Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرزایی گفت:امروز طی نامه ایی به شورای استان اعلام خواهیم کرد که نیاز به لاستیک جدی است و اگر تامین نشود و با تزریق های قطره چکانی ادامه یابد سیستم حمل و نقل استان زمین گیر می شود .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛مشکلات و مسائل سیستم حمل و نقل کشور از ابتدای سال جاری با بالا رفتن یک دفعه ایی ارز و عدم تدبیر مسئولین دولتی در کشور سبب شد تا اعتراضات گسترده ایی را برای این قشر خدوم همیشه کاری وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات عدیده ایی که این صنعت را با خود  دست و پا گیر  کرده است اعم از  کمبود لاستیک به علت احتکار ، عدم واردات ، عدم تامین مواد اولیه و اختصاص ارز دولتی به کارخانه های تولید لاستیک داخلی ، کمبود قطعات یدکی ، روغن موتور و تعمیرات  موتور سبب شده است که ناوگان حمل و نقل کشور دست به عصایی محسوس و ملموس حرکت کند تا مبادا دچار این مشکلات شود و همین امر سبب افزایش قیمت حمل و نقل شده است .

گرچه هر چند روز اخباری مبنی بر ترکیدن لاستیک یک کامیون یا چپ شدن یک اتوبوس  و انحراف آن از جاده و کشته شدن راننده و دیگر رانندگان اطراف این خودرو منتشر می شود اما همچنان مسئولان خود را  به خواب زمستانی خود خواسته ایی فرو برده اند.

وقتی با یک راننده کامیون چه برون شهری و چه درون شهری به صحبت می نشینی دائم از اوضاع خراب اقتصادی صحبت می کند در حالی که ابتدای سال بیمه این قشر نیز قطع شده بود و عملا خدمات درمانی برای آنان و خانواده هایشان به صفر رسیده بود اما  با مطالبه گری به موقع رانندگان این معزل حل شد.

گرچه دولتی ها تصمیم گرفتند که مشکل کمبود لاستیک را با پایین آوردن تعرفه واردات تا ۶ درصد ،تعلق ارز ۴۲۰۰ به واردات و  اجرای سامانه یکپارچه ثبت نام رانندگان در انجمن های صنفی حل کنند اما همچنان  مشکلات عدیده ایی برای این قشر وجود دارد.

رضا میرزایی دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون برون شهری استان کرمان در گفتگو با راه آرمان از وضعیت وخامت بار تامین لاستیک گفت و هشدار داد ؛  اگر اوضاع به همین منوال پیش برود حمل و نقل استان نا خواسته به زودی زمین گیر خواهد شد.

وی ادامه داد : در حالی که نیاز ما به لاستیک روزی ۴۰۰ حلقه است اما متاسفانه در هفته تنها ۴۰ حلقه آنهم در یک سایز به ما تعلق می گیرد که این امر تنها نیاز یک سوم  رانندگان اآنهم در تامین دو حلقه رفع کرده است و نزدیک به ۹۶ هزار حلقه لاستیک هنوز باید به این سیستم تعلق بگیرد لذا  با سامانه طراحی شده همچنان این آمار افزایش می یابد زیرا رانندگان مرتب ثبت نام کرده و عضو می شوند  لذا باید تدبیر ویژه ایی اندیشیده شود.

میرزایی خاطر نشان کرد : امروز طی نامه ایی به شورای استان اعلام خواهیم کرد که نیاز به لاستیک جدی است و اگر تامین نشود و با تزریق های قطره چکانی ادامه یابد سیستم حمل و نقل استان زمین گیر می شود.

جانشین مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز کرمان نیز که از بزرگترین و تنها ترین تولید کننده لاستیک تمام سیمی متعلق به کامیون ها را در خطوط تولید خود می سازد نیز دچار مشکلاتی است.

وی در گفتگو با راه آرمان؛مدعی شد با وجود اینکه ما ۳۰ درصد لاستیک مورد نیاز را تامین می کنیم و عملا ارز دولتی هم به ما تعلق نمی گیرد و ارز سامانه ایی نیما هم به سختی به دست ما می رسد دچار مشکلات تولیدی هستیم اما خوشبختانه هنوز کاهش تولید نداشته و کارگران ما شبانه روز کار می کنند اما اگر قرار است به واردات ارز دولتی و  تعرفه ۶ درصدی داده شود به ما هم باید محصولات پتروشمی ارز دولتی و نخ داخلی ارزان تعلق بگیرد تا ما هم پابه پای واردات و تجار بازار را اشباع کنیم .

حسینی نژاد مدیر کل سازمان صمت نیز ضمن تاکید بر مشکلات کامیون داران در خصوص تامین لاستیک و واحد های  داخلی در این عرصه  به “راه آرمان “، عنوان کرد : مشکلات ما در عرصه حمل و نقل تنها متعلق به کرمان نیست بلکه در سطح ملی است و البته بسیاری از مشکلات در حال حاضر مرتفع شده اند و تجار برای تامین لاستیک جهت وردات اقدام کرده اند ولی تا سیستم ثبت سفارشات و خرید صورت بگیرد خوب مدت زمانی را به خود اختصاص می دهد.

وی ادامه داد: در استان کرمان نیاز به روزانه ۴۰۰ حلقه لاستیک است که عملا ۲۳۰ حلقه داده می شود که ما نیز آن را بین سه گروه حمل و نقل برون شهری ، حمل و نقل درون شهری و معادن تقسیم کرده ایم  اما عملا ۱۷۰ حلقه لاستیک کم داریم که با وجود ۱۳ هزار دستگاه برون شهری این میزان کفاف نمی دهد گرچه با کندی این مسیر پیش می رود اما به زودی این مشکل با ورود لاستیک های وارداتی حل خواهند شد.

حسینی نژاد در پایان خاطر نشان کرد : نیاز کل کشور به لاستیک ۵ میلیون حلقه است که تنها ۱ میلیون آن در داخل تولید می شود و عملا ۴ میلیون حلقه باید وارد شود و این در حالی است که گروه صنعتی بارز نیز ۳۵۰ هزار حلقه را تولید می کند که البته اگر مشکل تامین ارز و مواد اولیه وی میسر  بی شک کمک شایانی به عرصه حمل و نقل کشور خواهد کرد لذا ما نیز به دنبال حل مشکل این واحد تولیدی داخلی هستیم و تا حدودی هم حل شده اما کامل مشکل رفع نشده است.

حال با این اوصاف به نظر می رسد تدبیر دولتی ها همچنان اندر خم یک کوچه ماند و نتوانسته است نیاز کشور را در عرصه های مختلف اقتصادی حل کند هرچند همه اقشار کشور در معزلات اقتصادی معیشتی گرفتار شده اند اما دولت قصد ندارد مشی و راه جدیدی جهت کاهش فشار اقتصادی که خود عامل آن به مردم بوده است ، را پی بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند

عصر ایران - در مجمع عمومی‌انجمن که روز سه شنبه گذشته با حضور اعضای انجمن صنفی و نماینده وزارت کار برگزار شد، هیات مدیره انجمن ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن، انتخابات اعضای جدید هیات مدیره را برگزار کردند.

در انتخابات برگزار شده، از میان کاندیداهای هیات مدیره، آقایان شاملو(ورزش۳)با ۱۲ رأی، فاتح(سیتنا)با ۱۱ رأی، امیری(تابناک)با ۱۰ رأی، نادعلی(جماران)با ۹ رأی و بربریان(اعتدال)با ۸ رأی بعنوان اعضای اصلی و خانم اسکندری(پارسینه)با ۷ رأی و آقای مقدم(الف)با ۵ رأی بعنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این انجمن صنفی انتخاب شدند.

گفتنی است آقایان عباسی و جعفری نیز بعنوان بازرس اصلی با رأی مجمع انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • دریچه‌های فاضلاب خیابان ادهم اهواز و دردسر‌های آن برای رانندگان به روایت فیلم
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد