Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:00:22 GMT

آتش‌بس ۹۰ روزه آمریکا و چین در جنگ تجاری

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۱۳۵۹

آتش‌بس ۹۰ روزه آمریکا و چین در جنگ تجاری

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، صبح یکشنبه، کاخ سفید پس از اجلاس رده‌بالای ترامپ و جین‌پینگ در آرژانتین، اعلام کرد چین و ایالات‌متحده توافق کرده‌اند تا ۹۰ روز هیچ تعرفه‌ای دیگری بر یکدیگر وضع نکنند تا در این مدت به توافقی تجاری برسند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ توافق کرد که تعرفه واردات بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین را که قبلا گفته شده بود در ۱ ژانویه به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد، بالا نبرد، درحالی‌که چین توافق کرد میزانی مشخص نشده اما بسیار قابل‌توجهی از محصولات کشاورزی، انرژی، صنعتی و دیگر کالاهای آمریکایی را بخرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین که قبلا تقاضای شرکت کوآلکام آمریکا برای کسب مالکیت شرکت هلندی ان‌اکس‌پی را تایید نکرده بود، توافق کرد در صورت ارائه مجدد این پیشنهاد با تایید آن مشکلی نخواهد داشت.

در ماه جولای شرکت کوآلکام که بزرگترین سازنده تراشه تلفن هوشمند در جهان است پس از این که نتوانست تاییدیه دستگاه نظارت چین را در مورد خرید شرکت تولید نیمه‌رسانای ان‌اکس‌پی، به دست آورد، از این قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری کنار کشید و به قربانی بزرگ جنگ تجاری آمریکا و چین تبدیل شد.

به عنوان بخشی از توافق، چین قبول کرده است که دوباره خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را شروع کند.

ترامپ که از هواپیمای شخصی خود با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: این یک توافق فوق‌العاده است. کاری که من انجام خواهم داد این است که تعرفه‌ها را افزایش ندهم. چین بازار خود را باز خواهد کرد. چین تعرفه‌ها را کنار خواهد گذاشت.

او گفت: با این قرارداد چین مقدار عظیمی از محصولات کشاورزی ما را خواهد خرید که این تاثیر مثبت خارق‌العاده‌ای بر کشاورزی ما خواهد داشت.

کد خبر 4473627

منبع: مهر

کلیدواژه: تعرفه واردات گمرک جنگ تجاری چین دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: اخیراً یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک شهرستان کرج در خصوص شکایت اداره کل امور مالیاتی استان البرز علیه یکی از شرکت‌های تجاری با موضوع فرار مالیاتی جهت ادامه رسیدگی تخصصی به پلیس امنیت اقتصادی استان واصل شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز در جهت اجرای قانون مالیات‌های مستقیم طی هماهنگی با مرجع قضائی سیستم‌های حسابداری و مالی این شرکت را مورد بررسی دقیق قرار دادند و مشخص شد که این شرکت از سال ۱۳۹۹ تاکنون با استفاده از فاکتورهای صوری اقدام به مراوده با دو شرکت دیگر می کرده است.

سرهنگ نادربیگی مطرح کرد: نهایتاً با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل امور مالیاتی البرز مشخص شد این شرکت مرتکب فرار مالیاتی به مبلغ ۲۹۹ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال شده است. در این خصوص سه متهم اصلی دستگیر و پرونده این فرار مالیاتی برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی ارسال شد و اقدامات نهایی در راستای پرداخت مالیات توسط این شرکت در حال انجام است.

جانشین انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: تخلفات مالی شرکت‌های خصوصی و فعالان اقتصادی به صورت دقیق و هوشمندانه توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی رصد و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود و پلیس اجازه نخواهد این گونه افراد با اقدامات مجرمانه خود به اقتصاد کشور ضربه بزنند و در زندگی مردم اختلال به وجود آورند.

کد خبر 6063742

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج
  • قهوه تخصصی یا قهوه تجاری: کدام قهوه انتخاب بهتری است؟
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • پاک تراشی الیمالات نور مورد توافق سازمانی نبوده است