باران در دولت و سازمان محیط زیست مطرح شده است، اظهار کرد: با جمع آوری این آب‌ها می‌توانیم در هزینه‌ها صرف جویی کنیم؛ چنانچه در برخی از کشورهای توسعه یافته از این آب‌ها در مصارف بهداشتی و فضای سبز استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کاهش 30 تا 40 درصدی آب‌های سطحی ایران/ ذوب شدن زود هنگام برف‌ها

مدیرکل دفترآب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: اخیرا در برخی از استان‌های کشور که با کمبود آب مواجه هستند؛ از آب باران برای آبیاری گلخانه‌ها استفاده شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی گردید.

وی افزود در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌گردد و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه گردید. 

رستگاری اظهار داشت در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی می‌باشد. 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست