Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر که در پی انقلاب 25 ژانویه 2011 سرنگون شد امروز(یکشنبه) رو در روی محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر که در 30 ژوئن 2013 برکنار شد، قرار می‌گیرد و در این جلسه قرار است مبارک در پرونده معروف به "یورش به مرزها" که مرسی و 28 رهبر دیگر اخوان المسلمین در آن متهم شناخته شده‌اند، شهادت بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبارک هنوز به طور قطع اعلام نکرده که در جلسه دادگاه حاضر خواهد شد یا خیر. نوامبر 2016 دادگاه تجدیدنظر مصر حکم‌های مربوط به اعدام و حبس ابد مرسی و رهبران اخوان المسلمین را باطل اعلام کرده بود و امروز مجددا این پرونده بررسی می‌شود.

دادگاه کیفری قاهره با ریاست شعبان الشامی در سال 2015 حکم اعدام مرسی و محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و معاونش رشاد البیومی، محی حامد، عضو دفتر ارشاد و محمد سعد الکتاتنی و عصام العریان از رهبران دیگر را صادر کرده بود. بقیه متهمان نیز به حبس ابد محکوم شده بودند.

دادستان کل مصر، مرسی و دیگر رهبران اخوان المسلمین را به "یورش به مرزهای شرقی کشور و تجاوز به تأسیسات امنیتی و قتل افسران پلیس در اوایل انقلاب ژانویه 2011 " متهم کرده است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اخوان المسلمین تجاوز قتل محمد مرسی مصر منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سوگ شهادت صادق آل محمد(ص)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سوگواران و پیروان مکتب جعفری ارادت خود را به این امام همام ابراز کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • ایران در سوگ شهادت صادق آل محمد(ص)
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد