Web Analytics Made Easy - Statcounter

احداث شهرک صنعتی گلستان در شهرستان بهارستان با وجود گذشت بیش از ۴ سال از زمان تصویب در هیئت دولت همچنان منتظر تخصیص یک زمین است. ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، در سفر هیئت دولت به شهرستان بهارستان در مردادماه 94 طرح صدور پروانه برای بهره‌برداری از شهرک‌های صنعتی در حالی به تصویب رسید که ساکنان این منطقه سال‌ها منتظر چنین اقدامی بودند تا شاید مجالی برای خروج از سایه سنگین محرومیت‌ پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان بهارستان در آن زمان در آستانه سفر رئیس‌ جمهور به این شهرستان بالغ بر 5 هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال داشت و در شرایطی که چشم همه تولیدکنندگان و فعالان صنعتی بهارستان به خروجی هیئت دولت بود، تصویب طرح احداث شهرک صنعتی در گلستان از پیچ موافقت هئیت دولت نور امیدی برای فعالان اقتصادی این منطقه شد.

اما چندی نگذشت که با وجود اعتبارات خوبی که به بخش‌های درمانی، زیرساختی، ارتباطی و کشاورزی شهرستان بهارستان اختصاص یافت، متأسفانه با وجود اعلام مسئولان بهارستانی در تحقق 80 درصدی اعتبارات هیئت‌ دولت در این شهرستان، زمزمه‌های ناامید کننده‌ای از جلسات کارگروه‌های اشتغال پیرامون احداث شهرک صنعتی در گلستان شنیده می‌شد و معضل واگذاری زمین راه را بر هر چه که تاکنون پیموده بودند بست و با وجود ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی  قابل توجه به دلیل غفلت مسئولان نتواست آن‌گونه که باید و شاید در فضای اقتصادی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

تهران| "کمبود زمین" مانع احداث شهرک صنعتی در بهارستان استمالکان واحد‌های شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب خواستار توجه مسئولان شدندتوسعه 15 شهرک صنعتی در اردبیل مصوب شد

مسئولان شهرستان بهارستان تاکنون که بیش از 4 سال از سفر رئیس‌ جمهور و تصویب طرح احداث شهرک صنعتی گلستان می‌گذرد و مهم‌تر از آن با وجود به تحلیل رفتن و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی همچنان معطل تخصیص زمین هستند و هر بار که از مسئولان پیگیر موضوع احداث شهرک صنعتی می‌شویم نغمه جذب سرمایه‌گذار سر می‌دهند.

مسیر رشد و توسعه شهرستان بهارستان از واگذاری زمین به شهرک صنعتی می‌گذرد

همچنان که این موضوع از دید حسین ناطقی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهارستان نیز پنهان نماند و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و صنفی شهرستان بهارستان اظهار داشت: یکی از راه‌های ایجاد رونق واگذاری زمین به واحدهای صنعتی، تولیدی و صنفی است که اگر این مهم رُخ دهد شاهد رشد و شکوفایی اشتغال و چرخه تولید خواهیم بود.

وی بیان کرد: محل قرارگیری شهرستان بهارستان در محور مواصلاتی تهران به ساوه و نیز همجواری با 3 شهرستان و نزدیکی به پایتخت از جمله مواردی است که این شهرستان را به یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی تبدیل می‌‌کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهارستان با اشاره به فعالیت صنایع تولیدی لبنیات، آهن‌آلات، خودرو و لوله با قابلیت صادرات محصولات تولیدی به کشورهای منطقه و اروپا افزود: وجود چنین سرمایه‌های عظیم در شهرستان بهارستان سبب گرایش جوانان برای تحصیل و کسب تخصص در رشته‌های مرتبط با رشته‌های فنی و مهندسی شده است.

ناطقی ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت با هدف استفاده از توانمندی‌ نیروی انسانی، ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه حضور سرمایه‌گذاران، مجوز احداث شهرک صنعتی را در نسیم‌شهر و احداث شهرک صنفی را در شهر گلستان شهرستان اخذ کرده است که در حال حاضر نیازمند زمین‌ برای احداث شهرک صنعتی هستیم.

وی با اشاره به ضرورت تسهیل شرایط برای حضور سرمایه‌گذران در این شهرستان خاطرنشان کرد: از حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان بهارستان استقبال می‌کنیم و هر گونه همکاری و تسهیل‌گری لازم را در زمینه استقرار سرمایه‌گذاران به‌کار می‌گیریم.

هر چند همه مسئولان بهارستانی احداث شهرک صنعتی گلستان را مجالی برای بازتوانی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان بهارستان می‌دانند که برای هزاران نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌کند اما همچنان چشم انتظار اسب سفید بخش خصوصی هستند تا شاید گره کور محرومیت را از این شهرستان باز ‌کند.

گزارش از احسان همتی

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین