Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نتيجه مذاکرات پر مخاطره ترامپ و جينپينگ به اعلام آتش‌بس آمريکا و چين در جنگ تجاري ختم شد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، به نقل از رويترز ، پس از مذاکرات پرمخاطره در آرژانتين بين دونالد ترامپ و زي جينپينگ رئيس جمهور چين، آمريکا و چين با آتش‌بس جنگ تجاري تلخ موافقت کردند. نتيجه اين مذاکرات عدم افزايش عوارض از اول ژانويه بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاخ سفيد در بيانيه اي اعلام کرد ترامپ عوارض بر 200 ميليارد دلار واردات چين را در ابتداي سال جاري روي 10 درصد نگه مي‌دارد و فعلا آن را به 25 درصد افزايش نمي‌دهد.
در اين بيانيه آمده است:« چين توافق کرده مقدار زيادي محصولات کشاورزي، انرژي، صنعتي و ... از آمريکا خريداري کند تا عدم تعادل تجاري بين دو کشور کاهش يابد. هنوز در مورد مقدار اين خريد توافق نشده است ».
«چين موافقت کرد خريد محصولات کشاورزي از کشاورزان ما را فوراً آغاز کند» .
اين دو کشور توافق کردند مذاکراتي در مورد تغييرات ساختاري با توجه به انتقال اجباري تکنولوژي، حفاظت از مالکيت فکري، موانع غير از عوارض، مزاحمت‌هاي سايبري و دزدي سايبري، خدمات و کشاورزي آغاز کنند .
هر دو کشور موافقند که اين معامله را طي 90 روز آينده کامل کنند ولي اگر اين اتفاق نيفتد، آن وقت عوارض 10 درصدي تا 25 درصد بالا ميرود .
وانگ يي، يک ديپلمات ارشد در دولت چين گفت که مذاکرات در فضايي دوستانه و صميمي انجام شده است .
وي با اشاره به توافق دو طرف براي معاملات بيشتر در زمان مناسب گفت:« هر دو رئيس‌جمهور توافق کردند که دو طرف مي توانند و بايد روابط دوجانبه را درست کنند» .
وانگ گفت:« بحث در مورد مسائل اقتصادي و تجاري بسيار مثبت و سازنده بوده است. هر دو طرف به توافق رسيدند افزايش دو جانبه عوارض جديد را متوقف کنند» .
«چين مي‌خواهد واردات را طبق نيازهاي بازار داخلي و نيازهاي مردم افزايش دهد که مي‌تواند شامل واردات محصولات قابل فروش از آمريکا باشد تا به تدريج عدم تعادل در تجارت دو طرف کاهش يابد» .
«دو طرف موافقت کردند بازارهايشان را باز کنند و با انجام دور جديد اصلاحات توسط چين نگراني هاي قانوني آمريکا هم به تدريج حل مي‌شود» .
وانگ گفت دو طرف مذاکراتي در مورد حذف کامل تمام عوارض اضافي برگزار مي‌کنند .
اين اطلاعيه ها پس از اين منتشر شد که ترامپ و زي پس از گردهمايي دو روزه رهبران جهان در بوينس آيرس يک شام کاري با هم خوردند. درگيري اين دو طرف بازارهاي مالي جهاني را ضعيف کرده بود و بر اقتصاد جهان فشار مي آورد .
پس از اين جلسه 2 ساعت و نيمه، لري کودلو، اقتصاددان ارشد کاخ سفيد به خبرنگاران گفت:« مذاکرات خيلي خوب پيش رفت ولي هيچ ويژگي خاصي نداشت» .
هدف چين قانع کردن ترامپ به دست کشيدن از افزايش عوارض به 25 درصد در ماه ژانويه بود. ترامپ تهديد کرده بود اين کار را انجام مي‌دهد و اگر مذاکرات پيشرفتي نداشته باشد، احتمالا بر 267 ميليارد دلار واردات چين عوارض وضع خواهد کرد .
بازارهاي مالي تحت تاثير اين مذاکرات هستند. بنابراين جلسه بين ترامپ و زي مهمترين نشست اين سالهاي آمريکا و چين است .
اين ديدار پس از آن اتفاق افتاد که کشورهاي صنعتي گروه 20 از بازسازي سازمان تجارت جهاني پشتيباني کردند. با اين کار درگيري‌هاي تجارت بين الملل مهار مي شود که يک پيروزي براي ترامپ، منتقد اصلي اين سازمان است .
ترامپ در ابتداي جلسه به زي گفت که اميدوار است به دستاوردي در مورد تجارت دو طرف برسند. با اينکه رئيس جمهور آمريکا قبلا تهديد کرده بود سال آينده عوارض جديدي بر واردات چين وضع مي کند ولي با ديدي مثبت رو به روي زي نشست .
زي به ترامپ گفت آمريکا و چين فقط از طريق همکاري مي توانند باعث صلح و موفقيت شوند .
ترامپ در بيانيه اشاره کرد:« اين يک نشست فوق‌العاده و سازنده با احتمال ها و امکان هاي نامحدود براي چين و آمريکا بود. براي من باعث افتخار است که با رئيس‌جمهور زي کار کنم» .
همچنين کاخ سفيد روز شنبه پس از ديدار دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا و شي جين پينگ رئيس جمهور چين با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: چين و ايالات متحده توافق کرده اند تا از اعمال تعرفه هاي تجاري جديد عليه يکديگر خودداري کنند تا ظرف مدت 90 روز دو طرف براي دستيابي به يک توافقنامه تجاري تلاش نمايند.
کاخ سفيد در ادامه افزود: ترامپ موافقت کرده است تا تعرفه هاي 10 درصدي عليه 200 ميليارد دلار واردات کالاهاي چيني را از ابتداي ژانويه به 25 درصد افزايش ندهد. چين نيز در مقابل وعده داده است تا مقدار نامشخص ولي بسيار چشمگيري از توليدات کشاورزي، انرژي و صنعتي و ساير کالاهاي آمريکايي را خريداري کند.
البته کاخ سفيد تهديد کرده است "اگر توافقنامه مربوط به مسائل تجاري از جمله انتقال فناوري، مالکيت معنوي، موانع غير تعرفه اي، سرقت سايبري طي 90 روز با چين نهايي نشود، دو طرف توافق کرده اند تا تعرفه هاي 10 درصدي به 25 درصد افزايش پيدا کند."
ترامپ در ماه سپتامبر تعرفه 10 درصدي عليه 200 ميليارد دلار واردات کالاهاي چيني وضع کرده است. چين نيز در مقابل تعرفه هاي تلافي جويانه اي را عليه واردات کالاهاي آمريکايي اعمال کرده است.

ترامپ: روابط فوق‌العاده‌اي با شي جينپينگ دارم
رئيس‌جمهوري آمريکا پيش از آغاز ديدارش با همتاي چيني خود اعلام کرد که روابط فوق‌العاده‌اي با او دارد.
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا پيش از ديدار با شي جينپينگ، رئيس‌جمهوري چين با اشاره به روابط اين دو رهبر، خاطرنشان کرد: اين روابط بسيار خاص است.
وي ادامه داد: روابطي که من با شي جينپينگ دارم به نظرم علت اصلي خواهد بود که با توجه به آن ما به چيزي دست خواهيم يافت که هم براي چين و هم براي آمريکا خوب است.
رئيس‌جمهور آمريکا در ديدار با همتاي چيني‌اش رابطه ميان واشنگتن و پکن را «فوق‌العاده» توصيف کرد و گفت: معتقد است که طرفين نهايتا به يک توافق تجاري خوب مي‌رسند.
به نوشته پايگاه «پاليتيکو»، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا در ابتداي اين نشست که با شام کاري همراه بود، رابطه‌اش با «شي جينپينگ» رئيس‌جمهور چين را «فوق‌العاده» توصيف کرد و گفت: «اين ملاقاتي بسيار مهم است.»

نگراني جديد آمريکا درباره چين
مايک پمپئو، وزير خارجه آمريکا در مصاحبه با بخش اسپانيايي راديو صداي آمريکا گفت: ما نگران چين و نحوه ورود آن به کشورهاي آمريکاي لاتين هستيم.
پمپئو در اين مصاحبه که در پايگاه اينترنتي وزارت خارجه آمريکا منتشر شد، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آمريکا براي پيدا کردن زمينه مشترک با سران اعضاي متعدد گروه 20 که دستورکارهاي متفاوتي دارند، چه مي کند، گفت: ”همين طور است. اين 20 کشور و چند سازمان چندمليتي ديدگاههاي متفاوت زيادي دارند‎، اما همه ما تمايل شديدي به رشد اقتصاد در سراسر جهان داريم تا همه مردم جهان از رفاه و آسايش برخوردار شوند، و مقرراتي اتخاذ شود تا امکان اين امر فراهم شود. اهداف مشترکي وجود دارد. گاهي ما بر سر اين بحث مي کنيم که بهترين راه دستيابي به اين اهداف چيست، اما همه رو به سوي سلسله اهدافي مشابه دارند. ما مي دانيم که اگر به رشد، پيشرفت و آزادي در سراسر جهان دست يابيم، زندگي صدها ميليون نفر در جهان بهبود خواهد يافت، و بيانيه اي که گروه 20 هر بار منتشر مي کند، اعضاي اين گروه را با يکديگر متحد مي کند.“
خبرنگار راديو صداي آمريکا پرسيد: ”اين نخستين بار است که دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا به منطقه آمريکاي لاتين سفر مي کند. با توجه به اينکه چين هم سرگرم پيدا کردن دوستان جديد در اين منطقه است، آيا اين سفر به معناي ايجاد رابطه اي جديد با آمريکاي لاتين است؟
پمپئو پاسخ داد: ”بله، ما رابطه مان با آمريکاي جنوبي، آمريکاي مرکزي و مکزيک را براي براي موفقيت آمريکا امري اساسي مي دانيم. رئيس جمهور ترامپ از همان ابتداي رياست جمهوري به اين امر متعهد بوده است. فوق العاده است که وي هم اکنون امکان سفر به اين منطقه را دارد. او مدت زيادي است که رئيس جمهور ماکري (رئيس جمهور آرژانتين) را مي شناسد. آنها ديروز ديدار خوبي داشتند و در آن ديدار بر سر يک سلسله اهداف توافق کردند که دو کشور شروع به اجراي آنها خواهند کرد. ما فکر مي کنيم داشتن رابطه خوب و نزديک با کشورهاي آمريکايي واقعاً مهم است. ما نگران چين و نحوه ورود آن به کشورها هستيم. هميشه اينطور نيست که چين در برابر کشورهايي که از آنها حمايت ظاهري مي کند، حسن نيت داشته باشد. اين امر در بيشتر اوقات در مورد چين صدق مي کند.“


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چين آمريکا جنگ تجاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد

یکی از مسئولان اسرائیل تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان اسرائیل گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد اسرائیل شد.

دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی اسرائیل در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران اسرائیل بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد