Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا - نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: ما بايد مانند زمان جنگ که ستاد جنگ در همه شهرها و روستاها وجود داشت، ستاد جنگ اقتصادي تشکيل داده و به رونق توليد کمک کنيم.

مسعود پزشکيان شنبه شب در همايش تجليل از فعالين فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در مرند اظهارداشت: اگر بخواهيم مي توانيم با تلاش و علم پيشرفت کرده و مانند زمان جنگ با داشتن وحدت و انسجام و ايمان به موفقيت دست يابيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: اينکه سالگرد شهادت آيت الله مدرس را بعنوان روز مجلس نامگذاري کردند به اين خاطر بود که وي فردي نترس و شجاع بود و اين خصوصيت بايد در نمايندگان مجلس ما نيز باشد.
وي با اشاره به اينکه ما بايد در دفاع از حق عمل کنيم خاطرنشان کرد: اکنون بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامي بجز شهدا افراد کمي داريم که بعنوان الگو براي نسل جوان معرفي کنيم و اين بدليل ارزش قائل نشدن و تخريب شخصيت ها است.
پزشکيان اظهار داشت: بايد با قدرت و جسارت به ملت خدمت کرده و عدالت را در همه زمينه ها در کشور پياده نماييم.
وي با بيان اينکه در زمان جنگ بخاطر شهدا و با قدرت دشمن را شکست داديم ابراز داشت: اکنون نيز جنگ، جنگ اقتصادي است و بايد کاري کنيم مردم رفاه داشته و با عزت زندگي کنند.
مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس آذربايجان شرقي نيز با بيان اينکه انقلاب اسلامي ما آرمان هاي بزرگي دارد، گفت: کشور ما در روابط ديپلماتيکي، قدرت حرف اول را مي زند و به قدرت منطقه اي تبديل شده است و دليل اينکه دشمن نمي خواهد کشورما به قدرت هسته اي دست يابد ترس آنها از نزديک شدن ايران به باشگاههاي قدرت در انحصار آنها است.
عزت الله جعفري خاطرنشان کرد: از مولفه هاي قدرت، داشتن اقتصاد پويا و مولد است که نظاميان بعد از جنگ از لحاظ نظامي با تدبير رهبري به سمت پارامترهاي قدرت پيش رفتند و اکنون دقيق ترين موشک ها را داريم.
وي اضافه کرد: اکنون با وجود اينکه جمهوري اسلامي در همه زمينه ها و در زمان همه دولت ها کارهاي بسيار بزرگي انجام داده مشکل ما اقتصادي است از اين رو بايد بدنبال اقتصاد پويا، آسايش و رفاه مردم باشيم.
وي اظهار داشت: ما مي توانيم با اتحاد و تحت لواي رهبري و ولايت، دلسوزانه براي نظام، کشور و مردم حرکت کرده و به موفقيت دست يابيم.
نماينده شهرستان هاي مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي نيز خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري که بحث حمايت از کالاي ايراني را در اول سال مطرح کردند مختص دولت نيست و توليدکنندگان نيز بايد در توليد کالاها به کيفيت کالاي توليد شده توجه کنند.
محمد حسن نژاد افزود: نمي شود مردم را به خريد کالاي ايراني مجبور کرد و اين بستگي به قيمت و کيفيت کالا دارد و اول کسي که در اين صحنه تاثيرگذار مي باشد توليدکننده است.
وي با بيان اينکه حمايت و خريد کالاي داخلي با بالا بردن کيفيت کالاها اتفاق مي افتد، گفت: در مقابل دولت نيز بايد با پايين آوردن قيمت ها، به کمک توليدکنندگان آمده و باعث رونق کسب و کار شود.
وي تاکيد کرد: رسانه ها نيز وظيفه دارند در جهت تبليغ کالاهاي داخلي حرکت کرده و فرهنگ حمايت و استفاده از کالاي ايراني را ترويج کنند.
فرماندار ويژه شهرستان مرند هم در اين همايش با بيان اينکه ما بايد به شعار اقتصاد مقاومتي و حمايت از کالاي ايراني نگاه چند وجهي داشته باشيم، گفت: در اين شعار بايد تمام شاخص هاي توسعه را از لحاظ اقتصادي، فرهنگي و سياسي در نظر بگيريم زيرا که اگر تنها از منظر اقتصاد به موضوع بنگريم موفقيتي حاصل نخواهد شد.
داود گرشاسبي افزود: کالاي ايراني را بايد در تمام ابعاد تعريف کرده و در سال حمايت کالاي ايراني، در کنار اقتصاد وجه ايجابي و حمايت را هم در نظر بگيريم.
وي خاطرنشان کرد: با بررسي عوامل توسعه در کشورهاي پيشرفته و احصاي موانع توسعه، در مي يابيم که شاخص اصلي توسعه، توانمندي هاي انسان است و توسعه بر بستر انسان اتفاق مي افتد.
وي اضافه کرد: يکي ديگر از عوامل عدم توسعه اين است که بعد ذهني توسعه اتفاق نمي افتد از اين رو فکر ما بايد در توليد کالاي ايراني، حمايت از انسان بعنوان کالاي اصلي باشد.
معاون استاندار آذربايجانشرقي در خصوص دغدغه هايي که در راه توسعه وجود دارد، گفت: با وجود اينکه در جامعه ما تنوع فرهنگي و اقتصادي وجود دارد چون از منظر ذهني به انسجام دست نيافتيم حرف واحد هم نداريم پس بايد انسان را در مسيري تربيت کنيم که با وجود تفاوت در ديدگاهها، تفاوت در منفعت نداشته باشيم.
وي افزود: در سال حمايت از کالاي ايراني بايد انسان را به اجماع رسانده و هدف همه ما تامين منافع ملي باشد.
فرماندار ويژه شهرستان مرند ابراز داشت: عدم تربيت نيروي انساني متناسب با نياز و عدم رجوع به کارشناس و متخصص از ديگر دغدغه هاي رسيدن به توسعه است که اگر بتوانيم در اين مسير درست حرکت کنيم توسعه دست يافتني است.
امام جمعه مرند نيز در اين همايش با اشاره به سالگرد شهادت آيت الله مدرس و روز مجلس گفت: امروز با فشارهاي اقتصادي که دشمن بکار بسته روبرو هستيم و بايد با فقر و نياز که عامل بدبختي جامعه است مقابله کنيم.
حجت الاسلام علي نعمت زاده با بيان اينکه اسلام دين جامع است و مسلماني با سلطه بيگانگان حاصل نمي شود، تصريح کرد: وضعيت کنوني که در کشور وجود دارد با اهداف بلندي که ملت ايران داشت فاصله دارد از اين رو لازم است با احياي فرهنگ بسيجي اوايل انقلاب، بدون انتظار در جهت رفع نيازهاي جامعه قدم برداريم.
وي اظهار داشت: تنها با حرف زدن، عدالت و استقلال و شکست دشمن حاصل نمي شود و بايد در کنار حرف، اقدام عملي نيز انجام داد.
وي يادآوري کرد: اگر دنبال استقلال و حفظ امنيت هستيم بايد به فکر تامين نان و معيشت مردم بوده و به توانمندهاي داخلي ميدان بدهيم.
امام جمعه مرند ابراز اميدواري کرد: اينگونه همايش ها نتايج مثبتي داشته و حمايت از کالاي ايراني و سرمايه گذاران و توليدکنندگان داخلي عملي شود.
اولين همايش تجليل از فعالين فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي شهرستان مرند با شعار حمايت از کالاي ايراني برگزار شد.
9916/3071
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری ، نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، از این شرکت‌ها حمایت مادی و معنوی شود . سید محمد کرباسی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان افزود : موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود. وی گفت : در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است. این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۵ با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرد و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های فناور دانش‌بنیان قرار می گیرد. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز در این بازدید،  با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته است گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، گفت : تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. حمیدرضا پوریعقوبی افزود : شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است. وی گفت : اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند ، نیز بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.  

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است