Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کتابخانه عمومی از پایگاه‌های مهم ترویج فرهنگ در کشور است، گفت: امیدواریم که بتوانیم در بحث بودجه سال آینده، پیشنهادهای نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت ارشاد را پیگیری کنیم. ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، برای رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی در دو شهرستان نی‌ریز و استهبان، اصغر مسعودی، نماینده مردم این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی، روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، مسئولان اداره کل و رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی این دو شهرستان در نشستی به بررسی نیازها و مشکلات کتابخانه‌ای در نی‌ریز و استهبان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح‌الله منوچهری در این دیدار با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل کتابخانه‌های عمومی این دو شهرستان بحث استیجاری بودن ساختمان کتابخانه‌ها است، اظهار داشت: در شهرستان نی‌ریز 3 کتابخانه و در استهبان 4 کتابخانه عمومی در ساختمان استیجاری مستقر هستند که پرداخت هزینه اجاره و جابه‌جایی‌های پی درپی، به کتابخانه‌ها آسیب بسیاری وارد کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان اینکه وضعیت پرداخت اعتبارات نیم درصد کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان‌ها چندان مطلوب نیست، اضافه کرد: بیشتر اعتبار دریافتی کتابخانه‌ها در نی‌ریز و استهبان بابت اجاره بهای ساختمان‌ها هزینه می‌شود و این قدرت کتابخانه‌ها را در اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کم کرده است.

تهران| شهرستان دماوند از داشتن یک کتابخانه عمومی مناسب بی‌بهره استقدیمی‌ترین کتابخانه عمومی فارس مرمت و بازسازی می‌شودارومیه| 15 کتابخانه عمومی جدید در استان آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

وی همچنین به پروژه‌های نیمه تمام در این دو شهرستان اشاره و بیان کرد: ساختمان کتابخانه عمومی روستای بنوان خیر در استهبان و پروژه کتابخانه مرکزی نی‌ریز هنوز به سرانجام نرسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: کتابداران این دو شهرستان از جمله کتابداران برتر و خلاق هستند که در سطح استانی و ملی نیز برگزیده شده‌اند. طرح کتاب‌رسان سیار نی‌ریز یکی از طرح‌هایی است که به صورت استانی دنبال می‌شود و کتابداران استهبان نیز در زمینه تلاش برای جذب کتاب‌های اهدایی بسیار موفق عمل کرده‌اند.

منوچهری همچنین اضافه کرد: در برخی از شهرهای این دو شهرستان زمین‌هایی در اختیار کتابخانه‌های عمومی است که لازم است با همکاری مسئولان برای جذب خیرین جهت ساخت کتابخانه اقدام شود.

منوچهری از رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در دو شهر قطرویه و مشکان نی‌ریز ساختمان‌های بی‌استفاده‌ای متعلق به سازمان بهداشت وجود دارد که در حال رایزنی برای تبدیل این ساختمان‌ها به کتابخانه هستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این دیدار از همکاری با کتابخانه‌های عمومی این دو شهرستان خبر داد و گفت: از فرماندار شهرستان استهبان پیگیری می‌کنیم که کتابخانه بنوان خیر تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

اصغر مسعودی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت دولت، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: تعریف پروژه جدید برای ساخت کتابخانه عمومی بسیار دشوار است بنابراین بحث ساخت زمین‌های موجود باید توسط افراد خیر و سازمان‌هایی که در این زمینه مشارکت می‌کنند، دنبال شود.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز  بر لزوم حمایت گسترده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کتابخانه‌ها تاکید و عنوان کرد: کتابخانه عمومی از پایگاه‌های مهم ترویج فرهنگ در کشور است و امیدواریم که بتوانیم در بحث بودجه سال آینده، پیشنهادهای نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت ارشاد را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند

معرفی دو نایب رئیس فدراسیون کونگ‌فو به مجمع آینده این فدراسیون موکول شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو برگزار و سیدعباس هاشمی‌منش به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب و معرفی شد.

در مجمع امروز، رای گیری برای معرفی اعضای هیئت رئیسه نیز صورت گرفت.

با توجه به نامشخص بودن وضعیت تایید  صلاحیت نایب رئیس اول معرفی شده از سوی سیدعباس هاشمی‌منش رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو، قرار شد رای‌گیری برای فاطمه شهریاری نایب رئیس دوم معرفی شده نیز در مجمع آینده این فدراسیون که کمتر از سه ماه آینده برگزار خواهد شد، انجام شود.

البته رای‌گیری برای امین عباسی به عنوان خزانه‌دار و هاله زینب پیرقربان کارشناس خبره انجام شد و عباسی با کسب  47 رای و پیرقربان با کسب 31 رای ضمن انتخاب به عنوان خزانه‌دار و کارشناس خبره به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون نیز درآمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری