Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:22:41 GMT

کارشناس بسکتبال: فیلیپین را به راحتی شکست می دهیم

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۶۹۲۸

کارشناس بسکتبال: فیلیپین را به راحتی شکست می دهیم

تهران - ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر با اشاره به دیدار حساس ایران برابر فیلیپین در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی گفت: با توجه به بازیکنان توانمندی که داریم به راحتی از پس این حریف برمی آییم.

محمدرضا اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال برابر استرالیا اظهار داشت: اگر به میانگین گل خورده استرالیا در رقابت های انتخابی جام جهانی دقت کنید متوجه می شوید که این تیم با میانگین 45 یا 46 گل خورده در رقابت ها حضور دارد که نشان می دهد تیمی با قدرت دفاعی عالی است و همه حریفانش را تحت فشار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاع خوب تمام زمین و فشار بر بازیکنان حریف باعث می شود که گل زدن به استرالیا سخت باشد و این شرایط برای بازیکنان ایران هم به وجود آمد.
اسلامی ادامه داد: ما در دیدار برابر استرالیا گل زده کمی داشتیم. به هر حال برابر استرالیایی با این میانگین به میدان رفتیم که کارمان واقعا دشوار بود و کار دفاعی حریف اجازه برنامه ریزی به ما نمی داد. استرالیا 12 بازیکن یکسان دارد که همین مساله دست سرمربی تیم را باز می گذارد و هر بار که تعویض انجام می شد این تیم بدون نوسان به کارش ادامه می داد و همین مساله نیز رقابت با استرالیا دشوارتر می کند.
سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر تهران با اشاره به شرایط کنونی بسکتبال ایران بیان کرد: ما باید راهکار داشته باشیم و به سمتی برویم که بتوانیم بسکتبال بدون حامد حدادی را یاد بگیریم. حامد یک ستاره بزرگ است و زمانی که در تیم حضور دارد شرایط کاملا فرق می کند اما زمانی که تعویض می شود و نیاز به استراحت دارد یا اصلا مثل این روزها در تیم نیست شرایط فرق می کند. تیم ملی ما باید بسکتبال بدون حدادی را نیز یاد بگیرد و آن را اجرا کند تا با تعویض او مثل بازی های آسیایی کم نیاوریم.
کارشناس بسکتبال ایران همچنین گفت: حضور حدادی در تیم ملی ایران باعث موفقیت می شود اما زمانی که او دقایقی روی نیمکت می نشیند یا در تیم ملی نیست شرایط فرق دارد و ما هنوز نتوانستیم خودمان را با این موضوع وفق بدهیم. به نظرم زمان این اتفاق رسیده است. با توجه به بازیکنان خوبی که داریم، تصور من این است که می توانیم این شرایط را رقم بزنیم و موفق باشیم.
اسلامی با اشاره به توانایی بازیکنان تیم ملی یادآور شد: در ترکیب تیم ملی بازیکنان خوبی داریم که هر زمان که بخواهند می توانند کارهای بزرگی انجام بدهند. حامد حسین زاده خیلی خوب شوت می زند، محمد جمشیدی در کنار شوت زدن قدرت نفوذ بالایی دارد، بهنام یخچالی بارها توانایی هایش را ثابت کرد و در کنار اینها بازیکنان خوبی هم مثل محمد ترابی در زیر سبد داریم که اگر تجربه بیشتری داشته باشند می توانند تاثیرگذارتر عمل کنند.
او در پاسخ به این سوال که چرا حسین زاده که عملکرد خوبی داشت زود تعویض می شد یا به کیوان ریاعی زمانی برای بازی نرسید، گفت: تعویض ها تشخیص سرمربی تیم ملی است. او در کنار زمین و با توجه به شرایط مسابقه تصمیم می گیرد و ما نمی توانیم درباره این موضوع صحبت کنیم. فضای آنجا زیر نظر سرمربی است و او با توجه به آن فضا تصمیم گیری می کند.
سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر درباره دیدار با فیلیپین نیز تصریح کرد: با توجه به تیمی که در اختیار داریم می توانیم خیلی راحت فیلیپین را شکست بدهیم. بازیکنان گردن کلفتی هم اکنون در تیم داریم و معتقدم که می توانند با عملکردی خوب در دیدار دوشنبه پیروز شوند.
کارشناس بسکتبال ادامه داد: بسکتبال فیلیپین بر پایه حمله و امتیازآوری است و دفاع ندارد. بر عکس ما خیلی خوب دفاع می کنیم و قدرت دفاعی ایران جزو بهترین های آسیا است. به نظر من با فاز دفاعی خوب می توانیم برابر گلزنی حریف قرار بگیریم و با استفاده از توانایی امتیازآوری بازیکنانمان برنده این دیدار حساس شویم.
تیم ملی بستکبال ایران در اولین دیدار از پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام ‌جهانی روز جمعه با نتیجه 76 بر 47 برابر تیم ملی استرالیا مغلوب شد.
بازی بعدی تیم ایران مقابل فیلیپین روز 12 آذر ماه خواهد بود.
ورزشی**ع-ح**9118**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بسكتبال تيم ملي جام جهاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت

تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از سری فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا مقابل الریاضی لبنان، تن به شکست داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از سری فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا، امشب در بیروت به مصاف الریاضی لبنان رفت و با نتیجه 95 بر 60 شکست خورد.

لیگ برتر بسکتبال؛ برتری شهرداری گرگان برابر مهرام

بازی در کوارتر نخست با نتیچه نزدیک 23 بر 22 به سود الریاضی تمام شد اما شاگردان مصطفی هاشمی در کوارتر دوم 22 بر 10 و در کوارتر سوم 26 بر 18 شکست خوردند. نتیجه کوارتر پایانی هم 24 بر 10 به سود نماینده لبنان بود تا الریاضی یک گام تا قهرمانی فاصله داشته باشد.

سالار منجی 14 امتیاز و 10 ریباند برای شهرداری و تون میکر 20 امتیاز و 7 ریباند برای الریاضی داشتند.

بازی دوم سری فینال چهارشنبه 12 اردیبهشت در تالار بسکتبال آزادی تهران (ساعت 21:15) انجام خواهد شد و بیروت در صورت تساوی سری فینال، میزبان بازی سوم خواهد بود.

دیدار رده بندی این مسابقات، دیروز، چهارشنبه بین دو تیم ساجس لبنان و الشرطه عراق برگزار شد که با برتری کامل تیم لبنانی و با حساب 116 بر 66 به پایان رسید.

انتهای پیام/

 

   

دیگر خبرها

  • اردوی تیم ملی مینی بسکتبال در رامسر
  • میگل: ایران پادشاه فوتسال آسیاست اما به‌راحتی قبل نمی‌برد
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان در نیمه اول
  • شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • بسکتبال NBA | در لس آنجلس صدای جارو شنیده می شود
  • تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین دیدار شکست خورد
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا