Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بافت دستکند، سازه‌ای با شکوه در صفاشهر فارس، ۱۳ هزار فرصت شغلی پایدار در اردبیل ایجاد شد، افزایش غلظت آلایندگی هوا در اصفهان، وضع منبع آب اهواز مانند بمب است، تامین ۷۰ درصد نیاز محصولات شیلاتی کشور از سیستان بلوچستان عناوینی هستند که می‌توانید در بسته امروز مرور کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،بافت دستکند، سازه‌ای با شکوه در صفاشهر فارس، ۱۳ هزار فرصت شغلی پایدار در اردبیل ایجاد شد، افزایش غلظت آلایندگی هوا در اصفهان، وضع منبع آب اهواز مانند بمب است، تامین ۷۰ درصد نیاز محصولات شیلاتی کشور از سیستان بلوچستان عناوینی هستند که می‌توانید در بسته امروز مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بافت دستکند، سازه‌ای با شکوه در صفاشهر فارس

ایرنا: بزرگترین مجموعه معماری دستکند فارس و نمونه بزرگ و منحصر به فرد از این نوع سازه در کشور که در بافت تاریخی صفاشهر استان فارس قرار دارد اکنون در معرض نابودی قرار گرفته و گویا ضجه‌های ناقوس مانند آن، گوش شنوایی ندارد.

بافت قدیم صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید که دارای ساختار پلکانی متعدد و از گونه معماری دستکندی بشمار می‌رود و به لحاظ تعداد سازه، شامل بیش از سه هزار بنای دستکند و با کاربری‌های متنوع است، اکنون در معرض نابودی و یا تغییر کاربری قرار گرفته و هر روز به جای یکی از آن‌ها ساختمان‌های امروزی ساخته شده با گچ و سیمان سبز می‌شود.
دستکند شیوه خاصی از معماری بومی است که در ساخت آن از هیچگونه مصالحی اسـتفاده نمی‌شـود و به نوعی از طریـق ایجـاد فضا‌هایی در بستر کوه و سنگ ساخته و از ترکیب فضا‌های خالی و پر ایجاد می‌شود به نحوی که این شاهکار معماری به گونه‌های متفاوتی در اقلیم‌های مختلف ایران رویت شده است.
سازه‌های معماری دستکندی که در کشور ایجاد شده هر کدام از ابعاد مختلفی نظیر شرایط جغرافیایی، اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و مذهبی قابلیت بررسی دارند کما اینکه کارشناسان امر نوع معمـاری دستکند را بـه لحـاظ شـکل ظـاهری، فـرم داخلـی و نوع کاربری بـه صـورت هـای مختلـف تقسیم بندی می‌کنند.
بافت قدیم صفاشهر واقع در استان فارس با دارا بودن بیش از سه هزار سازه از این نوع با کاربری‌های متنوع و سطوح مختلف از نظر کیفیت و وسعت در ایران منحصر به فرد است و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

تنها زیستگاه مولد یوز کشور در حصار جاده‌ها

پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم، به عنوان تنها زیستگاه مولد یوزپلنگ آسیایی، اکنون در میان انبوه جاده‌های ارتباطی گرفتار آمده و تردد روزافزون خودرو، عرصه را بر این گونه ارزشمند و در آستانه انقراض حیات وحش تنگ کرده است.

این زنگ خطر برای یوز آسیایی در حالی به صدا درآمده که از دیگر سو سازمان حفاظت محیط زیست اقداماتی برای جلوگیری از نابودی این گونه وحشی صورت داده که تا حدی نتیجه بخش هم بوده است.


بنابه گفته کارشناسان محیط زیست، یوز، جانوری دشت زی و آرام است که برای زیست و تاخت و تاز، نیاز به قلمروی امن دارد، اما توسعه شبکه‌های جاده ای، فرصت جولان را از این گونه ارزشمند گرفته و زمینه ساز بروز تصادفات جاده‌ای برای آن شده است.
همین یک ماه پیش بود که یک قلاده یوز جوان بر اثر برخورد با خودرو در مسیر سنخواست - جاجرم تلف شد.
وضعیت گونه کمیاب و در حال انقراض یوز آسیایی نگران کننده است و در حالی که فعالان محیط زیست در ایران و جهان تلاش دارند تا از این گونه محافظت کنند، برخی مسئولان محلی بر طبل دیگری می‌کوبند و به اجرای پروژه‌ای اصرار می‌کنند که نتیجه آن، تنگ شدن عرصه‌ها بر یوز آسیایی است.
زیستگاه یوز آسیایی در میاندشت جاجرم، از سه جهت غرب، شمال و جنوب در حصار جاده‌ها قرار گرفته است و اکنون عده‌ای در شهرستان جاجرم پیگیر اجرای پروژه راهسازی سنخواست - جوین در شرق این منطقه هستند.

طرح کاهش هدر رفت از شبکه آبرسانی استان بوشهر اجراء می‌شود
تسنیم: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر تامین آب آشامیدنی شهر‌های استان گفت: در این راستاکاهش هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر در اولویت قرار دارد.

محمد پوریوسفی ظهر امروز در جشنواره آب با مشارکت دانش آموزان پایه سوم و ششم ابتدایی استان بوشهر با اشاره به وضعیت مطلوب بارش باران در استان اظهار داشت: هر چند بارش باران نسبت به سال قبل از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ولی اگر طرح‌های آبرسانی بر اساس برنامه‌ریزی اجراء نشود استان بوشهر کماکان با مشکل آب مواجه است.

وی، افزایش منابع تولید آب آشامیدنی را یکی از طرح‌ها دانست و تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در داخل و خارج از استان در دستور کار قرار دارد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اجرایی می‌شود.

هزار فرصت شغلی پایدار در اردبیل ایجاد شد
استاندار اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی پایدار به صورت قطعی با ثبت کد ملی در سامانه ثبت اشتغال درج شده که تا پایان سال نیز این تعداد افزایش می‌یابد.

اکبر بهنام‌جو پیش ظهر امروز در نشست با فرمانداران و تعدادی از مدیران اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: تسهیل و تسریع روند معرفی طرح‌های اشتغال‌زا در کارگروه اشتغال استان ضرورت دارد و اعضای این کارگروه در صورت مشاهده طرح‌های قابلیت‌دار در حوزه اشتغال و اقتصاد بدون اتلاف وقت شرایط را برای سرمایه‌گذار مهیا کنند.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند فرصت اشتغال این تعداد از بیکاران را ایجاد کند، افزود: دولت علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها با تسهیل در صدور مجوز‌ها و اعطای تسهیلات و حمایت‌های اداری و کاهش بروکراسی اداری را بر عهده دارد و بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری‌های لازم اشتغال مدنظر را ایجاد می‌کند و فرمانداران به عنوان نماینده دولت در شهرستان‌ها باید تسهیل‌گر باشند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه به منظور تسهیل و تسریع طرح‌هایی که سرمایه‌گذاران ارایه می‌دهند، فرمانداران باید شخصا پیگیر حل مشکلات این افراد باشند، گفت: از فرمانداران انتظار می‌رود با توجه به کار‌های زیادی که در رابطه با ایجاد اشتغال در استان انجام شده، نسبت به امیدبخشی مردم اطلاع‌رسانی کرده و از پروژه‌ها پیوسته بازدید کنند.

افزایش غلظت آلایندگی هوا در اصفهان

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان گفت: از روز دوشنبه تا چهارشنبه جو نسبتاً پایدار و آرامی در سطح استان داریم و روند افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را در کلان شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان پیش‌بینی خواهیم کرد.

ساناز جعفری پیرامون وضعیت هوای استان اصفهان اظهار داشت: امروز گذر موج ناپایدار شمالی در منطقه را داشتیم که باعث شد در مناطق شمالی و غربی استان بارش‌های پراکنده‌ای را مشاهده کنیم. از روز دوشنبه تا چهارشنبه جو نسبتاً پایدار و آرامی در سطح استان داریم و روند افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را در کلان شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان پیش بینی خواهیم کرد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان تصریح کرد: از روز پنج شنبه و جمعه فعالیت سامانه براش زا در سطح استان پیش بینی شده است.

زنجان، قطب نساجی کشور است

​ایسنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: زنجان قطب نساجی کشور است.

ناصر فغفوری اظهار کرد: تا پایان امسال ۱۵ طرح بزرگ صنعتی استان به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۱۱ فقره سرمایه‌گذاری جدید و ۲ فقره مربوط به بازسازی و نوسازی و ۲ فقره نیز جزو واحد‌های تعطیل بوده که مجدد به چرخه تولد بازگشته‌اند. فعالیت این واحد‌ها در زمینه‌های تولید سیگارت، مواد شوینده و بهداشتی، پارچه و پوشاک، برق و صنایع معدنی است که استان در این زمینه سابقه حضور شرکت‌هایی را دارد.

وی با اشاره به عدم افزایش واحد‌های غیرفعال جدید در طی سال گذشته در استان زنجان، افزود: با پیگیری‌ها و مساعدت مسئولان ملی و استانی، زمینه بازگشت ۲۹ واحد صنعتی به چرخه تولید فراهم شد که مراسم آغاز به کار مجدد دو واحد صنعتی برگزار خواهد شد.

فغفوری، استان زنجان را از قطب‌های مهم صنایع نساجی کشور دانست و تصریح کرد: صنعت نساجی از صنایع مولد اشتغال در استان محسوب می‌شود و به جهت تاثیر مستقیم آن بر روند اشتغال استان، اقدامات مهمی در زمینه بازسازی و نوسازی این صنعت انجام گرفته است و با نوسازی دو واحد نساجی ۸۵ نفر به اشتغال این دو واحد افزوده شد.

وضع منبع آب اهواز مانند بمب است

استاندار خوزستان با بیان اینکه مناطق فرسوده در خوزستان تعداد زیادی دارند و در معرض خطر هستند، گفت: یکی از این مناطق، بافت فرسوده منبع آب اهواز است. این منطقه مثل بمب است. قبل از هر بارندگی از این منطقه بازدید می‌شود و در صورت لزوم برخی منازل تخلیه می‌شوند.

غلامرضا شریعتی در جلسه بازآفرینی شهری که امروز (۱۱ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت ستاد بازآفرینی شهری، اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری برنامه‌ای از سوی ریاست جمهوری است و مقرر شده است که در دولت دوم این طرح عملیاتی شود. اگر سرعت پیشرفت این طرح کم بوده به علت اختلافاتی است که در این زمینه وجود داشت. در حال حاضر جهت عملیاتی طرح بازآفرینی شهری یکپارچگی بیشتری در دولت ایجاد شده است؛ بنابراین باید دستگاه‌ها پای کار بیایند و عقب‌افتادگی‌ها در این زمینه جبران شوند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: طرح بازآفرینی شهری باید از تشکیل جلسه و ارائه تغییر‌ها خارج شده و عملیاتی شود. همچنین طرح‌های دیگر در این زمینه باید انجام و مناطق مختلف مشخص شوند. باید شهرستان‌های دیگر که بافت فرسوده دارند این کار را در دستور کار قرار دهند و یک برنامه راهبردی ارائه شود. حساسیت رئیس جمهور به اهمیت ستاد بازآفرینی شهری از بالا به پایین منتقل نشده است. در حالی که یکی از ملاک‌هایی ارزیابی مدیران در دولت، نوع نگاه و تعهدشان در بحث بازآفرینی شهری است.

شیلات سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد ماهیان صنعتی کشور را تأمین می‌کند

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: شیلات سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد ماهیان صنعتی کشور را تأمین می‌کند و علاوه بر آن محصولات استان به کشور‌های روسیه، امارات و چین صادر می‌شود.

هدایت الله میرمرادزهی افزود: برداشت ماهیان غیر مأکول مثل ماهی نعل اسبی، سلطان ابراهیم و ماهی مرکب و ... را هم در برنامه داریم که بیشتر صادر می‌شود. از این رو بخش شیلات در سیستان و بلوچستان یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم در توسعه و اشتغال است که در زمینه صادرات، غذای سلامت و تأمین مواد اولیه کارخانجات منطقه کاربرد دارد.

مدیرکل شیلات استان اظهار کرد: توجه به مزارع پرورش میگو، توسعه پرورشگاه‌های ماهی در قفس، توسعه و تکثیر آبزیان، ایجاد و توسعه بنادر ماهیگیری، صیادی و تخلیه صید، کارخانه‌های تون و پودرماهی طرح‌هایی هستند که در چشم انداز برنامه ششم توسعه پیش بینی شده و می‌توانند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشند.

اعتراض تاکسیرانان همدان به فعالیت آژانس‌های اینترنتی
فارس:برخی از تاکسیرانان همدان به فعالیت آژانس‌های اینترنتی و کسادی کسب و کار در شهر همدان اعتراض کردند.

پیش از ظهر امروز برخی از تاکسیرانان همدان نسبت به کاهش مسافر در نتیجه فعالیت آژانس‌های اینترنتی اعتراض کردند و از انتقال مسافر امتناع ورزیدند.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری همدان  با بیان اینکه اعتراض تاکسیرانان به فعالیت آژانس‌های اینترنتی بود، اظهار کرد: نمایندگان تاکسیرانی به سرعت با تاکسیرانان گفتگو کردند و سخنان آن‌ها را شنیدند.

وی با اشاره به اینکه اعتراض تاکسیرانان به اتمام رسیده و حل شده است، تصریح کرد: برای حل مشکل آژانس‌های اینترنتی نامه‌نگاری‌ها انجام شده است و ما مسائل را پیگیری کردیم.

محمد پوروخشوری با بیان اینکه مجوز آژانس‌های اینترنتی توسط اتحادیه‌های کسب‎کار‌های مجازی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است، ادامه داد: این مشکل در تمام کشور وجود دارد و ما نامه‌نگاری‌های لازم را انجام دادیم.

افزایش دما و تبخیر، تأمین آب در گلستان را با مشکل مواجه کرده است/ تشنگی سفره‎های آب زیرزمینی در گلستان
اگر چه آمار‌ها حاکی از افزایش نزولات جوی در سال جاری است، اما به گفته کارشناسان عواملی همچون تغییر اقلیم، افزایش دما و تبخیر و خشکسالی‎های پیاپی در سال‎های اخیر موجب شده تا بارش‎ها در سال جاری نتواند رودخانه‎های استان را پر آب و سفره‎های زیر زمینی را سیراب کند.

اگر چه آمار‌ها حاکی از افزایش نزولات جوی در سال جاری است و این امر می‎تواند نوید خوبی برای تأمین ذخایر آبی در شرایطی که گلستان در چند سال گذشته با خشکسالی دست و پنجه نرم می‎کند باشد، اما به گفته کارشناسان عواملی هم‎چون تغییر اقلیم، افزایش دما و تبخیر و خشکسالی‎های پیاپی در سال‎های اخیر موجب شده تا بارش‎ها در سال جاری نتواند رودخانه‎های استان را پرآب و سفره‎های زیر زمینی را سیراب کند.

در حالیکه بخش عمده‎ای از بحران آب مربوط به عملیات کشاورزی سنتی در استان می‎باشد، اما با اقداماتی هم‎چون مدیریت منابع و کنترل‎ آب‎های سطحی، تفکیک ذخایر آبی استان، اجرای طرح‎های آبخیزداری با هدف تقویت و ذخیره‎سازی منابع آب و خاک، حفظ پوشش‎های گیاهی و جنگلی در بالا دست و ساماندهی چاه‌های غیرمجاز می‎تواند از موضوعات مورد توجه در بهره‎مندی از نزولات جوی و مدیریت منابع آب محسوب شود.

تولید زیتون در ایلام؛ فرآوری در شمال/ دست کشاورزان خالی ماند

مهر: کشت زیتون در سیروان در حالی موجب رونق کشاورزی شده که نبود صنایع تبدیلی و دلال بازی موجب شده سود این محصول به جیب کشاورزان نرود. طی سال‌های اخیر تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و باغی در استان ایلام باعث رونق محصولاتی مثل پسته، زعفران، زیتون و... در استان شده است.

تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی علاوه بر رونق تولید در استان منجر به درآمد برای مردم استان شده در حالی که قبلا محصولات کشت شده استان وابستگی شدید به آب داشت و بر اثر خشکسالی‌های پی درپی کشاورزان استان دچار خسارت‌های فراوان می‌شدند.

توسعه باغات زیتون در استان ایلام با توجه به وجود مرز مهران می‌تواند برای مردم استان بسیار درآمد داشته باشد، اما این مهم نیازمند صنایع تبدیلی بزرگ برای بسته بندی‌های مناسب است.

افزایش ۱۱ درصدی صادرات فرش استان زنجان

رئیس اداره فرش استان زنجان از افزایش ۱۱ درصدی صادرات فرش استان زنجان طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محسن جعفری به افزایش ۱۱ درصدی صادرات فرش استان زنجان طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: صادرات فرش استان طی این بازه زمانی ۹ میلیون و ۸۵۵ هزار دلار بوده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته در همین بازه زمانی صادرات فرش دستباف استان ۸ میلیون و ۷۷۲ هزار دلار بود. فرش دستباف استان زنجان به کشور‌های خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان و ایتالیا صادر می‌شود.

جعفری افزود: طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود و خوشبختانه کیفیت فرش دستباف استان خوب است.


شهر «خوشه‌های‌طلایی» جهانی شد/ثبت میراث کشاورزی این باربرای ملایر

نظام تولید انگور در ملایر به‌عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان به ثبت رسید تا با جهانی‌شدن شهر «خوشه‌های طلایی» برگ زرین دیگری در دفترچه افتخارات استان همدان جلوه کند.

ملایر یکی از شهرستان‌های استان همدان است که به لحاظ بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشاورزی دارای جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور است.

این شهرستان به‌طور ویژه با دارا بودن ۱۰ هزار و ۴۹۸ هکتار باغ انگور که بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور است از جایگاه منحصربه‌فردی در کشور برخوردار است.

عمده ارقام انگور کشت‌شده در شهرستان ملایر رقم کشمش سفید و کشمش قرمز است و سایر ارقام همچون صاحبی، یاقوتی، فخری، عسگری، شاهانی، ریش‌بابا، منقا و انگور سیاه نیز در این شهرستان کشت می‌شود که برای مصارف تازه خوری و سایر فرآورده‌های دیگر استفاده می‌شود.

ملایر به‌عنوان دومین شهرستان استان همدان شهر «خوشه‌های طلایی انگور» لقب دارد و بسیاری این شهر را با باسلق، شیره انگور و کشمش مرغوبش می‌شناسند؛ کشمش این شهرستان یکی از انواع مرغوب کشمش در ایران است که سالانه بخشی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص می‌دهد.


قاچاقچیان سوخت عامل جدید تصادفات جاده‌ای کرمان

فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: سابق بر این با قاچاقچیان انسان روبرو بودیم که در سال جاری با چالش جدید قاچاقچیان سوخت مواجه هستیم که باعث رشد آمار تصادفات شده‌اند.

سرهنگ یوسف نجفی، پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمان بیان داشت: با توجه به قانون وضع شده تست الکل در زمینه تخلفات رانندگی، مجازات‌هایی برای متخلفان در نظر گرفته شده که طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد. در زمینه اجرای این قانون مشکلاتی پیش روی ماست، اما باید با کسانی که استنکاف می‌کنند برخورد جدی صورت گیرد که در این زمینه شرکت‌های بیمه می‌توانند در زمان پرداخت بیمه با پلیس همکاری کنند.

فرمانده پلیس راه کرمان تصریح کرد: باید کار فرهنگ‌سازی و آگاهی دادن به خانواده‌ها در دستور کار باشد و دستورالعمل‌ها را به روز کنیم. در سال جاری آمار تست الکل نسبت به سال گذشته رشد داشته و در نمونه‌گیری انجام گرفته شاهد ۲۱ در صد افزایش بوده‌ایم.

وی گفت: بر طبق آمار‌های ارائه شده ریشه اصلی تصادفات سرعت زیاد است، اما همکاران ما در جاده‌ها حضور دارند و بر این امر متمرکز هستند، اما از طرفی هم دچار کمبود نیرو جهت گرفتن تست الکل هستیم.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یوز ایرانی شبکه آبرسانی بوشهر 13 هزار فرصت شغلی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است