Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌های مراسم بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظيم حسنی عليه‌السلام در بارگاه ملكوتی آن حضرت از ٢٠ آذر آغاز و تا ۲۳ آذر ادامه دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ویژه برنامه شب ولادت حضرت سیدالکریم(ع) سه‌شنبه ٢٠ آذر با آئین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم(ع) همراه با جمع‌خوانی خدام آستان مقدس از ساعت ۱۶:۱۵ در صحن اصلی آستان مقدس آغاز و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام عالی، قرائت زیارت‌نامه توسط احمد زین‌العابدین فرد، مدیحه‌سرایی با نوای محمدرضا غلامرضازاده و شعرخوانی صابر خراسانی در مصلای بزرگ ری ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز ولادت آن حضرت مصادف با چهارشنبه ۲۱ آذر نیز بعد از نماز ظهر و عصر، مراسم گرامیداشت روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و مدیحه‌سرایی امیر نعیمی در شبستان امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

درهمین روز و به مناسبت سالروز ولادت حضرت سیدالکریم(ع) جشن کودکان نوباوگان حسینی(ع) از ساعت ۱۵ ویژه کودکان ۴ تا ۱۰ سال با اجرای برنامه‌های متنوع کودکانه، تواشیح، مسابقه و نمایش عروسکی در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار خواهد شد.

مراسم پرفیض دعای کمیل پنجشنبه ٢٢ آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و مدیحه‌سرایی مرتضی طاهری بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری بخش دیگری از برنامه‌های این روز است.

همچنین مراسم دعای ندبه جمعه ٢٣ آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و مدیحه‌سرایی سیدمهدی میرداماد ساعت ٦:٣٠ صبح در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام از نوادگان پیشوای دوم شیعیان و مکنیٰ به ابوالقاسم و ابوالفتح، در چهارم ربیع‌الثانی ١٧٣ ه.ق در مدینه متولد شد و در پانزدهم شوال ٢٥٢ ه.ق در شهرری وفات یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حرم عبدالعظیم حسنی مدیحه سرایی ولادت امام حسین امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند

مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته هایی از زندگی این سرمربی تیم ملی کشتی رفت که فرزاد حسنی آن را روایت می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی برنامه، برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته هایی از زندگی این سرمربی تیم ملی کشتی رفت.

 قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفت و گو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می شود.  

این مستند به کارگردانی سجاد ترابی تلاش دارد اطلاعات تازه ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته هایی به فراز و فرودهای زندگی حرفه ای این مربی محبوب کشتی می پردازد. فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.  

«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند سینماحقیقت حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.

بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسائل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستندهای ورزشی گفتگو می کنند.

در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره که به تازگی ماموریت دو ساله‌اش در این مرکز به اتمام رسیده مهمان برنامه است تا درباره مسائل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفتگو کند.

«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست و با اجرای داوود مرادیان در گروه مستند شبکه افق تولید می شود.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟