Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@13:55:11 GMT

پیشگیری از حوادث جاده ای نیازمند فرهنگ سازی است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۸۴۰۱

پیشگیری از حوادث جاده ای نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش ایرنا، حوادث ترافیکی در ایران به عنوان دومین عامل مرگ و میر بعد از بیماری های قلبی و عروقی اعلام شده و این در حالی است همایش های متعددی در اقصی نقاط کشور در خصوص علل بروز حوادث تلخ رانندگی برگزار می شود.
آمارهای مراجع ذی صلاح و مسئولان امر در کشور نشان می دهد، سالانه تعداد زیادی از هموطنان در سوانح رانندگی به دلایل مختلفی جان خود را از دست می دهند و علاوه بر آن نیز شمار زیادی مصدوم و یا دچار معلولیت های جسمی و حرکتی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما موضوعی که کمتر به آن توجه شده خانواده های قربانیان حوادث ترافیکی است چرا که یک یا چند نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده اند که نبود آنها به لحاظ روحی و روانی و دیگر ابعاد، عوارض نامطلوبی را بر جای می گذارد.
زهرا 17 ساله که به همراه خانواده خود به همایش یاد بود قربانیان ترافیکی آمده در این ارتباط گفت: پدرم را سال گذشته در تصادف رانندگی از دست دادیم، اتفاق تلخی بود که هرگز فراموش نمی کنم.
وی ادامه داد: نبود پدر در خانواده مشکلاتی دارد چرا رکن اصلی خانواده دیگر نیست و چه بسا اگر نکات ایمنی راهنمایی و رانندگی را رعایت می کرد، چنین حادثه ناخوشایندی ثبت نمی شد.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا دراین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: عابرین پیاده قربانیان اصلی تصادفات رانندگی درون شهری بشمار می روند و این خصوص رانندگان باید به آنچه در آئین نامه راهنمایی و رانندگی و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اعلام شده، بیش از گذشته توجه داشته باشند.
سرهنگ عین الله جهانی افزود: موتورسواران دیگر گروه جان باختگان حوادث ترافیکی را شامل می شود و متاسفانه طوری از این وسلیه استفاده می کنند که به نوعی به قتاله تبدیل شده است.
این مسئول ادامه داد: موضوع فرهنگ سازی، آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی باید بیش از گذشته در بین عموم نهادینه شود و این کارها بطور مستمر ادامه یابد.
وی یادآوری کرد: بنابراین در بحث موضوعات ترافیکی از رفتارهای ترافیکی باید استفاده شود و بر این اساس برای تغییر و اصلاح رفتارهای ترافیکی همه دستگاه های متولی به ویژه رسانه ها نقش آفرین هستند.
جهانی افزود: با توجه به کاهش همکاری رسانه ملی در پیشبرد برنامه های فرهنگی آمار تصادفات رانندگی نیز افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ سازی برای کودکان و گنجاندن مطالب درکتب درسی دانش آموزان آثار خوبی به دنبال دارد که باید به آن توجه کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان نیز ادامه داد: طی هفت ماهه امسال 23 نفر و سال قبل نیز 19 نفر در تصادفات درون شهری این استان جان باختند.
علی اصغر شیرمحمدی اظهار داشت: اغلب تصادفات درون شهری منجر به فوت شب ها که خیابانهای شهر خلوت است رخ می دهد و بر این اساس به رانندگان توصیه می شود، با احتیاط و دقت بیشتری رانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند چرا که حرکت با سرعت بالا می تواند حوادث تلخی را بوجود آورد.
شهردار زنجان نیز گفت: یکی از وظایف مهم شهرداری ها ارتقای فرهنگ شهروندی و ایجاد زیر ساخت های ترافیکی از قبیل آماده سازی معابر برای تردد ایمن عابران است.
مسیح الله معصومی افزود: در این راستا ارتقای فرهنگ شهروندی، برگزاری نشست ها، همایش ها و مراسم و از همه مهمتر نحوه استفاده از معابر و حمل و نقل عمومی بیش از گذشته جدی گرفته شود.
وی اظهار داشت: برگزاری اولین یادبود قربانیان ترافیک در زنجان بهانه ای برای ابراز همدری با خانواده های آنان و فرهنگ سازی با هدف کاهش شمار جان باختگان حوادث ترافیکی بود.
معصومی خاطرنشان کرد: بر این اساس به شهروندان توصیه می شود در درجه اول از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و از تردد با وسیله نقلیه شخصی را به حداقل ممکن برسانند.
9646/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف حمل و نقل عمومی خانواده رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فرهنگ سازی قانون منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه صورت گرفته است

شهردار کرمانشاه گفت: اقدامات بسیار خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه با تدابیر استاندار کرمانشاه و پیگیری های معاونت عمرانی استانداری و خصوصاً از زمان حضور سردار حاجیان در رأس مجموعه انتظامی استان صورت گرفته است و شهرداری نیز با همه توان برای به ثمر نشستن برنامه ها تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی امروز _ سه شنبه هجدهم اردیبهشت _ در مراسم آغاز به کار مدرسه طرح ترافیک کرمانشاه که در مدرسه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: امروزه در جوامع پیشرفته و در شهرهای توسعه یافته و بزرگ، فرهنگ و رفتارهای ترافیکی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل، احداث و اصلاح معابر شهری در کنار راه اندازی توقف‌گاه‌ها از جمله موارد مهمی است که در توسعه شهری مد نظر قرار می‌گیرد و در کنار همه اینها توجه به فرهنگ ترافیکی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر اینکه انسان‌ها در هر سنی به فرهنگ ترافیک و ارتقا آن نیاز دارند، افزود: آغاز به کار مدرسه طرح ترافیکی گام بلندی است که دانش اموزان را از همین ابتدای زندگی با قوانین و فرهنگ مربوط به ترافیک آشنا می‌کند.

وی همچنین با قدردانی از تدابیر استاندار کرمانشاه و معاونت عمرانی استانداری و ابتکار سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان برای راه اندازی مدرسه طرح ترافیک، گفت: از زمان حضور ایشان در رأس مجموعه انتظامی اقدامات بسیار خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک صورت گرفته است.

نوروزی همچنین با اشاره به آغاز اصلاح نقاط حادثه خیز کرمانشاه، گفت: این اقدام هم با حضور میدانی فرمانده انتظامی استان خوشبختانه تاکنون نتایج بسیار خوبی همراه داشته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با راه اندازی مدرسه طرح ترافیک، آموزش‌های لازم به دانش اموزان ارائه و این آموزش‌ها به درون خانواده‌ها کشیده شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد اثرات مطلوب آن در سطح شهر و جامعه باشیم.

کد خبر 751518

دیگر خبرها

  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • جذب ۲۴۵ نیرو در هلال‌احمر استان کرمانشاه
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقا فرهنگ ترافیک هستند
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • اقدامات خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه صورت گرفته است
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور