Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن هفته وحدت دانشگاه اسفراین به همت معاونت فرهنگی این دانشگاه همراه با پخش آهنگ یک خواننده‌ خارج‌نشین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از بجنورد، این روز‌ها دانشگاه‌های استان حال و روز خوبی ندارد. حواشی به شدت بر متن دانشگاه غلبه کرده و مسئولان دانشگاه‌ها به جای پرداختن به مسائلی مانند علم آموزی، سعی دارند با به ابتذال کشیدن دانشجویان آن‌ها را سرگرم کنند تا از دانشگاه راضی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این اتفاقات آنقدر شدید بود که امام جمعه بجنورد به صراحت از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: دانشگاه جای گناه نیست. جای اختلاط دختر و پسر و مراسم‌های ویژه نیست. دانشگاه جای تولید و گسترش علم و تربیت انسان‌های اثرگذار است.

یعقوبی ادامه داد: من تذکر بدهم به عزیزانمان در دانشگاه‌ها و البته نامی نمی‌برم. هر دانشگاهی که گرفتار حاشیه‌ای شد مردم نگران شدند. مردم فرزندانشان را به عنوان امانت به دست شما سپرده اند. نگذارید خدایی نکرده برخی صحنه‌ها و کار‌ها باعث شود اعتماد مردم نسبت به دانشگاه سست شود. این فاجعه است.

اما این بار فیلم‌های منتشر شده از جشنی با عنوان «تولد خورشید» باعث شد جامعه‌ دانشگاهی در حیرت فرو روند. این جشن که به مناسبت هفته وحدت و از سمت معاونت فرهنگی مجتمع آموزش عالی اسفراین برگزار شد، هنجارشکنی را یک پله فراتر گذاشت. این بار دانشگاه اقدام به پخش آهنگ یک خواننده‌ خارج نشین کرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   بعدا بررسی می‌کنیم!
سراغ بهمنی فر، معاون فرهنگی مجتمع آموزش عالی اسفراین رفتیم. وی پس از تماس خبرنگار خبرگزاری دانشجو  و جویا شدن از جزئیات این برنامه گفت: در این دانشگاه هزاران برنامه برگزار می‌شود. اصلا آیا این فیلم صحت دارد؟ سال‌های گذشته نیز چنین جشنی با همین عنوان و همین مجری در دانشگاه برگزار شده است؛ شاید مربوط به آن موقع‌هاست.
بهمنی‌فر ادامه داد: به دلیل فرا رسیدن روزدانشجو این هفته حساسیت بسیاری وجود دارد. ما درگیر مراسم این روز هستیم؛ این موضوع را هفته آینده بررسی کنید!   به بهانه‌هایی شاهد برگزاری مراسمات هنجارشکنانه هستیم/ اجازه نخواهیم داد از خطوط قرمز عبور کنید اما امیرمحمد پورجم، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اسفراین با بیان اینکه این مسئله را به طور جد از ریاست و مدیریت فرهنگی دانشگاه مطالبه خواهیم کرد، گفت: متاسفانه به بهانه وجود سالن آمفی تئاتر با ظرفیت بالا و اجاره آن به دیگر ارگانها، شاهد برگزاری مراسمات هنجارشکنانه متعددی در دانشگاه فنی و مهندسی اسفراین هستیم که بار‌ها نسبت به این موارد متذکر شده ایم و خواهیم شد.

پورجم ادامه داد: ما خواهان ادامه روابط سازنده بسیج دانشجویی با مسئولان دانشگاهی هستیم و اجازه نخواهیم داد هر یک از مسئولین از خطوط قرمز بسیج دانشجویی عبور کند. این مسئله را به طور جد از ریاست و مدیریت فرهنگی دانشگاه مطالبه خواهیم کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح دانشگاه نباشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و مهندسی اسفراین به دیگر مشکلات فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و افزود: ما معتقد هستیم معضلات فرهنگی دانشگاه‌های شهرستان فراتر از محیط‌های دانشگاهی است و مسئولین شهرستانی نیز به طور غیر مستقیم در این امر مقصر هستند. بار‌ها از مسئولین خواسته ایم این تمهیدات را فراهم آورند تا نمایندگان دانشجویان در شورای فرهنگی عمومی شهرستان شرکت کنند و ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات، وضعیت واقعی و به دور از سطحی نگری و سیاه‌نمایی دانشگاه‌های سطح شهرستان را برای مردم این شهر تشریح کنند، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی در پایان با اشاره به سخنی از حضرت امام خمینی، خطاب به مسئولان دانشگاه گفت: امیدواریم رسالت دانشگاه را فراموش نکنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خراسان شمالی اسفراین مجتمع آموزش عالی اسفراین هنجارشکنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • فیلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • فلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم