Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن احمدی، مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک گفت: تقریبا تمامی معلولان مراجعه کننده به آسایشگاه خیریه کهریزک توانایی سکونت در خانه و خانواده خود را نداشته و در خصوص هزینه‌های درمانی، نیاز به کمک‌های بیشتری دارند.

اخبار اجتماعی ایران/ دکتر حسن احمدی ضمن گرامیداشت روز جهانی معلول گفت: سالیان متمادی است که کهریزک تلاش کرده در زنجیره مراقبتی خود، محیطی پویا برای معلولان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر احمدی با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی گفت: در حال حاضر یک میلیارد معلول در سطح جهان با انواع معلولیت های جسمی حرکتی، ذهنی و حسی زندگی می‌کنند و از هر ۸ دقیقه یک کودک معلول در جهان به دنیا می‌آید این در حالی است که ۴ درصد از افراد جامعه نیز دارای معلولیت شدید و هزینه مراقبت از آنها بسیار سنگین است.

مدیرعامل کهریزک در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: جامعه در پاسخ به نیازهای فرد معلول دچار مشکلاتی است که آسایشگاه خیریه کهریزک در این حوزه به معلولین کمک رسانی می‌کند. تفاوت این مجموعه با دیگر مراکز مشابه، آن است که در کهریزک ما فقط در مسائل مراقبتی و درمانی تمرکز نداشته ایم بلکه کهریزک را به محلی برای زندگی آنها تبدیل کرده و در حد توان نیز امکانات فرهنگی و تفریحی این افراد را نیز ایجاد نموده ایم.در این مجموعه، دوسوم از مراجعان ما زنان هستند.

وی در خصوص آمار معلولین موجود در این مجموعه گفت: در آسایشگاه خیریه کهریزک ۵۶۷ نفر معلول شبانه روزی و تعداد ۲۷۳ نفر در منزل تحت پوشش  هستند و در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز نیز ۲۲۲ معلول جسمی حرکتی بصورت شبانه روزی، ۹۰نفر معلول مراقبت در منزل و ۷۹ نفر معلول به صورت مراقبت روزانه خدمات رسانی می شوند که در مجموع در دو آسایشگاه خیریه کهریزک استان تهران و البرز ،جدای از سالمندان و کار افتادگان ام.اس ، تعداد ۱۱۱۶ نفر معلول زندگی می‌کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به موفقیت های کسب شده توسط مددجویان این مرکز گفت: در آسایشگاه خیریه کهریزک استان تهران تعداد ۴۰ نفردانش آموز و ۱۲ نفر دانشجوی معلول در رشته‌های مختلف کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ معلول به انواع مدال‌های رنگی ورزشی که ۶ نفر از آنان مدال آوران مسابقات پارالمپیک هستند. شایان ذکر است که تیم بوچیا و بستکبال آسایشگاه خیریه کهریزک در سطح کشوری همیشه مقام نخست را به خود اختصاص داده اند و ۵۰۰ نفر معلول هنرمند در کارگاه های توانبخشی این مرکز کارهای هنری و صنایع دستی روزانه انجام می‌دهند، ۳۰ نفر در گرو تئاتر و ۱۰ نفر درگروه موسیقی مشغول به هنرنمایی هستند، ۱۱ نفر زوج معلول به خانه بخت رفته اند و در حال حاضر در شهرک ویژه زوج های معلول آسایشگاه زندگی می کنند.

وی در ادامه گفت: تقریبا تمامی معلولان مراجعه کننده به آسایشگاه خیریه کهریزک توانایی سکونت در خانه و خانواده خود را نداشته و در خصوص هزینه های درمانی، مددجویان نیاز به کمک های بیشتری دارند.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک در بخش پایانی سخنان خود افزود: تمامی دانشمندان و نخبگان، به واسطه ذهن خلاق و اندیشه ساز خود، جهان را متحول  ساخته اند و جامعه بشری همچنان بر تفکر ناب اندیشمندان استوار است. پس محدود کردن افراد از موقعیت های رشد و ترقی شان به علت معلولیت، غیر منطقی است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است