Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه تبیین طرح آموزش مهارت های زندگی در مدارس استعدادهای درخشان گفت: اولیا دانش آموزان نیز باید از آموزش تخصصی مهارت های زندگی در مدارس بهره مند بشوند.

 کمیته تبیین طرح آموزش مهارت های زندگی در مدارس استعدادهای درخشان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و عوامل در سالن غدیر اداره کل برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم رشتچی در این جلسه ضمن تاکید بر آموزش مهارت های زندگی در مدارس استان گفت: در سند تحول بنیادین برای سلامت روانی و جسمانی دانش آموزان بر این نکته تاکید گردیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش های تخصصی با موضوع مهارت های زندگی در مدارس دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه استان داده می شود ادامه داد: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز برای دوره اول متوسطه آیین نامه اجرایی آموزش این نوع مهارت ها را فرستاده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در این آیین نامه بر آموزش مهارت های زندگی برای پایه های هفتم، هشتم و نهم با سرفصل های متفاوت توصیه شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: بر اساس این آیین نامه باید آموزش مهارت های زندگی در کنار دروس رسمی و در قالب فعالیت های فوق برنامه و در قسمتی از زنگ تفکر و سبک زندگی و در طول 18 هفته و 36 ساعت ارائه گردد.

وی ادامه داد: در این راستا آیین نامه برای پایه هفتم 10 مهارت، پایه هشتم سه مهارت و برای پایه نهم چهار مهارت در نظر گرفته و سرفصل های مربوطه را ارسال نموده است.

رشتچی ضمن تاکید بر رعایت دقیق مفاد آیین نامه ارسالی وزارت ابراز داشت: مدیران مدارس استعدادهای درخشان برای اجرای طرح از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد استفاده نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به دغدغه مدیران مدارس برای آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان گفت: در مدارس به عنوان خط مقدم تعلیم و تربیت جای خالی این نوع آموزش ها احساس می شود.

وی افزود: اولیا دانش آموزان نیز باید از آموزش های تخصصی مهارت های زندگی برای اثر گذاری طرح استفاده نمایند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: مدارس استعدادهای درخشان استان می تواندد اثر گذاری بیشتری در اجرای این طرح داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهارت های زندگی مدیر کل آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری