Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:39:59 GMT

مشکلات کتابخانه مرکزی یزد به زودی رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۳۰۳۳

مشکلات کتابخانه مرکزی یزد به زودی رفع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ونوس عامری پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهار تن از اعضای شورای شهر با اشاره به مشکلات کتابخانه مرکزی یزد که در بافت تاریخی بنا نهاده شده اما به دلیل بروز مشکلات متعدد هنوز از آن بهره‌برداری نشده است، اظهار داشت: این بنا دچار پیچیدگی‌های حقوقی شده اما بر اساس آخرین گزارش ارائه شده، مشکلات به زودی رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌ها اداره شود یا شهرداری، افزود: ترجیح ما این است که این کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌ها اداره شود و تلاش ما نیز بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی در مورد نامتناسب بودن ایستگاه های اتوبوس شهری یزد، بیان کرد: ما نیز معتقدیم که ایستگاه‌ها باید متناسب با بافت شهر باشد زیرا ایستگاه‌ها جزو المان‌های شهری هستند و طرح‌هایی نیز در این زمینه داریم که به شهرداری ارائه شده است.

عامری در پاسخ به سئوال مهر در مورد عدم آموزش و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک از مبدأ زباله‌ها، افزود: ارائه این آموزش‌ها در دستور کار قرار گرفته و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد به ۴۰ نفر آموزش ارائه داده و قرار است این افراد محله به محله و خانه به خانه مراجعه کرده و آموزش‌های مرتبط در این زمینه را ارائه دهند.

وی در مورد اتباع خارجی و حضور آنها در بافت تاریخی شهر یزد نیز اظهار داشت: پیشنهاد ما این بود که چند مهمانشهر در یزد ایجاد شود تا همه اتباع خارجی مجاز در این شهرها اسکان داده شوند.

عامری خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد این مهمان‌شهرها نه تنها خدمات به آنها ارائه می‌شود بلکه برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ بومی آنها نیز ارائه می شود.

وی با بیان اینکه حسن این طرح، جداسازی اتباع خارجی از اتباع غیرمجاز و جمع‌آوری آنها از بافت تاریخی یزد است، افزود: اجرای این طرح نیاز به همراهی و مشارکت دستگاه‌های مختلف همچنین همکاری مردم دارد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه تلاش ما این است تا هم خود هویت شهر را بشناسیم و هم به دیگران معرفی کنیم، عنوان کرد: در این راستا برنامه های متعددی به اجرا درآمده که از آن جمله می‌توان به برگزاری سمپوزیوم جهانی خشت خام، رویداد هنری پرسبوک‌ با نگاه ویژه به صنعت نساجی، جشنواره تئاتر خیابانی و ... اشاره کرد.

کد خبر 4473798

منبع: مهر

کلیدواژه: شوراي شهر يزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه (۵ اردیبهشت ماه) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی،  سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن،  حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد، بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را  به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت‌وگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکار‌ها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست، گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکار‌های خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس