Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: جکی چان با انتشار کتاب زندگینامه‌اش از حقایقی تلخ و گاهی شرم‌آور درباره ابتدای مسیر حرفه‌ای‌اش پرده برداشت.

 

به گزارش رکنا، جکی چان، ‌یکی از شناخته‌شده‌ترین ستاره‌های سینما Cinema در جهان است که با نمایش مهارت خود در هنرهای رزمی روی پرده‌های نقره‌ای و تلفیق آن با ژانر کمدی هواداران بسیاری در گوشه و کنار جهان پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این بازیگر Actor میلیونر در زندگی‌نامه خود از مسیرهای انحرافی و رفتارهای نامناسبی که در مسیرش به سوی شهرت و ثروت داشته است سخن گفته است.

جکی چان در کتاب خود با نام "Never Grow Up – هرگز بزرگ نشده" شرح می‌دهد که چگونه حس ناامنی و ناپختگی روحی باعث می‌شود او ثروت هنگفتی را صرف عیاشی و کارهای غلط کند. او در خاطرات منتشر شده‌اش می‌گوید طبیعت پرخطر کارش در سینما به عنوان یک بدلکار به او روحیه یک "کله‌شق" داده بود و او را به سوی خرج کردن پول‌ در قمارخانه، خرید هدایای گرانقیمت برای رفقا و بی‌بند و باری اخلاقی سوق داده بود. او حتی اعتراف می‌کند که در اکثر مواقع تحت تاثیر مشروبات الکلی بوده و حتی با این وضع رانندگی هم می‌کرده است، تا جایی که در یک مورد در یک روز دو ماشین سوپرلوکس را اسقاط می‌کند؛ یک پورشه در صبح و کمی بعد یک مرسدس بنز در شب.

چان در کتابش شرح می‌دهد: زمانی که پول به سویم سرازیر شد علاوه بر اینکه به سوی الکل و قمار و عیاشی کشیده شدم، فرصتی هم برای تسویه حساب با آدم هایی پیدا کردم که پیش از این نگاهی از بالا به پایین به من داشتند.

او می‌گوید: همیشه با خودم مقدار زیادی پول حمل می‌کردم. وقتی شما در فقر زندگی کرده باشید همراه بودن این پول‌ها به شما حس امنیت می‌دهد. همیشه دوست داشتم در وعده‌های غذاییم تعداد زیادی آدم همچون یک دار و دسته به دورم باشند، رفتاری که حتی تا سال‌های اخیر هم ادامه پیدا کرده است.

او ادامه می‌دهد: حدود ۱۰ سال پیش حساب کردم که تنها در یک سال در حدود ۲ میلیون دلار فقط صرف پول غذا برای دیگران کرده‌ام. البته این عادت تنها به دادن پول غذا محدود نمی‌شد و شامل اهدای هدایای گران قیمتی چون ماشین، ساعت‌های لوکس و لباس‌های چرم نیز بوده است.

این بازیگر ۶۴ ساله توضیح می‌دهد که قبل از اصلاح شیوه رفتارش، در زندگی خصوصی خود یک بی‌مصرف به تمام عیار بوده است و هر روز در آینه خود را یک احمق می‌نامیده است. او می‌گوید: من با آنکه وظایفم را به جا آوردم اما پدر و همسر خوبی نبودم. رفتارهای نامناسب من ریشه در ناامنی‌های عمیق روانیم داشت، درست از زمانی که در دیدگان بچه های پولدار تحقیر می‌شدم.

جکی چان همچنین از تاسف و شرم عمیق خود بابت نداشتن سواد و عدم توانایی نوشتن و خواندن و انجام محاسبات ریاضی پرده برداشته است، چرا که زمانی که باید درس می‌خواند درگیر شیطنت‌ها و بدل‌کاری‌های خود بوده است. او اعتراف می‌کند که بچه‌ای شورشی بود که مانند اسبی وحشی رفتار می‌کرد و به ولگردی با دوستانش مشغول بود و حتی گاهی تنها محض تفنن، با مردم دعوا به راه می‌انداختند. رفتاری که حالا نتیجه‌اش این است که پشت کارت اعتباری آمریکن اکسپرس بی‌حساب او بی‌امضا است چرا که او سواد امضای آن را ندارد.

جکی چان در خانواده‌ای متعلق به طبقه کارگر هنگ‌کنگ متولد شد و در ابتدای ورود به حرفه فیلم‌سازی در فیلم‌های "اژدها وارد می‌شود" و "خشم اژدها" با بازی بروس لی فقید به عنوان سیاهی‌لشکر و بدل‌کار ایفای نقش نمود. او تاکنون در بیش از ۱۵۰ فیلم بازی کرده و بنا بر آمار مجله فوربس یکی از پولسازترین بازیگران جهان است. ثروت چان در حدود ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

کتاب زندگی نامه جکی چان با نام "Never Grow Up – هرگز بزرگ نشده" سه روز دیگر در ۴ دسامبر (۱۳آذر) در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

خانم معلم فاسد با دو دانش آموز 15 ساله اش ارتباط شنیع داشت +عکس وقتی وارد خانه شدم مسعود شوهرم را با یک دختر در حال همخوابی دیدم بلایی شیطانی که آرش بر سر دختر کارخانه دار تهرانی آورد + عکس پسرم به خاطر ارتباط مادرش با غریبه ها خودکشی کرد / همسرم دخترم را هم وارد بازی کثیفش کرد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا سود سهام عدالت به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد سیروس پیشنهاد داد و من هم پذیرفتم / صحبت های شیرین زنی که به خاطر کار کثیف دستگیر شد دستگیری خانم بازیگر فیلم های ناجور! / او در خیابان چه کرد؟!+عکس زمان واریز بسته حمایتی دولت برای کارمندان مشخص شد +شرایط دریافت دستگیری 2 مرد و یک زن در تیراندازی امروز صبح تهران +عکس از تعقیب و گریز پلیسی تا تیراندازی در خیابان های مشهد / این زن و شوهر تبهکار شهر را بهم ریختند+عکس سلاخی شدن مرد نمایشگاه دار مشهدی توسط 3 نفر قاتل فرود اضطراری هواپیمای مسافربری با گزارش یک مسافر که نقص فنی را فهمید + فیلم قتل تازه عروس 16 ساله توسط شوهرش در خاش + جزئیات قتل پسر 2 ساله با اسلحه پدر / مردم شهرستان خوسف خراسان جنوبی عزادر شدند

منبع: رکنا

کلیدواژه: سینما Cinema بازیگر Actor غذا فیلم کتاب زندگی انتشار جکی چان دوست عکس تجاوز ایران دختر زندگی زن تهران کودک عجیب روزنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده پیامک «آذوقه جمع آوری کنید»

غروب دیروز پیامکی به نقل از سازمان پدافند غیرعامل برای بسیاری از مردم ارسال شد که از مردم می‌خواست، آذوقه تهیه کنند، چون در آستانه یک وضعیت اضطراری هستیم. این پیامک جعلی توسط سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل تکذیب شد و او به انصاف‌نیوز خبر داد: «هک سیستمی است و این موضوع تکذیب می‌شود».

به گزارش سازندگی، این درحالی است که پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و افزایش تنش‌های بین‌المللی، گمانه‌زنی از شیوه پاسخ ایران به اسرائیل در داخل و خارج از کشور هر روز شکل خاصی به خود می‌گیرد. بعضی هم متاسفانه بر طبل جنگ می‌کوبند و صبر ایران را از منظر ضعف می‌نگرند.

اما چند روزی است که علاوه بر این‌ها جنگ روانی علیه مردم ایران هم آغاز شده است، رسانه‌های مختلف غربی و برخی تحلیلگران سعی دارند تا ترس قریب‌الوقوعی نیز بر ذهن مردم بیندازند.

نمونه‌اش اتفاقی است که روز گذشته افتاد. طی یک هک سیستمی به گفته سردار جلالی، تقریباً برای بسیاری از افراد جامعه ایران، پیامی صادر شد که مصداق بارز یک جنگ روانی بود.

در پیامک ارسال شده، نوشته شده بود: «توجه! طی روز‌های نزدیک باید خودمان را در مقابل تهدیدات مصون بداریم؛ لذا در آستانه به وجود آمدن شرایط اضطراری، تقاضا می‌شود فوراً آب آشامیدنی و غذای خشک را تهیه نمایید. پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور».

ریشه این ماجرا به سالیان قبل و دشمنی اسرائیل با جمهوری اسلامی باز می‌گردد که نهایتا نیز دو هفته پیش، در ۱۳ فروردین با شلیک ۶ موشک، کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را هدف قرار داد و ۷ نفر از مستشاران نظامی سپاه ازجمله سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی را به شهادت رساند.

پس از این حمله موج محکومیت این حمله در سراسر جهان به راه افتاد. در جلسه شورای امنیت سازمان ملل چین و روسیه که هر کدام با اسرائیل روابطی دارند این حمله را محکوم کردند، اما آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از اسرائیل آن را توجیه کردند. بر همین اساس از لحاظ حقوق بین‌الملل از سه جهت حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، نقض آشکار حقوق بین‌الملل است.

اولاً به موجب کنوانسیون ۱۹۶۳ وین راجع به حقوق کنسولی، اماکن کنسولی دارای مصونیت هستند. حمله یک کشور به اماکن کنسولی یک کشور در سرزمین خود یا سرزمین کشوری دیگر نقض کنوانسیون ۱۹۶۳ و نقض مصونیت اماکن کنسولی است. حمله به اماکن دیپلماتیک و کنسولی علاوه بر اینکه نقض کنوانسیون‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۳ وین راجع به حقوق دیپلماتیک و کنسولی است، نقض قواعد حقوق بین‌الملل عرفی نیز محسوب می‌شود.

ثانیاً حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، نقض اصل عدم مداخله و ممنوعیت توسل به زور در حقوق بین‌الملل است و نقض آشکار ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد است. اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس هیچ توجیه حقوقی ندارد.

ثالثاً حمله اسرائیل نقض حاکمیت سوریه همچنین نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است. حمله مذکور مطابق با ماده ۸ مکرر اساسنامه دیوان بین‌الملل کیفری، مصداق جنایت بین‌المللی تجاوز محسوب می‌شود.

پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، بسیاری گمان می‌کردند که ایران بلافاصله پاسخ این حمله را با حملاتی مشابه خواهد داد؛ حال یا مستقیم از سمت ایران به وسیله موشک‌های دوربرد یا با کمک حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین با پهپاد و راه‌های دیگر.

اما صبر ایران که بسیاری آن را همان صبر استراتژیک بین‌الملل تحلیل می‌کنند، این صبر یا همان انتقام هوشمند در ابعاد متناسب و با پیش‌شرط‌های ذکر شده هم در جهت اقناع افکار عمومی و هم در جهت ارتقای امنیت ملی اثربخش خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده فسخ قرارداد سرمربی پاکو خمس با تراکتور!
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران
  • نخستین فیلم شهیدآوینی پس از ۴۴ سال روی پرده رفت
  • پشت پرده برخی از رستوران های معروف شیراز
  • احتمال پاسخ اسرائیل و آینده منطقه پس از وعده صادق / جروزالم پست از نقشه نتانیاهو پرده برداشت
  • زنگ نقالان سوره با اجرای ۳۸ پرده شهدای خراسان شمالی نواخته می‌شود
  • پشت پرده پیامک «آذوقه جمع آوری کنید»
  • واکنش شاعران به وعده صادق/ برداشت ایران پرده از سالوس اسرائیل
  • برداشت ایران پرده از سالوس اسرائیل
  • ببینید | پشت‌پرده شایعه نسبت محمود دینی با خواننده لس آنجلسی!