Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:40:46 GMT

جلالی: مسئولان باید تلاش کنند کمتر حرف بزنند

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۰۱۲۵

جلالی: مسئولان باید تلاش کنند کمتر حرف بزنند

رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان این که استیضاح وزیر امور خارجه در شرایط فعلی به مصلحت نیست گفت‌ که فراکسیون‌های دیگر مجلس هم اقبالی به استیضاح وزیر امور خارجه نشان ندادند.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره استیضاح وزیر امور خارجه، گفت‌: فارغ از این که آن چه که گفته شده صحیح یا غلط است به نظر می‌رسد در شرایط فعلی سیاست خارجی ما در خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها قرار دارد و طبعا تمام برنامه‌ریزی‌هایی که طراحی می‌شود خصوصا در حوزه اقتصادی یک پای آن وزارت امور خارجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در شرایط کنونی استیضاح وزیر امور خارجه به مصلحت نیست و خصوصا پرداختن به آن چه که مطرح شده در این شرایط مقرون به صحت نیست.

وی اضافه کرد: ما نیاز به وحدت و همدلی داریم. همه مسئولان باید تمام توان خود را بگذارند که از شرایط تحریمی که دشمنان به ناحق بر ما تحمیل کرده‌اند عبور کنیم. در این شرایط باید وزارت امور خارجه را تقویت کنیم تا به خوبی وظایف خود را انجام دهد. در حال‌ حاضر وزارت امور خارجه درگیر حل و فصل مسائل مختلف است. بنابراین موضوع استیضاح را به مصلحت نمی‌دانم.

رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: من با فراکسیون‌های دیگر هم صحبت کرده‌ام. آنها هم به استیضاح اقبالی نشان ندادند. البته این موضوع امروز در کمیسیون امنیت ملی مطرح خواهد شد و ما امیدواریم همکارانی که برای استیضاح احساس‌ وظیفه کرده‌اند با پاسخ آقای ظریف قانع شوند و بحث به صحن مجلس شورای اسلامی کشیده نشود. البته اگر این اتفاق هم رخ دهد مجلس شورای اسلامی با آرای بالاتر از گذشته به آقای ظریف اعتماد می‌کند ولی این میزان وقت گیری مجلس به مصلحت نیست.

وی یادآور شد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کنند تا در شرایط فعلی اولا کمتر حرف بزنند دوما حرف‌های لازم و ضروری را مطرح کنند و سوما حرف‌هایشان مستند باشد. ما نیاز به ثبات، آرامش و هم فکری و هم افزایی داریم و حرف‌هایی که ذهن‌ها را به سمت اختلافی می‌برد نباید مطرح شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کاظم جلالی مجلس فراکسیون مستقلین ظریف استیضاح رأی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد

وزرای امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درود‌های گرم روسای جمهور دو کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران دو کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دو وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق روسای دو کشور تبادل هیات‌ها میان موسسات دینی دو کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفتگو‌های دینی را مفید و موثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفتگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیرو‌های مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اسراییل تشکر کرد 

آقای سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد همواره برای گفتگو و تماس بین مصر و ایران بعنوان دو کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین دو کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسراییل، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین گردد.

سامح شکری مجددا حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیدواری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه بشود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند