Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مکزیک، گواتمالا، السالوادور و هندوراس روز شنبه در حاشیه مراسم تحلیف آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، توافق کردند به منظور جلوگیری از مهاجرت از آمریکای مرکزی طرح توسعه‌ای را راه‌اندازی کنند.

دولت جدید مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این کشور‌ها طرح توسعه‌ای را اجرایی خواهند کرد که شامل برنامه‌ها، طرح‌ها و اقداماتی ویژه برای اشتغال‌زایی و مبارزه با فقر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سند این طرح به امضای جیمی مورالس، رئیس جمهور گواتمالا، خوآن اولاندو هرناندز، رئیس جمهور هندوراس، و اسکار ساموئل اورتیز، معاون رئیس جمهور السالوادور، رسید.

در این بیانیه آمده است: ارتباط بین جنوب مکزیک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس «لزوم مقابله با پدیده مهاجرت» را تشدید می‌کند.

جزئیات بیشتر در این باره در کنفرانس بین‌المللی مهاجرت که روز‌های دهم و یازدهم دسامبر در مغرب برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه جدید مکزیک، گفت طرح سرمایه‌گذاری بسیاری از طرح‌های کوتاه مدت توسعه را هدف قرار خواهد داد.  به گفته ابرارد، این طرح «از لحاظ حجم تلاش ها» شبیه طرح آمریکایی مارشال است. طرح مارشال ابتکار آمریکا برای کمک به اروپا برای بازسازی خود پس از جنگ جهانی دوم است.

سیزدهم اکتبر که کاروان مهاجران متشکل از هزاران مهاجر هندوراسی به مقصد آمریکا حرکت کرد، توجه همگان را به سرنوشت ساکنان آمریکای مرکزی جلب کرد که به خاطر خشونت و فقر کشور خود را ترک می‌کنند.

کاروان مهاجران وارد تیخوانا در شمال غرب مکزیک شد؛ جایی که صد‌ها نفر از این مهاجران یکشنبه هفته گذشته تلاش کردند به طور غیرقانونی از مرز مکزیک و آمریکا بگذرند و وارد خاک این کشور شوند. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شش هزار نظامی را در منطقه مرزی میان مکزیک و آمریکا مستقر کرد تا از این ورود ناگهانی و عظیم که آن را «تهاجم» توصیف کرده بود، جلوگیری کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902551

دیگر خبرها

  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران