Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهار تن از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با خبرنگاران با اشاره به اینکه وجود وای‌فای شهری یکی از شاخصه‌های شهر هوشمند است، اظهار داشت: این طرح با آغاز فعالیت دور پنجم شورا آغاز شد و با همکاری میراث فرهنگی این طرح در مسجد جامع اجرا شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه اداره میراث فرهنگی در ادامه این طرح همکاری نکرد اما ما در تلاش هستیم وای‌فای را حداقل در پارک‌ها و اماکنی که در اختیار شهرداری است، راه‌اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سگ‌های بی‌خانمان نیز بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ سگ در کمپ نگهداری می‌شوند که باید بعد از عقیم سازی به دل طبیعت باز گردند اما دستگاه‌هایی که باید در این زمینه همکاری کنند، هیچ واکنشی در برابر درخواست‌های شهرداری و شورا نشان نمی‌دهند و به نظر می‌رسد روحیه پاسخگویی در بسیاری از دستگاه‌ها و مدیران ما از بین رفته است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: برخی تصاویر و روایت برخی افراد می‌گوید که برخی شهرهای دیگر در سطح استان و حتی شهرهایی نظیر اقلید، سگ‌های ولگرد خود را زنده‌گیری کرده و با کامیون به حوالی تفت می آورند و در آنجا رها می کنند که اگر این اتفاق واقعا رخ دهد، برای شهر مشکل‌ساز خواهد شد.

وی تاکید کرد: حداقل کاری که می توان انجام داد، نظارت جدی در ورودی‌های استان است ضمن اینکه پناه دادن به این حیوانات، یک راهکار موقت است و بلاخره باید به دل طبیعت باز گردند.

قمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت استان یزد شهرنشین هستند در حالی که پیش‌بینی‌های جهانی این درصد از شهرنشینی را برای سال ۲۰۳۰ پیش‌بینی می‌کنند، اظهار داشت: بر این اساس ما از موضوع شهر هوشمند به طور قطع عقب هستیم.

وی تصریح کرد: مبنا در شهر هوشمند، حکمرانی هوشمند است زیرا در چنین شهری امکان تصمیم گیری سلیقه ای وجود ندارد و تصمیم‌ها به ناچار بر اساس داده‌ها انجام می‌شود که در این صورت شاهد تصمیم‌ها و برنامه های شفاف هستیم.

قمی خاطرنشان کرد: غافل شدن ما از رویکرد شهر هوشمند، شهری پر از مشکل و ازدهام، پر از آلودگی، بسته و غیرشفاف برای ما به ارمغان خواهد آورد که باید به سرعت از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنیم.

کد خبر 4473853

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر هوشمند شوراي شهر يزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی همدان گفت: در پی عملیات اجرایی پیاده‌راه باباطاهر و در سفال‌های تاریخی کشف شده در این منطقه شواهدی از دوره اسلامی، متأخر اسلامی و ایلخانی قابل مشاهده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، حمیدرضا حیدری اظهار داشت: در حین حفاری روز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه، در عمق 1.5 متری در ابتدای خیابان باباطاهر که از سوی شهرداری به‌منظور آغاز عملیات عمرانی پیاده‌راه‌سازی آغاز شده بود، یک دیواره آجری از یک بنای تاریخی کشف شد.

حیدری عنوان کرد: به نظر باستان‌شناسان در این بنا شواهدی از دوره اسلامی، متأخر اسلامی و ایلخانی روی برخی از تکه‌های سفال‌ها قابل رؤیت است.

کشف یک دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راه‌سازی

وی با اشاره به توقف پروژه پیاده‌راه‌سازی باباطاهر همدان بیان کرد: مکاتبه لازم برای دریافت مجوز از پژوهشکده تهران برای کار کاوش در این منطقه انجام و منتظر دریافت مجوز هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهردار بجنورد دبیر ملی شهر گلیم شد
  • جزئیات تازه از ۱۳ قطعه سفال تاریخی کشف شده در بازار اصفهان+تصاویر
  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند است
  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان