Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی ظهر امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز اظهار داشت: توجه به ‌هویت فرهنگی و زبان کردی شاخصه اصلی جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز است و این جشنواره به دلایل مختلفی از جمله دبیری آن توسط یکی از مفاخر تئاتر کشور حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه قطب الدین صادقی تئاتر علمی را در کشور گسترش داده است، افزود: تئاتر کشور به سمت علمی شدن با هویت موثری در حال حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این استاد برجسته تئاتر کشور می توانست هم چون تعداد دیگری از هنرمندان ما فقط هنرمند و یا مدرس باشد ولی او هیچگاه شانه از زیربار مسئولیت فرهنگی وهنری خود خالی نکرد.

کرمی با اشاره به اینکه برخی جشنواره های کشور بعد از چند دوره دچار تکرار و کلیشه می شوند، یادآورشد: دکتر قطب الدین صادقی جشنواره امسال تئاتر کردی را مطابق معیار و الگوهای فستیوال های دنیا برگزار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایران هر ساله میزبان ۸۲ جشنواره ملی و بین المللی تئاتر است، بیان کرد: هر سال ۸۲ جشنواره تئاتر در سطح کشور برگزار می شود که ۱۰ مورد از آنها در سطح بین المللی هستند و جزو رویدادهای مهم کشور محسوب می شوند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با رویکر مخاطب محوری و توجه به دغدغه های روز جامعه برگزار شد و این‌ نوید و تحول خوبی در دوری از کلیشه و تکرار در اجرای این برنامه فرهنگی و هنری است.

کرمی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره بیشتر محفلی برای گردهمایی هنرمندان بود، اظهارداشت: این تغییر رویکرد توسط دکترصادقی شکل گرفت که بسیار هم مورد استقبال واقع شده است.

وی افزود: بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به توجه به مراسم های ویژه کردی داریم چرا که برخی از مراسم ها به فراموشی سپرده شدند و می طلبد در تولید آثار هنری برای احیای مراسم ها تلاش شود.

گفتنی است نمایش "ملائکه" کاری از هنرمندان استان آذربایجان غربی نخستین نمایش و "کولبه ره کان" به کارگردانی قطب الدین صادقی از سنندج هم آخرین نمایش به اجرا درآمده در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز بود و در طول چهار روز برگزاری این جشنواره ۹ نمایش داخلی، سه نمایش خارجی و یک نمایش در بخش ویژه این جشنواره به اجرای برنامه خود پرداختند.

لازم به ذکر است این دوره از جشنواره به صورت غیررقابتی برگزار شده و در پایان هم دو نمایش منتخب برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند و از دیگر برنامه های جانبی این دوره از جشنواره برپایی نمایشگاه عکسی از دوره اول تا چهاردهم جشنواره تئاتر کردی سقز در مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد اسلامی سقز و برگزاری نشست های نقد و بررسی و کارگاه های آموزشی بود.

کد خبر 4473831

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر کردی شهرام کرمی شهرستان سقز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی