Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسابقات ربوکاپ آسيا و اقيانوسيه 16 آذر در جزيره کيش آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کيش، رئيس کميته ملي ربوکاپ با اشاره به اينکه دومين دوره مسابقات ربوکاپ آسيا و اقيانوسيه و چهاردهمين دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ايران به طور همزمان پنجشنبه 16 آذر در جزيره کيش آغاز مي شود گفت: از ميان 800 تيم دواطلب داخلي و خارجي کميته فني مسابقات220 تيم را براي حضور در اين رقابت ها برگزيده است که در دو بخش شبيه سازي و ربات هاي واقعي با يکديگر رقابت مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضي موسي خاني با بيان اينکه مسابقات بين المللي ربوکاپ از سال گذشته به صورت قاره اي برگزارمي شود افزود: امسال جزيره کيش ميزبان برگزاري دومين دوره مسابقات آسيا و اقيانوسيه است و علاوه بر تيم ها ي ايراني، شرکت کنندگاني از کشورهاي انگليس، آمريکا، روسيه، سنگاپور، ژاپن، مالزي، چين، تايلند و افغانستان در مسابقات حضور دارند.
وي ترويج فرهنگ استفاده از هوش مصنوعي و ايجاد علاقمندي جهت ساخت ربات در بين دانش آموزان و نسل جوان جامعه را از مهم ترين اهداف برگزاري اين مسابقات عنوان کرد و افزود: همزمان با مسابقات ربوکاپ، سمپوزيوم بين المللي هوش مصنوعي نيز درسالن همايش هاي بين المللي جزيره کيش برگزارخواهد شد.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين اظهار داشت: در اين سمپوزيوم از بين 70 مقاله ارسال شده به دبيرخانه همايش، 14 مقاله ارائه مي شود و در کنار اساتيد برجسته ايراني پروفسور" اي شي" از اساتيد دانشگاه توکيو نيز سخنراني خواهد کرد.
رئيس کميته ملي ربوکاپ همچنين از حمايت سازمان منطقه آزاد کيش براي اجراي طرح نوين وجذاب قلعه خلاقيت خبر داد و افزود: با حمايت دکتر انصاري لاري و تاکيد ايشان مبني بر تقويت انگيزه دانش آموزان براي آشنايي بيشتر با مقوله هوش مصنوعي امسال در مسابقات ربوکاپ در جزيره کيش، قلعه خلاقيت براي دانش آموزان حاضر در استان هرمزگان و جزيره کيش راه اندازي شده است.
وي گفت: با اجراي اين طرح، کيت هاي رباتيک بين 600 دانش آموز توزيع خواهد شد و با حضور مدرسان، علاقمندان به علم رباتيک در يک دوره آموزشي کوتاه چگونگي ساخت ربات ها را فرامي گيرند و با هوش مصنوعي بيشتر آشنا مي شوند.
موسي خاني با بيان اينکه اين رقابت‌ها از سال 1996 توسط کشور ژاپن آغاز شد و در سال 1997 به يک رقابت بين‌المللي تبديل شد بر ضرورت توسعه علم رباتيک در کشور تاکيد کردو گفت: مأموريت ربات‌هاي ساخته شده در اين رقابت‌ها انجام کارهاي سخت و زيان‌آور در شرايط سخت و موقعيت هايي است که انجام آن براي انسان‌ها ميسر نيست.
بر اساس اين گزارش مسابقات ربوکاپ آسيا و اقيانوسيه از 16 تا 18 آذر در سالن نمايشگاه هاي بين المللي جزيره کيش و در فضايي به وسعت 21 هزار متر مربع ادامه خواهد داشت و بيش از 2 هزار نفر در قالب تيم هاي مجزا با يکديگر رقابت مي کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد خاص مرحله یک هشتم جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد. در مرحله قبلی چند تیم لیگ برتری مثل استقلال، فولاد، صنعت نفت و شمس آذر از این رقابت‌ها حذف شدند.

حال از ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک هشتم، شش تیم از لیگ یک هستند که ۴ تای آنها باید مقابل تیم‌های لیگ برتری شانس خود را برای شگفتی‌سازی امتحان کنند.

ملوان باید به مصاف سایپا برود و هوادار میزبان مس سونگون است. فجرسپاسی با گل‌گهر دیدار می‌کند و استقلال ملاثانی نیز میزبان سپاهان است.

در این میان چادرملو اردکان و مس کرمان تنها بازی تمام لیگ یکی را برگزار می‌کنند تا مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، به طور قطعی یک تیم از لیگ آزادگان داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اعلام رقبای تیم بسکتبال ایران در مسابقات کاپ آسیا
  • اعزام فرنگی کاران خوزستان به مسابقات قهرمانی آسیا
  • ایران میزبان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد
  • اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش
  • مورد خاص مرحله یک هشتم جام حذفی
  • حضور در قهرمانی آسیا حکم مدال را دارد/برای المپیک بعدی شروع کردیم
  • حضور 21 موی‌تای‌کار در مسابقات داخل سالن آسیا
  • افزایش شمار پروازهای مسیر قشم به دبی
  • بازگشت تیم دیویس کاپ ایران به گروه ۳ منطقه آسیا و اقیانوسیه
  • راهیابی فرنگی کار خوزستان به مسابقات کشتی قهرمانی آسیا