Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارات قصد دارد شهر بمبئی هند را از طریق یک شبکه راه آهن زیردریایی ۲۰۰۰ کیلومتری به فجیره متصل کند. . ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ اقتصادی راه و مسکن اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، یک طرح بلندپروازانه جدید یک شبکه راه آهن زیردریایی  2000 کیلومتری را مجسم می‌کند که بمبئی، بزرگترین شهر هند را به فجیره، یکی از هفت امیرنشین امارات متحده عربی متصل می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گفته عبدالله الشحی، مدیر و مشاور ارشد دفتر مشاوره ملی در ابوظبی که مسئول این پروژه است، این سیستم حمل و نقل جدید نه تنها مردم بلکه کالاهای مختلف مثل نفت را هم حمل میکند .
الشحی گفت:« این یک تصور کلی است. ما قصد داریم شهر بمبئی هند را از طریق قطار های شناور پرسرعت به فجیره متصل کنیم. هدف از این پروژه تقویت تجارت دو طرفه است ».
او همچنین گفت که سایر شرکت‌های شورای همکاری خلیج فارس هم می‌توانند با استفاده از این مسیر صادرات و واردات خود را گسترش دهند .
او اضافه کرد:« ما تحقیقات امکان‌پذیری این پروژه را انجام داده ایم. این یک مفهوم کلی است ولی پروژه ای جالب هم هست» .
دفتر مشاوره ملی یک شرکت مشاوره در شهر مصدر است. این شرکت به عنوان بستری برای پرورش استارت آپ ها عمل می کند .
شحی گفت:« این مسیر ابداعی صادرات نفت به هند را به همراه واردات آب اضافی از رودخانه نارمادا در شمال بمبئی تقویت می‌کند. کمبود آب تازه در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی این کشور حاشیه خلیج فارس است که باید حل شود .
یک سرمایه‌گذاری بلند پروازانه دیگر که الشحی و شرکتش روی آن کار می‌کنند، پروژه کوه یخ امارات با هدف حل مشکل کمبود آب است. در این طرح آنها کوههای یخ را از قطب جنوب به ساحل امارات می کشند و از آن برای آب تازه استفاده می کنند .
او با اشاره به اینکه شرکت در حال حاضر جوانب فنی آن را نهایی می‌کند گفت ما بر برداشت آب از کوه های یخ تمرکز خواهیم کرد. در طی این انتقال تا 30% توده یخ از بین میرود .

امارات 500 میلیون دلار پول کویت را به اتهام پولشویی مسدود کردامارات قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب کرد


انتهای پیام/138

R7586/P1012122/S78,7,81,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دریای عمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریای عمان دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال فیبرنوری برنامه ویژه سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: امسال ان‌شاءالله برنامه ویژه‌ای برای "اتصال فیبرنوری" هم داریم و در تلاشیم تا به فضل الهی و همراهی و همدلی مسئولین شهرهایی که در آنها «پوشش فیبرنوری» کامل شده است، مشترکین فیبرنوری را به دو میلیون برسانیم.

کد خبر 6088343 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • اتصال فیبرنوری برنامه ویژه سال ۱۴۰۳
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰