Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سلیمانی امیری در چهارمین همایش مالی اسلامی گفت: با ورود صنعت بیمه در استفاده از ابزارهای مالی، ما نیاز بیشتری داریم تا بتوانیم از ابزارهای نوین اسلامی استفاده کنیم.
البته ابزارهای مالی اسلامی می توانند برای تمامی بازارها راهگشا باشند، علمای شیعه در بحث بیمه متعارف نظر مثبت دارند و حلال می دانند و این عملیات در ایران به شیوه متعارف آن انجام می شود اما در برخی از کشورهای اسلامی از ۱۹۷۰ به بعد اشکال شرعی بر شیوه متعارف بیمه گرفته اند و بحث تکافل را مطرح کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل بیمه مرکزی افزود: برخی کشورها بحث بیمه متعارف را حرام کرده اند و ۱۲ کشور از جمله عربستان، پاکستان و بحرین بحث تکافل را دنبال کرده اند؛ صنعت بیمه با نگاه تکافل در این کشورها با ۱۲ میلیارد دلار فعال بوده است. در صنعت بیمه اسلامی، نگاه تعاون مطرح است و بیمه گذار و بیمه گر در سود و زیان شریک هستند. 

وی تصریح  کرد: با این نگاه باید از ابزارهای نوین اسلامی استفاده کنیم و ما بحث بهادارسازی اوراق ریسک را مطرح کردیم که خوشبختانه کمیته فقهی بورس نیز آن را تایید کرده است؛ با این روش به نوعی مردم در ریسک شریک می شوند.

وی به تحریم های آمریکا در زمینه بیمه اتکایی اشاره کرد و افزود: بعد از فشارهایی که آمریکایی ها وارد کردند، باعث شد تا ما بحث اتکایی را از شرکت های خارجی جدا کنیم و به داخل هم بپردازیم.
بنابراین برای انتقال ریسک به بازار سرمایه باید از افراد فعال در بازار مالی اسلامی کمک گرفت. 

سلیمانی اظهار داشت: اگر بخواهیم اوراق ریسک بیمه ای را با ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه منتقل کنیم باید از ابزارهای نوین اسلامی استفاده کنیم. اگر مجوز این موضوع برای بیمه مرکزی صادر شود، با کمک شرکت های بیمه این موضوع را نهایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سپرده گذاری شرکت های بیمه در بانک ها برای استفاده در زمان بروز خسارت در زمان تورم با مشکل روبرو می شود، اظهار داشت: این موضوع به ویژه در مورد رشته بیمه زندگی نمود و ظهور دارد و شاید این موضوع نتواند خیلی موثر باشد؛ شرکت های بیمه در زمان تورم نمی توانند با سپرده گذاری بانکی در زمان تعهد خود پرداختی داشته باشند و لذا شرکت های بیمه باید وارد بازار سرمایه شوند و شرکت های بیمه بسیار مشتاق هستند تا حق بیمه دریافتی خود را سرمایه گذاری کرده و از سود حاصل از آن در زمان تعهدات بلندمدت، پرداختی داشته باشند.

رییس شورای عالی بیمه با بیان اینکه رشته بیمه زندگی می تواند در کنار صندوق های بازنشستگی دریافتی بیمه گذاران را در کنار مبلغ مستمری بالا ببرد، افزود: صنعت بیمه آمادگی کامل دارد تا با استفاده از ابزارهای نوین مالی اسلامی وارد بازار سرمایه شود.


 

کد خبر 4473405 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه اتکایی بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جلسه‌ای با حضور فعالان صنفی و اقتصادی استان ایلام که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه در خدمت بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:‌ با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید همیشگی دکتر طهرانچی مبنی بر حل مسئله در استان‌ها ظرفیت‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها در خدمت توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری با مشارکت و حضور دانشگاه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود. درب‌های دانشگاه همیشه برای توسعه ایلام باز بوده و به‌عنوان وظیفه ظرفیت دانشگاه در خدمت استان است. ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در شهرستان مهران شامل مجتمع رفاهی و اقامتی و زمین مناسب و پارکینگ ۱۰ هکتاری با مشارکت فعالان اقتصادی و صنعتی استان در راستای ایجاد پایانه صادراتی با محور محصولاتی تولیدی استان شکل می‌گیرد.

اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان ایلام

یکی از تجار موفق و دبیر اتاق تعاون استان ایلام نیز گفت: اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان است. مهم‌ترین اولویت استان باید رفع موانع اداری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

فرزاد فیض‌الهی بیان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه استان امیدبخش و مهم‌ترین اولویت فعلی استان ایجاد پایانه صادرات و برندسازی تولیدات استان است که این مهم با همکاری و محور دانشگاه آزاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه فعالان اقتصادی و صنفی ایلام به بیان مشکلات و سنگ‌اندازی‌های پیش روی صنعت استان و سرمایه‌گذاری اشاره و خواستار ورود دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به این مباحث شدند و رحیم لطفی عضو اتاق صنعت و معدن و از فعالان و کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و صنعت آرد استان، یار حسین دینی پژو از کارآفرینان و عضو اتاق اصناف استان و کاظم اسماعیلی از فعالان اقتصادی و کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل