Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظم رحمانی یکشنبه به ایرنا اظهار داشت: تعداد فضاهای فرهنگی و هنری همچون سینما،پلاتو،فرهنگ سرا و گالری ها متناسب با جمعیت شهرستان نیست که این مهم باید با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری ها ساخته شود تا با بالا بردن سرانه فیزیکی فضاهای فرهنگی وهنری بتوان در ایجاد نشاط اجتماعی گام های موثری برداشت.
وی ادامه داد: سینما، پلاتو، گالری و فرهنگ سرا،کتابخانه های عمومی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..نقش بسیار موثری در ارتقای انگیزه وسلامتی روح و جسم در جامعه دارند و در پیشرفت فرهنگ و هنرمی توانند نقش آفرینی کنند.
حجت‌ الاسلام حسین جمالی‌ زاده امام جمعه فسا هم در این مورد گفت: تعداد فضاهای متنوع فرهنگی و تفریحی شاد در این شهرستان کم است و مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند و تعداد این فضاها را افزایش دهند.
وی با اشاره به اینکه تنها سینمای این شهر باید احیا و تقویت شود بیان کرد: از آنجا که فرهنگ و هنر از شاخصه‌های رشد و توسعه یک شهرستان است باید به علم و ادب اهمیت بیشتری داده ‌شود.
یکی از شهروندان فسا با اشاره به برخی از فواید اماکن فرهنگی و هنری سالم در جامعه و تاثیرش بر خانواده ها اظهار داشت: این اماکن شور و نشاط و شادابی را به جامعه هدیه می دهند و در کاهش بیماری های روانی از جمله افسردگی و انزوا و ناامیدی بسیار موثر هستند.
لیلا کریمی که دانش آموخته رشته روانشناسی است ادامه داد: وجود اماکن تفریحی سالم در شهرستان در ایجادو استحکام روابط سالم در جامعه و خانواده ها و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد.
او اضافه کرد: این اماکن با ارائه برنامه های شاد وسالم خانواده ها و علاقه مندان به این هنر را جذب این مکان های فرهنگی و هنری می کنند و از فضاهای ناسالم برحذر می دارند.
جوان دیگری که از شهروندان فسا و از طرفداران تماشای فیلم در سالن سینماست اظهار داشت: تولید فیلم های منطبق با واقعیت های جامعه یکی از نیازهای مردم است و برای دیدن آنها بهترین مکان سینماست.
علی فیروزی که خیاط است افزود: حضور در جمع و تماشای فیلم برایم لذت بخش است اما متاسفانه در اثرعدم وجود ویا کمبود این اماکن فرهنگی و هنری دراین شهرستان دچار انزوا و دوری از اجتماع شده ام.

** برگزاری نمایشگاه عکس در فسا
همچنین گزارش ایرنا حاکی است نمایشگاه عکس کشوری 'روبه رو' با تکنیک پرتره دردوبخش اصلی وجنبی در فسا افتتاح شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا به ایرنا اظهار داشت: هدف ازبرپایی این نمایشگاه استفاده ازظرفیت ها و پتانسیل موجود در رشته عکاسی و همچنین ایجاد فضای مناسب برای ارتباط و رقابت سالم عکاسان شهرستان فسا با هنرمندان عکاس ملی است.
رحمانی با بیان اینکه نمایشگاه کشوری عکس 'روبه رو' با همکاری انجمن عکس، فیلم وپویانمایی دایر شد اضافه کرد: پس از فراخوان این جشنواره، 270 اثر از دوازده استان کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری تعداد22 اثر در بخش اصلی انتخاب شدند.
نمایشگاه کشوری عکس 'روبه رو' از10الی 17آذر، همه روزه عصرها درمحل نگارخانه استاد تجویدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا برای بازدید مردم برپاست.
شهرستان فسا در 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آسیب های اجتماعی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بخش خصوصی خانواده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد

محمد مهرابی، رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف درمورد نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف اظهار کرد: سابقه این نمایشگاه با عنوان دستاورد‌های نهاد وقف به حدود ۴ سال پیش برمی‌گردد که توفیق داشتم در نخستین دوره نمایشگاه با مسئولیت معاونت فرهنگی اجتماعی در قالب ستاد هفته وقف خدمت دوستان باشم و معاونت فرهنگی، این نمایشگاه را برگزار کرد که دو بخش کلی میراث وقف و دستاورد‌های نهاد وقف را داشت و در جریان آن، از گذشته و تاریخچه وقف به آینده وقف و دورنما و چشم انداز وقف پلی زده بودیم که در سیاست گذاری‌های جدید سازمان برای نهاد وقف ترسیم شده بود. از اینرو، با استقبالی که از آن نمایشگاه صورت گرفت و تغییر رویکردی که در فرم برگزاری نمایشگاه رخ داده بود ریاست سازمان و هیئت مربوطه ابراز علاقه کردند که این نمایشگاه در فواصل زمانی مشخص تکرار شود. چون نشانگر برکات و دستاورد‌هایی بود که برای دوستان جذاب بود.

مهرابی تصریح کرد: دومین دوره نمایشگاه، تقریباً دو سال پیش در حیاط سازمان اوقاف و همزمان با افتتاح ساختمان نوآوری اوقاف و امور خیریه برگزار شد که در آن‌جا، مجموعه‌ای از شرکت‌ها و نهاد‌های دانش بنیانی که از سرمایه و حمایت نهاد‌های وقف بهره‌بردار بودند دور هم جمع شدند و دستاورد‌های اداری و ستادی در حوزه‌های مختلف حفظ و صیانت از موقوفات، توسعه‌ی بهره بری موقوفات و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان ارائه شد که تجربه بسیار موفقی بود و مورد استقبال قرار گرفت و شخصیت‌های زیادی از مجلس، دولت و دستگاه‌های اجرایی آمدند و دیدند و فرصت خوبی بود تا اقشار مختلف مردم با دستاورد‌های نهاد وقف آشنا شوند. 

او ادامه داد: اساساً رویکرد سازمان در چند سال گذشته مخصوصاً ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی برای تبیین و بیان جایگاه وقف این بود که مردم با اثرات فرهنگی اجتماعی اقتصادی و کارکرد‌های وقف در حوزه‌های مختلف آشنا شوند و این رویکرد جدیدی بود که مسئولیت داشتیم تا آن را تبیین کنیم؛ چه در قالب نمایشگاه و چه در قالب انواع برنامه‌ها و فعالیت ها.

مهرابی ادامه داد: تجربه آن نمایشگاه سازمان وقف را بر آن داشت تا یک بار دیگر، این نمایشگاه را تکرار کند و اگر این سیر حتی به صورت دو سالانه هم باشد ولی می‌تواند خوب باشد و امسال، شاهد سومین دوره‌اش هستیم که این بار، با مسئولیت دوستان روابط عمومی و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، همکار آنها هستیم. 

رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف افزود: نمایشگاه امسال در حوزه دستاورد‌ها و برکات نهاد وقف برگزار شده است و برای جامعه تبیین می‌شود و اقشار مختلفی حضور پیدا می‌کنند و خیلی از آن‌ها ذوق زده می‌شوند و حتی تعجب می‌کنند و می‌گویند که نمی‌دانستند وقف به انجام چنین کار‌هایی می‌پردازد و در حوزه دانش بنیان نیز، سرمایه گذاری می‌کند و منجر به شکل گیری اشتغال‌زایی و حمایت از علم و فناوری و اختراع و اکتشاف می‌شود و این نمایشگاه فرصتی ایجاد می‌کند و اصحاب رسانه و مسئولان و اقشار مختلف حضور پیدا می‌کنند و در محیطی چند روزه به صورت تجمیعی شاهد چکیده‌ای از بخشی از فعالیت‌های وقف هستند. 

او گفت: در این نمایشگاه دو مسئولیت داشته ایم. یکی، همراهی با ستاد برگزاری در بخش مدعوین و مهمانان و اجرا بوده و دلیلش هم، تجربیاتی است که در برگزاری این نمایشگاه داشته ایم و بخش دیگر نیز، ارائه فعالیت‌های حوزه فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه است. 

مهرابی اظهار کرد: اگر حفظ عین و ارتقاء بهره‌وری را دو ضلع بدانیم. یکی از اضلاع آن، اجرای نیت است و اگر امامزاده‌ها را به عنوان یکی از اولویت‌های محوری سازمان اوقاف کنار وقف بیاوریم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه اجرایی نیت واقفین و توسعه مدیریت بقاع متبرکه بخش مهم و اولویت دار فعالیت‌های سازمان وقف می‌شوند. 

او یادآور شد: در بخش معاونت فرهنگی و اجتماعی مکلف و موظف هستیم و تلاش می‌کنیم بخشی از این دستاورد‌ها و فعالیت‌ها را در معرض دید مخاطبان بگذاریم و مهم‌ترین بخشی که در این نمایشگاه ارائه شده اجرای نیت و فعالیت‌ها و کار ویژه‌هایی که در این حوزه در حال انجام هستند و از آن جمله می‌توان به بخش توسعه مدیریت بقاع متبرکه و فعالیت‌هایی که در حوزه مدیریت آن در حال انجام است و فعالیت‌های سازمان و رویداد‌های پژوهشی اشاره کرد تا بازدیدکنندگان در جریان نمایشگاه مشاهده کنند. مثلاً امامزاده به عنوان یک مکان مذهبی می‌تواند بستری برای اشتغال‌زایی باشد و کارگاه‌های خودکفایی و بازارچه‌های خیریه و تولید و عرضه محصولات که می‌توانند مفید باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟