Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:08:03 GMT

پاسخ به شایعات زلزله‌های کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۲۰۴۳

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از ثبت 6038 پس‌لرزه در گستره استان کرمانشاه بعد از زلزله 21 آبان سال قبل خبر داد و گفت: هیچکدام از موج‌هایی که طی این یک‌ سال ثبت کرده‌ایم، منشاء غیرزلزله‌ای نداشته است. ناطقان: فرهاد فروزی اظهار کرد: بعد از زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذر تا ساعت یازده امروز (یازده آذر) 433 لرزه به ثبت رسیده که از این تعداد دو مورد بزرگی بیشتر از پنج ریشتر، 10 مورد بین چهار تا پنج ریشتر و 59 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد لرزه‌های پس از زلزله 21 آبان سال گذشته تاکنون را نیز 6038 مورد اعلام کرد.
مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه روند پس‌لرزه‌های زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر بیش از یک یا دو سال طول خواهد کشید، عنوان کرد: پس‌لرزه 6.4 ریشتری برای چنین زلزله‌ای طبیعی است.
به گفته فروزی اگرچه از دامنه شدت و تعداد پس‌لرزه‌ها کاسته شده، اما تداوم آنها بیش از یک یا دو سال خواهد بود.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی وقوع زلزله بزرگ‌تر توسط هیچکس امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: مردم نباید به شایعاتی که درباره وقوع یک زلزله بزرگ مطرح می‌شود توجه کنند، زیرا هنوز در هیچ کجای دنیا امکان پیش‌بینی دقیق زلزله وجود ندارد.
مسئول شکبه لرزه‌نگاری کرمانشاه درباره شایعاتی که در خصوص منشاء غیرزلزله‌ای لرزه‌ها مطرح است نیز به صراحت اعلام کرد: در تمام بیش از شش هزار لرزه‌ای که طی یک سال اخیر به ثبت رسیده، هیچ لرزه‌ای با منشاء غیرزلزله‌ای نداشته‌ایم.
فروزی با اشاره به اینکه دستگاه‌های شبکه لرزه‌نگاری انواع شکل‌های امواج حتی عبور یک کامیون یا نویزهای محلی را نیز ثبت می‌کنند، تاکید کرد: موج ناشی از زلزله به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد کاملا قابل شناسایی و تشخیص است، دامنه و فرکانس مشخص دارد و عمق آن نیز به طور دقیق معلوم است.
به گفته فروزی، حتی لرزه‌هایی که منشاء زلزله‌ای دارد، با لرزه‌های ناشی از فرورانش زمین و یا فروریزش غارهای زیرزمینی نیز متفاوت و قابل تشخیص است.
مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه حداقل عمق لرزه‌های یک سال اخیر پنج کیلومتر بوده و زلزله سطحی‌تر از این عمق نداشته ایم، افزود: عمق پنج کیلومتری زمین و یا عمق‌های بیشتر مانند عمق 18 کیلومتری زلزله 21 آبان، عمق قابل توجهی است که فقط زلزله می‌تواند در این اعماق رخ دهد. 
منبع: ایسنا برچسب ها: زلزله‌های کرمانشاه ، پس‌لرزه‌ ، منشاء غیرزلزله‌ای

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زلزله های کرمانشاه پس لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان لرزید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان لحظاتی قبل با زمین لرزه‌ای به قدرت ۳.۴ ریشتر لرزید.

بیشتر بخوانید: تیتکانلو در خراسان شمالی لرزید

ساعت ۱۴:۱۹ امروز منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان با زمین لرزه‌ای به قدرت ۳.۴ ریشتر تکان خورد.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی: ۴۹.۴۳، عرض جغرافیایی: ۳۲.۱۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۱۰ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۲۲ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۳۹ کیلومتری لالی (خوزستان)، ۱۱۳ کیلومتری اهواز و ۱۳۶ کیلومتری شهرکرد رخ داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229421 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • بندرچارک لرزید
  • گلایه پیولی از خبرنگاران: نمی‌توانم شما را کنترل کنم!
  • شایعات حضور قطبی در تیم ملی ایران تکذیب شد
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند