Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان از برگزاری مرحله استانی و شهرستانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمد ابدالی پور، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، امروز(11 آذر) در جمع خبرنگاران، گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی با عنوان مدهامتان به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقمند به فعالیت های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات قرآنی کشوری از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان است.

 

ابدالی پور، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهاد های فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد از دیگر اهداف برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان است.

 

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان این سری از مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شود، افزود: برگزیدگان مرحله استانی به بخش کشوری این سری از مسابقات قرآنی راه خواهند یافت.

 

ابدالی پور، در ادامه به شیوه های ثبت نام اشاره کرد و گفت: فعالان قرآنی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.modhamatan.com  و یا با مراجعه حضوری به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برای شرکت در این مسابقات قرآنی ثبت نام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این سری از مسابقات در رده های سنی 7 تا 30 سال  برگزار می شود، افزود: این سری از مسابقات در رده سنی 16 تا 30 سال در رشته های قرائت (تحقیق) حفظ کل برگزار می شود و در رده سنی 7 تا 16 سال در رشته های قرائت( ترتیل) حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرآئت نماز برگزار می شود.

 

 

ابدالی پور، ابراز کرد: مرحله استانی و کشوری مسابقات ویژه خواهران همانند برادران می باشد و فقط رشته اذان و قرائت تقلیدی برای خواهران برگزار نخواهد شد.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، گفت: افرادی که به مرحله کشوری راه می یابند باید 70 درصد امتیاز مرحله استانی در رشته مورد نظر را کسب نماید.

 

وی اظهار کرد: همچنین افرادی که سابقه شرکت در مسابقات بین المللی و یا برگزیده اول تا سوم مسابقات قرآنی کشوری  را داشته باشند نمی تواند در این سری از مسابقات شرکت نمایند.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند بسیج اردبیل اصفهان روزنامه سیدعباس صالحی زکات نماز مجلس شورای اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد مدهامتان مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی