Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس جمهور روسیه گفت که او هیچ رقم قطعی برای کاهش تولید نفت پیشنهاد نمی کند ولی روسیه همچنان برای کاهش تولید جهانی نفت به منظور تقویت قیمت ها همکاری می کند . 


به گزارش رویترز ،محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در آرژانتین در روز شنبه دیدار و در زمینه های مختلف همکاری مثل تعادل دوباره بازار جهانی نفت مذاکره کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، که عربستان عضو کلیدی آن است و روسیه و سایر تولیدکنندگان عمده در ششم و هفتم دسامبر در وین دیدار می‌کنند تا در مورد بازار نفت صحبت کنند زیرا قیمت نفت به خاطر عرضه بیش از حد آن کاهش یافته است .ریاض پیشنهاد داده اوپک و متحدانش یک میلیون بشکه در روز تولید را از ژانویه ۲۰۱۹ کاهش دهند تا جلوی سقوط قیمت نفت گرفته شود.پوتین در روز شنبه در بوینس آیرس گفت که او هیچ رقم قطعی برای کاهش تولید نفت ندارد ولی روسیه همچنان برای کاهش تولید جهانی همکاری می کند .پوتین و بن سلمان بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان در روز جمعه با صمیمیت با هم دست دادند و در جلسه عمومی اجلاس جی ۲۰ کنار هم نشستند .رفتار دوستانه پوتین کاملا در تضاد با رفتار سایر سران در اجلاس بود. دلیل آن هم احتمال دخالت بن سلمان در قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در ماه اکتبر است.عربستان سعودی گفت که بن سلمان هیچ اطلاعی در مورد قتل نداشته است که به روابط عربستان با غرب آسیب زد و وجهه بن سلمان را در دنیا خراب کرد .روسیه از سرزنش عربستان سعودی و بن سلمان به خاطر قتل خاشقچی خودداری کرده است. پوتین در ماه اکتبر گفت که اطلاعات کافی در این مورد ندارد و به خاطر این مسئله روابطش با عربستان را از بین نمی‌برد .مسکو روابط محکمی هم با ایران، دشمن منطقه‌ای عربستان دارد. روسیه و ایران در جنگ سوریه حامی رئیس جمهور بشار اسد بودند، در حالی که عربستان و کشورهای غربی از گروه‌های شورشی حمایت می کردند .
منبع:تسنیم برچسب ها: پوتین ، بن‌سلمان ، بازار نفت

منبع: خرداد

کلیدواژه: پوتین بن سلمان بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 6088761

دیگر خبرها

  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!