Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،بنیاد شعر و ادبیات داستانی با صدور پیامی، درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز را تسلیت گفت.

در این پیام آمده:

«طنز آیینه‌ی تمام‌نمای جامعه است و در میان اهل‌قلم آنانی که طنز را برمی‌گزینند کسانی هستند که می‌خواهند آیینه‌دار شادی‌ها و اندوه‌های جمعی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طنزنویسان و طنزسرایان با این انتخاب گویی خود را موظف می‌کنند که شریک شادی‌ها و غم‌های تک تک افراد جامعه باشند و چنین است که بیش و پیش از دیگران تاب زیستن را از دست می‌دهند.

بدون تردید یکی از مهم‌ترین آیینه‌داران روزگار ما در طنز «ابولفضل زرویی نصرآباد» بود. شاعر و نویسنده‌ای توانا که از روز‌های نوجوانی در مهم‌ترین نشریات طنز درخشید و بعد‌ها با کتاب‌هایی تاثیرگذار و درخشان جایگاه خود را در ساحت طنز محکم کرد.

درگذشت او در ۴۹ سالگی و در حالی که هنوز می‌توانست بماند و بنویسد و به جوانتر‌ها بیاموزد برای طنز روزگار ما فقدانی بزرگ است.
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان درگذشت ایشان را به خانواده محترم، جامعه ادبی کشور به ویژه علاقه‌مندان این شاعر و انسان دوست‌داشتنی تسلیت می‌گوید.»

ابوالفضل زرویی نصرآباد (زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران) شب گذشته پس از تحمل دوره طولانی بیماری درگذشت.

او با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل در نشریاتی مانند گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس و تماشاگران طنز نوشته است.

در تابستان ۱۳۷۱ کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در پاسخ به سؤال مصاحبه کننده روزنامه ابرار که می‌پرسید: «چشم امیدتان در طنز نویسی امروز به کیست؟» می‌گوید: «…قلمی که عبید و دهخدا در دست داشتند، الان بی‌صاحب نیست. طنز دارد جان می‌گیرد. یکی از مشهورترین طنزنویسان امروز ما ـ. ملانصرالدین ـ. (ابوالفضل زرویی نصرآباد) فقط ۲۳ سال دارد! چراغ‌ها دارند روشن‌ می‌شوند. شهر چراغانی خواهد شد…»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات بازارنشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمی دفاع از حق است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت:‌ وقتی می‌بینیم در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر نقاط جهان خیزش حمایت از مردم مظلوم فلسطین به راه افتاده است خود گویای این موضوع است که در قلب نظام استکبار، فطرت‌های پاکی وجود دارند که مدافع حق هستند؛ رسالت معلمی دفاع از حق است.

علی نظری در آیین بزرگداشت روز معلم و استاد که شامگاه چهارشنبه،‌۱۲ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: معلم، یعنی بعثت، حرکت برای امید و پیشرفت و مبارزه با تاریکی‌ها و جهل. معلم باعث ایجاد رستاخیز برای امید و پیشرفت در جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: رسالت معلمی یک رسالت انبیایی است همانگونه که متفکر بزرگ علامه شهید مطهری هم این رسالت را ایفا کرد.

نظری ادامه داد:‌ نقش و اهمیت جایگاه معلم تا بدانجاست که معلم روشنایی در جامعه ایجاد می‌کند با تاریکی‌ها مبارزه می‌کند و خفتگان را بیدار می‌کند.

وی با بیان اینکه معلم باعث ایجاد رستاخیز برای امید و پیشرفت در جامعه می‌شود،تأکید کرد:‌ گاهی یک پیام خودش یک معلم است؛ پیام انقلاب اسلامی ایران همچون پیام معلم است که به به گوش جهانیان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی