Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیئت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران به تاثیر اعتراضات پاریسی‌ها بر مولفه گردشگری‌شان پرداخت و گفت: قرار گرفتن ایران در لکه زرد برای سفر؛بیشتر مولفه سیاسی است زیرا امنیت ایران برای گردشگران خارجی حتی از برخی کشورهای اروپایی بالاتر است. ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ اجتماعی محیط زیست سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، شانزه‌لیزه یا شامپز الیزه به گویش فرانسوی به عنوان بهترین و معروف‌ترین خیابان شهر پاریس که دارای شهرت و محبوبیتی جهانی بوده و حتی «زیباترین خیابان جهان» نیز می‌نامند، بیش از دو هفته ای است که شاهد تظاهرات در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و افزایش قیمت سوخت است و این اعتراضات به چالش بزرگی برای امانوئل ماکرون - رئیس جمهور این کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که هر ساله تعداد بی‌شماری از گردشگران در هنگام سفر به فرانسه - یکی از مهمترین مقاصد آنها پاریس و خیابان شانزلیزه در منطقه 8 پایتخت فرانسه است که دارای کافه تراس‌های معروف، فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر لوکس بوده و به مهد گردشگری ادبی دنیا نیز معروف است.

اکسیژن جهان در خاک ایران/موزه زنده دنیا با درختان درمانگر و حیوانات منحصربه‌فرد + تصاویرعروسک‌هایی که هویت ایران شدند/جزئیات ثبت عروسک‌های بومی در میراث ملی ناملموس + تصاویرایرانگرد 4 ساخته می‌شود / طبیعت زیبای 15 استان ایران به خانه مردم می‌آید + جزئیاتخوراک محلی، موسیقی بومی و پوشش اصیل؛ جلوه های قوم ایرانی در سرزمین ایران کوچک

در این رابطه محمد حسین یزدانی - رییس هیئت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران در خصوص اینکه چرا فرانسه در زمان چنین حوادثی در لکه زرد و قرمز سفر قرار نمی‌گیرد، ولی ایران با وجود امنیت بالا برای توریست‌های خارجی در لکه زرد قرار می‌گیرد، به تسنیم عنوان کرد: در این زمینه دو نکته باید مدنظر قرار داد، اول اینکه گردشگری نیازمند امنیت است و گردشگران به سرزمین‌های که دچار حوادث و هیجانات بیش از اندازه باشد کمتر سفر می‌کنند، به‌خصوص در سفر به ایران که بیشتر مسافران اروپایی و غربی - سالمند بوده و بدون تنش و با آرامش سفر می‌کنند، زیرا مقصد آنها سرزمینی چون ایران است که مقصد گردشگری فرهنگی است.

رییس هیئت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران ادامه داد: همچنین قرار گرفتن ایران در لکه زرد برای سفر - بیشتر مولفه سیاسی است، کما اینکه امنیت ایران برای گردشگران خارجی - حتی از برخی کشورهای اروپایی نیز بالاتر است.

یزدانی درباره چگونگی خروج پاریسی‌ها از چالش این اعتراضات با توجه به نزدیک شدن به جشن‌های سال نو ژانویه عنوان کرد: مسلماً شهرداری پاریس و حاکمین فرانسه برای این مقوله تدبیری می‌اندیشند زیرا آنها به این مسئله واقف هستند که چه مقدار درآمد گردشگرپذیری پاریس مهم است، به هرحال فرانسه بیشترین گردشگر جهان را جذب می‌کند.

رییس هیئت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران تصریح کرد: همچنین یک نکته مهم نیز باید توضیح داده شود و آن تعداد کنسلی تورها و مسافران نسبت به حجم گردشگران به یک مقصد گردشگرپذیر است.

یزدانی خاطرنشان کرد: مثلاً وقتی فرانسه و متعاقباً پاریس سالانه بیش از 70 میلیون گردشگر جذب می‌کند کنسلی تعدادی سفر مسافران به دلیل اعتراضات اخیر به چشم نخواهد آمد، ولی این کنسلی برای مقصدی به مانند ایران متفاوت است، زیرا اگر ایران در سال کمتر از 5 میلیون مسافر خارجی دارد که حدود نیمی از آنها توریست‌های زیارتی و اعراب هستند و نیمی دیگر گردشگران غربی هستند و اگر حدود 500 هزار مسافر - سفر خود به ایران را به دلایلی از جمله هجمه‌های سیاسی برخی کشورها کنسل کنند، آن موقع این آمار کنسلی سفرها قابل توجه می‌شود.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,23,1416/CT1 واژه های کاربردی مرتبط گردشگری سازمان میراث فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری