Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:35:46 GMT

«درد و شکنجه» برای ۹۹۰ زن در زندان های آل خلیفه

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۴۰۸۳

«درد و شکنجه» برای ۹۹۰ زن در زندان های آل خلیفه

جمعیت اسلامی الوفاق از وجود ۹۹۰ زن در زندان های آل خلیفه و شکنجه وحشیانه آنها در این زندانها پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اللولوة، جمعیت اسلامی الوفاق در بیانیه ای به مناسبت روز زن در بحرین اعلام کرد: مقامات بحرینی 990 زن بحرینی را از زمان حرکت های مردمی که خواستار آزادی و دمکراسی و عدالت اجتماعی بودند، بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الوفاق در این بیانیه تاکید کرده است که زنان بحرینی از شدیدترین نوع ظلم و قساوت رنج می برند و مقامات زندان های آل خلیفه به بازداشت، شکنجه وحشیانه، ایجاد رعب و ترس با سلسله تدابیر ارعابانه که در این مدت افزایش یافته است، زنان اقدام می کنند.

 

در این بیانیه آمده است که نیروهای آل خلیفه تا بن دندان مسلح  دو روز پیش به منزل یکی از خانواده بحرینی در منطقه الدراز یورش بردند و شبانه سه نفر از خواهران وی به نام های فاطمه، ایمان و آمال را در این منطقه دستگیر کردند.

براساس این بیانیه، دادگاه های آل خلیفه «زینب مکی» و همسرش را به حبس محکوم کردند و تابعیت هر دو آنها را نیز لغو کردند و با این اقدام دو فرزند کوچکشان را از دست داده است و این مسئله بیانگر میزان جنایتی است که آل خلیفه ضد زنان بحرین مرتکب می شود.

 

جنبش الوفاق در این بیانیه تاکید کرد: به همه زنان بحرین بدون استثناء به خاطر پایداری شان تبریک گفت و اعلام کرد: زنان بحرین نمونه و الگویی فوق العاده در نقش آفرینی، فعالیت، آگاهی و همراهی گسترده برای پیشرفت وطن، جامعه و خانواده هستند.

در این بیانیه آمده است که افق ها و حوزه های گسترده ای وجود دارد که زنان بحرینی در آن دستاوردهای را ثبت کردند، اما شیوه های دولتی مانع از خلاقیت و توان بالقوه بسیاری از زنان به علت تبعیض شده است و هزاران نفر از دانشجویان زن در بحرین بیکار هستند.

 

در همین حال، «صفا الخواجه» عضو مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: باید مقامات بحرینی منشورهای سازمان ملل متحد را در برخورد و تعامل با زنان اجرایی کنند.

الخواجه به اقدام دادگاه آل خلیفه در صدور حکم حبس و لغو تابعیت زینب مکی اشاره کرد و گفت: آل خلیفه سه زن را به روش توهین آمیز همزمان با انتخابات پارلمانی در این کشور بازداشت کرده است.

الخواجه گفت که 13 زن بحرینی آزادی شان نقض شده است و در زندان زنان شهر عیسی به سرمی برند.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج مجلس بیرجند اقتصاد زکات نماز انقلاب اسلامی روزنامه نیروی دریایی ارتش شکنجه زندان زنان بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عمر عساف» آزاده فلسطینی و یکی از اعضای ارشد «تشکل ملی دموکراتیک» در سخنانی به تشریح وضعیت وحشتناک اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخت.

عساف گفت: من مانند هزاران فلسطینیِ بازداشت‌شده دیگر در دوران اسارت با گرسنگی، شکنجه و تعرض روزانه مواجه بودم. همچنین من مانند اسیران دیگر مورد قصور و کوتاهی پزشکی قرار گرفتم و ۲۹ کیلوگرم از وزن خود را طی ۶ ماه از دست دادم.

وی افزود: رژیم اشغالگر در حال حاضر اسیران را از مواد غذایی اساسی محروم می‌کند و مقدار اندکی غذا به آنان می‌دهد. درد و رنج‌هایی که من کشیدم در برابر آنچه هزاران اسیر اهل غزه متحمل می‌شوند بسیار ناچیز است. آن‌ها به صورت ویژه شکنجه می‌شوند.

عساف با تشریح وضعیت اسیران اهل غزه ادامه داد: اسیران غزه با سگ‌های پلیسی و نیروهای سرکوبگر مورد حمله قرار می‌گیرند و از نظر روحی شکنجه می‌شوند.

این آزاده فلسطینی افزود: باید در سطح سازمان‌های بین‌المللی برای توقف جنایت علیه اسیران فلسطینی به ویژه اسیران اهل غزه اقدام صورت بگیرد.

کد خبر 6086840

دیگر خبرها

  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • امامی و آذرپیرا در مقابل سیداکوف و تاج الدینوف در المپیک 2024
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم