Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه وزارت علوم در مقطعی تصمیم گرفت که با توزیع دانشکده‌­ها در شهرهای مختلف زمینه بهره­‌مندی شهرستان­ های کوچک از ظرفیت های آموزشی و دانشگاهی را فراهم کند، تصریح کرد: همین سیاست سبب شد که دانشکده های جدید در فضای پیرامونی شهرها شکل گرفته و علاوه بر تحمیل هزینه های بالا به کشور، هزینه زندگی و تحصیل دانشجویان را هم افزایش دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهیل درویش امیری در گفت­‌وگو با خبرنگار ایسنا، از افزایش هزینه زندگی دانشجویی به عوان یکی از جدی ترین مشکلات امروز دانشجویان نام برد و اظهار کرد: افزایش قیمت ها بر روی زندگی دانشجویی نیز تاثیر زیادی داشته و زندگی دانشجویی را سخت تر از گذشته کرده است .

وی با بیان اینکه مشکلات زندگی دانشجویی خاص یک دانشگاه و استان نیست تصریح کرد: این مشکلات تقریبا در همه شهرها و استان ها وجود دارد و دانشجویان دانشگاه های مختلف کم و بیش با آن دست و پنجه نرم می کنند .

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه دانشجویان دور از خانه با هزینه بالای زندگی در خوابگاه دست و پنجه نرم می کنند افزود: خرج زندگی دانشجویی نه تنها نسبت به سال پیش که نسبت به یکی دو ماه پیش نیز افزایش قابل توجهی داشته است .

این فعال دانشجویی با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارت در دانشگاه ­ها گفت: بخش عمده تامین هزینه­ های دانشجویی از سوی معاونت­های دانشجویی دانشگاه­ ها انجام می­ شود که در سالیان اخیر این معاونت مورد کم­ لطفی وزارتخانه قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه کاهش اعتبارات این معاونت سبب شده که رسیدگی به امور دانشجویان از نظر کمی و کیفی کاهش بیابد خاطرنشان کرد: در نحوه جدید توزیع اعتبارات دانشگاهی متاسفانه هر دانشگاهی که ارتباط بهتر و نزدیک­تری با وزارتخانه دارد از اعتبارات بیشتری بهره‌­مند می­شود .

وام دانشجویی در 5 سال اخیرهیچ افزایشی نداشته است

درویش امیری با بیان اینکه این مشکلات را در شورای مرکزی صنفی دانشجویان نیز در دوره قبل مطرح کردیم ادامه داد: متاسفانه در راستای رفع این مشکلات اقدام عملی چندانی صورت نگرفت و همچنان جز چند دانشگاه بزرگ، ماباقی دانشگاه­ ها در این بخش با مشکل روبرو هستند .

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی سمنان عدم افزایش وام­ های دانشجویی را نمودی عدم توجه به مشکلات دانشجویان در این بخش ارزیابی کرد و گفت: در پنج سال گذشته، میزان وام دانشجویی هیچ تغییری نکرده و این در حالی است که هزینه­ های دانشجویی چند برابر شده است .

وی در ادامه داد: هزینه­ های زندگی دانشجویی نه تنها در مقایسه با سه سال پیش که من وارد دانشگاه شدم بلکه در مقایسه با سال قبل و حتی در قیاس با ماه اول شروع ترم افزایش زیادی داشته است

وی با بیان اینکه این مشکلات در کنار عدم وجود یک چشم­ انداز روشن باعث ایجاد ناامیدی در بین دانشجویان می­ شود خاطرنشان کرد: سیاست­ های غلط گذشته در توزیع دانشکده­ ها، هزینه ­های زندگی و تحصی سمنانل دانشجویان را افزایش داده است

رویکرد اشتباهی که دانشکده‌ها را به حاشیه شهرهای کوچک راند

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به عواقب ناشی از آنچه سیاست­‌های اشتباه گذشته می­ خواند اضافه کرد: این سیاست­ های اشتباه سبب شده که دانشکده‌­های مختلف دانشگاه علوم پزشکی به حاشیه و فضای پیرامونی شهرها رانده شوند و این وضعیت نیز به افزایش هزینه­ های دانشجویان و اتلاف وقت آنها انجامیده است .

وی با بیان اینکه به طور مثال در استان سمنان برخی دانشکده‌­های علوم پزشکی در حاشیه شهرهای سمنان، سرخه، آرادان و...ایجاد شده گفت: این در حالی است که همه دانشجویان علوم پزشکی می توانستد در خود دانشگاه سمنان متمرکز شوند و نیازی نبود که دانشجویان یک ساعت وقت صرف کنند تا در کلاسی در دانشکده سرخه حضور یابند. البته باید این را هم بگویم این معضل محدود به علوم پزشکی استان سمنان نیست و تقریبا این مشکل در همه استان­ ها وجود دارد به طور مثال برخی دانشکده های علوم پزشکی اهواز به حاشیه شهرهایی مثل ایذه و بهبهان و ... منتقل شدند .

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه وزارتخانه در مقطعی تصمیم گرفت که با توزیع دانشکده ­ها در شهرهای مختلف زمینه بهره­ مندی شهرستان­ های کوچک از ظرفیت های آموزشی و دانشگاهی را فراهم کند تصریح کرد: همین سیاست سبب شد که دانشکده های جدید در فضای پیرامونی شهرها شکل گرفته و علاوه بر تحمیل هزینه های بالا به کشور، هزینه زندگی و تحصیل دانشجویان را هم افزایش دهند .

تمجید از تصمیم رئیس جمهور برای برگزاری مراسم روز دانشجو در خارج از تهران

وی عدم اقبال اساتید مجرب به تدریس در دانشکده های کوچک و دور از مراکز استانی را یکی دیگر از پیامدهای منفی این رویکرد ارزیابی کرد و گفت: سیاست جدایی دانشکده ها و استقرار آنها در شهرهای کوچک مشکلات زیادی برای دانشجویان ایجاد و بر آموزش تاثیرات جدی گذاشته است .

این دانشجو به تمجید از تصمیم رئیس جمهور برای برگزاری مراسم روز دانشجو در یک دانشگاه خارج از تهران پرداخت و افزود: اینکه ما در دانشگاه علوم پزشکی و در زادگاه دکتر روحانی میزبان رئیس جمهور هستیم اتفاق خوشایند و قابل تقدیری است .

بسترسازی برای فعالیت تشکل های دانشجویی در دولت تدبیر و امید

درویش امیری در پاسخ پرسش ایسنا در خصوص بسترسازی برای فعالیت تشکل های دانشجویی وجود تشکل هایی برای ذائقه­ های مختلف سیاسی، فرهنگی و... اظهار کرد: خوشبختانه چنین فضایی در دانشگاه­ ها وجود دارد و دانشجویان علاقه­مند می توانند از چنین ظرفیتی بهره­مند شوند .

وی با بیان اینکه فضای خوبی از این نظر در دانشگاه ­ها وجود دارد گفت: فضا برای فعالیت تشکل ها و فعالان دانشجویی در دولت تدبیر و امید فراهم شده و دانشجویان می توانند به فعالیت در این بخش بپردازند .


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: 16 آذر دانشگاه علوم پزشکی سمنان روز دانشجو منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی