Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- فرمانده ارتش هند صلح و گسترش روابط دهلي‌نو با پاکستان را به داشتن حکومت سکولار در اين کشور مشروط کرد.
ژنرال «بيپين راوات» Bipin Rawat در پاسخ به پيام صلح اخير «عمران خان» نخست وزير پاکستان به هند گفت، چنانچه پاکستان مانند هند يک حکومت سکولار داشته باشد، آن وقت فرصت مذاکره صلح با هند را پيدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين شرط فرمانده ارتش هند از چند جهت قابل توجه و تامل است.
اول آنکه، نظاميان در هند در امور سياست خارجي و داخلي اين کشور مداخله نمي‌کنند.
از اينرو، مشروط کردن از سرگيري مذاکرات صلح بين هند و پاکستان توسط فرمانده ارتش آن کشور، بيانگر آغاز فصل تازه در امور حکومتي هند است که نظاميان نيز از توانايي تاثيرگذاري در سياست منطقه‌اي دهلي‌نو برخوردار شده‌اند.
اين وضعيت از سال 2014 با به قدرت رسيدن حزب ملي‌گراي بهاراتياجاناتا (بي جي پي) مشاهده مي‌شود و اکنون به اوج خود رسيده است و بيشترين تاثير را در ادامه بحران در کشمير دارد.
«راشمي سودا پوري» RASHMI SODA PORI استاد دانشگاه پنجاب هند مي‌گويد: مسئله کشمير يک اختلاف ديرينه در تاريخ روابط پاکستان و هند است و چند دهه ناآرامي در اين منطقه نشان از نبود اراده لازم براي حل اين مسئله است، به‌طوري که در طول اين سالها حمايت کافي از سوي هر دو کشور در اين راستا صورت نگرفته است. اکنون با مداخله نظاميان پيچيده‌تر خواهد شد.
دومين موضوع مورد توجه درمورد موضع فرمانده ارتش هند ناشي از آگاهي نداشتن کامل وي درباره قانون اساسي پاکستان است.
براين اساس، نظام اين کشور جمهوري اسلامي پاکستان است و تشکيل حکومت سکولار که ژنرال «بيپين راوات» خواهان آن شده است نيازمند تغيير قانون اساسي پاکستان است که چنين درخواستي مداخله آشکار در امور داخلي اين کشور تلقي مي‌شود.
سومين موضوع قابل توجه درمورد شرط فرمانده ارتش هند براي گفت وگو با پاکستان انداختن توپ در زمين اين کشور با طرح اتهام تکراري حمايت از تروريسم است.
طرح مدام اين موضوع در سالهاي اخير باعث شده است تا هند و پاکستان نتوانند روند مذاکرات صلح ميان خود را به پيش ببرند و روابط دو طرف همچنان متشنج و بحراني است.
در اين ميان نبايد نقش غرب به‌خصوص انگليس را براي دامن زدن به بحران در منطقه بويژه در روابط هند و پاکستان ناديده گرفت.
ابراهيم عروي، کارشناس مسائل سياسي معتقد است:
از بررسي تنش‌هاي بين پاکستان و هندوستان به‌ وضوح مشخص است که کشورهاي غربي به‌ ويژه بريتانيا پس از ترک شبه قاره هند به‌ منظور تأمين منافع بلندمدت خود به‌خوبي منطقه را به مرکز توليد بحران تبديل کرده و تمامي تلاش خود را به کار مي‌بندند تا با ممانعت از رفع بحران‌هاي موجود، بيشترين سود را از بروز هرگونه درگيري و تنش در منطقه ببرند.
در هر حال، مشروط کردن مذاکره با پاکستان از سوي فرمانده ارتش هند نشان مي‌دهد که همچنان تندروهاي نظامي در هند مهمترين مانع در جهت حل اختلافات اسلام‌آباد و دهلي‌نو بخصوص درمورد کشمير هستند.
تجربه نشان مي‌دهد هرگاه نرمشي از سوي هر يک از دو طرف براي مذاکره صورت مي‌گيرد نظاميان در هند و پاکستان با ايجاد اختلال به طرق مختلف از جمله دامن زدن به بحران و ناامني مي‌کوشند مانع ازرويکرد دهلي‌نو و آسلام‌آباد به سمت مذاکره و صلح شوند.138/120
نويسنده: مجيد وقاري
بيشتربخوانيد:
تاکيد نخست وزير پاکستان بر حل اختلافات اسلام آباد و دهلي نو
تاکيد رييس جمهور پاکستان بر گسترش روابط با هند
کليدواژه پاکستان هند

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش/ در دیدار با خانواده جانبازمتوفی محمد اکبری خندابی از صبر و استقامت خانواده جانباران و ایثارگران تجلیل کرد.

سرتیپ دوم بهزاد پرتوی خاقان در داین دیدار ضمن دلجویی از خانواده جانباز متوفی محمد اکبری خندابی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای هست و در جهان حرفی برای گفتن داریم گفت: جمهوری اسلامی هر آنچه دارد و هرآنچه که در آینده خواهد داشت مرهون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران است که از بهترین سرمایه زندگی شان که جان خود که خداوند به آنها عطا کرده، گذشتند تا کشور در امنیت و اقتدار باشد.
او افزود: اکنون بر ما وظیفه است در وهله اول برای تقویت روحیه خود از خانواده‌های شهدا سرکشی و برسر مزار شهدا حاضر و دریادواره آنها شرکت کنیم و از خانواده آنها که سهم بسیاری در اقتدار کشور داشتند، سرکشی و به شایستگی دلجویی کنیم.
جانباز محمد اکبری خندابی پس از سالها تحمل رنج جانبازی سال 90در سن 45 سالگی  دارفانی را وداع گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • پیام تبریک فرمانده کل ارتش به مناسبت روز معلم
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس