Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@10:10:00 GMT

سر شماری آهوان دشت سهرین زنجان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۸۴۶۳

سر شماری آهوان دشت سهرین زنجان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد : سر شماری آهوان دشت سهرین ومنطقه فیله خاصه زنجان از امروزآغازشد.

حسین آب سالان گفت : سرشماری آهوان دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان

توسط 25 نفر از محیط بانان وکارشناسان استان انجام می شود .

حسین آب سالان از سرشماری آهوان دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان طی امروز و فردا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب سالان افزود: سرشماری حیات وحش به صورت سالانه در 2 نوبت تابستانه و زمستانه در منطقه های تحت مدیریت و زیستگاه های حساس استان انجام می شود .

وی اظهارکرد : اقدامات لازم برای ساماندهی و برنامه ریزی برای سرشماری دقیق تر و علمی تر حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اجرای طرح سرشماری حیات وحش استان ادامه داد: به منظور برآورد دقیق جمعیت، اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیات وحش و مقایسه‌آمار جمعیتی نسبت به سال قبل وبررسی وضعیت زیستگاه‌های استان هرسال جمعیت حیات وحش استان سرشماری می شود .

حسین آب سالان گفت : یکی دیگر از اهداف سرشماری حیات وحش استان را شناخت نقاط ضعف و عوامل تهدیدکننده حیات وحش وتدوین برنامه های مدیریتی جهت بهبود وضعیت مناطق استان زنجان را برشمرد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در پایان گفت : در سال گذشته  1105 رأس آهو در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و منطقه شکارممنوع فیله خاصه سرشماری شد ؛ که انتظار می رود با توجه به تلاش شبانه روزی محیط بانان زحمتکش در یک سال گذشته شاهد افزایش جمعیت اینگونه شاخص در استان زنجان باشیم .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان مدیرکل حفاظت محیط زیست آهوان دشت سهرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موسی جسور افزود: متخلفین برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

جسور با اشاره کاهش تخلف قطع درختان که از عمده‌ترین تخلفات محیط زیستی منطقه بود، گفت: با پیگیری‌ها و انجام گشت‌های مکرر، متخلفین قطع درختان در منطقه حفاظت شده نوروزلو شناسائی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده اند و با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت شهرستان، تخلف چوب بری در منطقه حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان یادآور شد: قسمتی از منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با وسعت ۱۱۵۰ هکتار در شهرستان میاندوآب واقع شده و از مناطق چهارگانه با ارزش تنوع زیستی بالا در استان به شمار می‌رود و برابر ضوابط قانونی هرگونه قطع درختان و برداشت مصالح رودخانه‌ای در این محدوده ممنوع بوده و مامورین یگان حفاظت محیط زیست با متخلفین بصورت قاطع و قانونی برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید