Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@17:11:10 GMT

برگزیت انگلیسی ها را فقیرتر می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۳۶۱۹

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، هفته نامه اکونومیست نوشت: برگزیت موجب می شود مردم انگلیس فقیرتر شوند.
پایگاه اینترنتی این نشریه نوشت: زمانی که نمایندگان پارلمان انگلیس رای گیری درباره توافق برگزیت را درخواست کردند، بسیاری گفتند اقتصاددانان باید دیدگاه خود را درباره این موضوع ارائه کنند. اکنون دولت و بانک انگلیس تحلیل های خود را در این خصوص منتشر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها برای حامیان برگزیت که معتقدند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اقتصاد این کشور را تقویت می کند، تعبیر تاریک و ناامیدکننده ای ارائه کردند. پیام این تحلیل این بود که هر شکل از برگزیت اوضاع انگلیسی ها را بدتر می کند.
دولت می گوید حتی در خوشبینانه ترین فرضیه ها درباره این توافق، تولید ناخالص داخلی براساس سرانه هر فرد شش دهم درصد پایین تر خواهد بود. دولت ادعا می کند این توافق بهتر از توافق مشابه نروژ است که تولید ناخالص داخلی را تا یک و چهار دهم درصد کاهش می دهد.
این آمار با برآورد جدید دو اندیشکده –موسسه ملی اقتصاد و تحقیقات اجتماعی و انگلیس در اروپای در حال تغییر- قابل مقایسه است. موسسه ملی اقتصاد و تحقیقات اجتماعی می گوید این توافق (برگزیت) تولید ناخالص داخلی را بر اساس سرانه هر فرد تا سه درصد کاهش می دهد؛ دومین اندیشکده نیز این کاهش را یک و نه دهم درصد برآورد می کند.
همه تحلیلگران همچنین تاثیر توافق نکردن درباره برگزیت را ترسیم کرده اند. دولت دریافته است این مسئله، تولید ناخالص داخلی را براساس سرانه هر فرد تا هشت و یک دهم درصد کاهش می دهد. بانک انگلیس نیز به چنین نتیجه ای رسیده و معتقد است ارزش پوند انگلیس تا یک چهارم کاهش می یابد.
حامیان برگزیت می گویند همه این پیش بینی ها بخشی از پروژه ایجاد ترس در میان مردم است که پس از همه پرسی نادرست بودن آنها اثبات شد.
تولید ناخالص داخلی انگلیس پس از رای گیری درباره برگزیت در حدود دو درصد کاهش داشته است.
مهمترین عامل در این کاهش ایجاد اختلاف میان انگلیس و مهمترین شریک تجاری اش یعنی اتحادیه اروپا است. از زمان رای گیری درباره برگزیت تجارت میان انگلیس و اتحادیه اروپا تا چهل درصد کاهش یافته است. این کاهش روابط تجاری همچنین به کاهش سرمایه گذاری خارجی در انگلیس منجر می شود که به شکل غیرمعمولی در انگلیس بالا است. با پایان یافتن رفت و آمد آزاد در انگلیس، مهاجرت از اتحادیه اروپا نیز کاهش می یابد. این سه عامل رشد اقتصادی انگلیس را کاهش می دهد.
پیش بینی های حامیان برگزیت برای جبران این خسارت ها کافی نیست. در این تحلیل دولت آمده است سود ناشی از مقررات زدایی برای تولید ناخالص داخلی تنها یک دهم درصد است. توافق های تجارت آزاد با آمریکا، استرالیا و کشورهای بریکس تنها دو دهم درصد در افزایش تولید ناخالص داخلی تاثیر دارد. البته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این هفته گفت توافق درباره تجارت آزاد با آمریکا احتمالا غیرممکن خواهد بود.
یک نتیجه گیری منصفانه این است که حتی تندروها نیز باید تایید کنند برگزیت انگلیسی ها را فقیرتر می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انگلیس برگزیت اکونومیست بین الملل اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید

به گزارش "ورزش سه"، لستر سیتی در فاصله یک فصل پس از ترک رقابت‌های لیگ برتر و سقوط به دسته پایین‌تر توانست با کسب عنوان قهرمانی بار دیگر مجوز حضور در سطح اول فوتبال انگلیس را به دست آورد و حالا باید منتظر بازگشت آنها باشیم.

واردی ستاره بی چون و چرای تیمش در رقابت‌های این فصل بود و موفق شد با گل‌های بسیاری که برای آنها به ثمر رساند نقش مهمی را در بازگشت آنها به رقابت‌های لیگ برتر انگلیس ایفا کند و حالا منتظر درخشش دوباره در این مسابقات است.

در روزهای اخیر شایعاتی درباره احتمال خداحافظی این بازیکن از دنیای فوتبال پس از قهرمانی لسترسیتی و بازگشت آنها به لیگ برتر به گوش می‌رسید اما به نظر نمی‌رسد که او چنین برنامه‌ای داشته باشد و امیدوار است که دوباره روزهای خوشی را در لیگ جزیره سپری کند.

واردی در گفتگو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: «گوش کنید، من هنوز آماده نیستم که کفش‌هایم را آویزان کنم. بدنم مشکلی ندارد و مثل همیشه آماده هستم. بنابراین باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد