Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اردبیل ؛ فرماندار پارس آباد با بیان اینکه برداشت پنبه از یک ماه پیش در این شهرستان شروع شده است ، گفت: امسال 3 هزار و 400 هکتار از اراضی آبی این منطقه به کشت پنبه اختصاص یافته بود که پیش بینی می شود بیش از 10 هزار تن وش پنبه استحصال شود .

علی علایی با بیان اینکه امسال کشت این محصول نسبت به سالهای گذشته رونق چشمگیری یافته است ، افزود : افزایش قیمت جهانی محصول پنبه و مناسب بودن شرایط بازرگانی و بازار خرید وش از دلایل عمده گرایش کشاورزان به کشت این محصول در پارس آباد مغان هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد : پنبه از قدیمی ترین محصولاتی است که در پارس آباد کشت می شود ولی در دهه 80 این محصول مورد بی مهری قرار گرفت و سطح زیر کشت آن در پارس آباد که قطب پنبه بود به حدی پایین آمد که حتی 10 هکتار هم در پارس آباد کشت نشد و این امر باعث تعطیلی 12 کارخانه پنبه پاک کنی فعال در این شهرستان شد .

فرماندار پارس آباد افزود : اما در سال های اخیر بر اساس حمایت های تشویقی از طرف وزارت جهاد کشاورزی به پنبه کاران دوباره طلای سفید در دشت مغان خصوصا در شهرستان پارس آباد جان دوباره ای گرفته و احیا شده است که به دنبال آن از 12 کارخانه تعطیل دوباره 6 کارخانه به چرخه تولید بازگشتند.

فرماندار پارس آباد گفت: مراکز خرید به صورت شبانه روزی برای پنبه کاران ارائه خدمات می کنند و بهای محصولات کشاورزان را نیز بالاتر از قیمت تضمینی دولت یعنی قیمت هر کیلو وش سفید را به مبلغ 55 هزار ریال خریداری کرده و بهای پنبه را نیز در همان لحظه پرداخت می کنند .

علایی با اشاره به اینکه محصول پنبه از زمان کاشت تا برداشت در هر هکتار برای 100 نفر اشتغالزایی فصلی ایجاد می کند ، افزود: وش سفید استحصال شده بعد از محلوج به کارخانجات نساجی در سراسر کشور ارسال می شود.

پارس آباد مغان شمالی ترین شهر کشور ایران می باشد که سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن از انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اردبیل پنبه پارس آباد محصولات کشاورزی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود