Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهوری روسیه با ایجاد چارچوبی برای مذاکره معاهده صلح دو جانبه میان دو کشور موافقت کردند.

به گزارش رکنا، یک مقام ارشد ژاپنی پس از دیدار ژاپن و روسیه در حاشیه نشست گروه 20 که روزهای جمعه و شنبه 30 دسامبر و 1 نوامبر (9 و 10 آذر) برگزار شد، گفت: مذاکرات جدید این دو کشور، که با هدف سرعت بخشیدن به گفت و گو درباره مناقشات بلند مدت بر سر جزایر «هوکایدو» انجام می شود، توسط وزرای خارجه هر دو کشور انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد به خبرنگاران گفت: دیدار وزرای خارجه هر دو کشور پیش از دیدار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از روسیه در اوایل سال میلادی جدید، ترتیب داده خواهد شد.

به نوشته این خبرگزاری، در نشست سنگاپور که ماه گذشته برگزار شد، آبه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه توافق کردند تا مذاکرات خود را بر اساس معاهده 1956 تسریع بخشند. طبق این معاهده صلح، جزایر «شیکوتان» و «هابومای» - دو جزیره از چهار جزیره تحت سلطه روسیه – به ژاپن تعلق خواهد گرفت.

به گفته آبه، اولویت اول در این مذاکرات بازپس گیری این دو جزیره ذکر شده است و ادامه مذاکرات درباره وضعیت دو جزیره دیگر خواهد بود.

ژاپن تودی در این باره نوشت، این جزایر که به عنوان قلمرو شمالی در ژاپن و جنوبی در روسیه شناخته می شود، پس از تسلیم ژاپن در جنگ با اتحادیه جماهیر شوری در 15 آگوست 1945 توسط روسیه تصاحب شد.

جنگ‌های مرزی اتحاد جماهیر شوروی و ژاپن یک سری از درگیریهای مرزی است بین سال‌های 1938 و 1939 در گرفت. در نتیجهٔ شکست ژاپن، این کشور و اتحاد شوروی در تاریخ 13 آوریل 1941 پیمان بیطرفی امضاء کردند و این پیمان تقریبا تا پایان جنگ جهانی دوم و آغاز حمله شوروی به منچوری در سال 1945 میان دو کشور باقی‌ماند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

خانم معلم فاسد با دو دانش آموز 15 ساله اش ارتباط شنیع داشت +عکس وقتی وارد خانه شدم مسعود شوهرم را با یک دختر در حال همخوابی دیدم بلایی شیطانی که آرش بر سر دختر کارخانه دار تهرانی آورد + عکس پسرم به خاطر ارتباط مادرش با غریبه ها خودکشی کرد / همسرم دخترم را هم وارد بازی کثیفش کرد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا سود سهام عدالت به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد سیروس پیشنهاد داد و من هم پذیرفتم / صحبت های شیرین زنی که به خاطر کار کثیف دستگیر شد دستگیری خانم بازیگر فیلم های ناجور! / او در خیابان چه کرد؟!+عکس زمان واریز بسته حمایتی دولت برای کارمندان مشخص شد +شرایط دریافت دستگیری 2 مرد و یک زن در تیراندازی امروز صبح تهران +عکس فرود اضطراری هواپیمای مسافربری با گزارش یک مسافر که نقص فنی را فهمید + فیلم پرونده‌ جنجالی سعید طوسی به کجا رسید؟ / آخرین خبر سلاخی شدن مرد نمایشگاه دار مشهدی توسط 3 نفر قاتل کسی از تنهاترین دختر تهرانی خبر دارد / خدیجه در میان اشک و آه رها شد + عکس قتل پسر 2 ساله با اسلحه پدر / مردم شهرستان خوسف خراسان جنوبی عزادر شدند

منبع: رکنا

کلیدواژه: روسیه ژاپن صلح رئیس وزیر عکس ایران تجاوز دختر زندگی زن عجیب فیلم تهران کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است و همه ما باید برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه به مناسبت روز ملی خلیج فارس در پیامی این روز را به دوستداران میهن اسلامی و خلیج همیشه فارس تبریک گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خلیج فارس به لحاظ راهبردی، ملی و زیستی یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود ایران به جهان است و اهمیت این مسئله برای تمام هموطنان، سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است. خلیج همیشه فارس اصلی‌ترین نماد برای تمامیت ارضی کشورمان است و همه ایرانیان برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن جان در طبق اخلاص نهاده‌اند.

دهم اردیبهشت، روز ملی «خلیج همیشه فارس» را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) در حالی جشن می‌گیریم که این منطقه هم به لحاظ استراتژیک در کانون توجهات و ریل گذاری توسعه مطابق با منویات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در خصوص توسعه دریامحور همراه با حفظ و ارتقای زیستگاه‌های بی‌بدیل قرار گرفته است و دولت مردمی انقلابی هم با تمام توان جهت قرارگیری در این مسیر تلاش می‌کند. خلیج فارس به لحاظ زیستی یکی از پرتاب‌وتوان‌ترین زیست بوم‌های دریایی در برابر تغییراتی است که به دست انسان‌ها به آن تحمیل شده است.

به عنوان خادم کوچک ملت در بخش محیط زیست دولت مردمی- انقلابی ضمن تبریک این روز به تمامی دریادلان عزیز و شهیدان پرکشیده به اوج آسمان زیبایی سرزمین اسلامی‌مان که در قعر خلیج همیشه فارس با عزت آرمیده‌اند، به میهن دوستان و هموطنان عزیز یادآور می‌شوم که سلامت زیست بوم خلیج فارس ضامن اصلی پایداری اقتصادی، امنیتی، انرژی و ثبات نه در منطقه بلکه در جهان خواهد بود و ما در دیده بانی از محیط زیست این ارزشمندترین و مهمترین خلیج جهان، خلیج همیشه فارس ذره‌ای قصور نخواهیم کرد. نام کهن سرزمین عزیزم ایران اسلامی به پهنه و تارک خلیج همیشه فارس سربلند و پرافتخار باد. به امید ظهور.»

کد خبر 749048

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد