Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار دولت یازدهم و دوازدهم خراسان رضوی در واکنش به برخی همجمه‌ها درباره یگان آستان قدس، گفت: بحث طرح یگان آستان قدس رضوی در ستاد کمیته امنیت حرم در استانداری نهایی شد و موضوع یگان حفاظت به قبل از تولیت آقای رئیسی برمی‎گردد. ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ سیاسی مجلس و دولت ایران سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، در پی برخی اظهارنظرهای جنجالی درباره تشکیل یگان حفاظت آستان قدس و نحوه همکاری و تعامل سید ابراهیم رئیسی با نهادهای اجرای و دولتی استان خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار دولت یازدهم و دوازدهم در مشهد مقدس ضمن رد برخی ادعاها، تصریح کرد: آقای رئیسی هم که بعد از فوت حضرت آیت‌الله طبسی آمدند، ما مشکلی با ایشان نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته طبیعی بود که در زمان انتخابات ریاست جمهوری تنش‌هایی در فضای سیاسی بوجود بیاید، اما ما با ایشان به عنوان تولیت آستان قدس، مشکلی نداشتیم؛ از سوی آیت الله علم الهدی و تولیت آستان قدس رضوی هیچ گاه مساله ای پیش نیامد. آستان قدس حتی برای برخی پروژه‌ها مانند پروژه‌های بزرگراه مشهد، چناران و خراسان اعلام آمادگی و مشارکت کرد.

انتقاد فلاحت‌پیشه از تیتر یک رسانه دولتی: آستان قدس اقدام خلاف قانون مرتکب نشده است


وی درباره بحث یگان حفاظت آستان قدس نیز گفت: بحث طرح یگان آستان قدس رضوی در ستاد کمیته امنیت حرم در استانداری نهایی شد. ما یک طرح تأمین امنیت حرم داریم که در شورای تأمین استان تهیه و برای شورای تأمین امنیت کشور فرستاده می‎شود. امنیت بیرون از حرم با نیروی انتظامی است. حفاظت از پوسته حرم با سپاه پاسداران و بسیج است. اما امنیت داخل حرم بلاتکلیف بود. البته نه تنها امنیت داخل حرم، بلکه امنیت بعضی از ساختمان‎ها و مجموعه‌های اقتصادی و فرهنگی آستان قدس هم بلاتکلیف بود. آستان قدس رضوی حفاظت دارد، اما مسئول تأمین امنیت نداشت. همان طور که ذوب آهن و بانک مرکزی و ... امنیت خود را تأمین می‎کنند.

رشیدیان همچنین تصریح کرد: موضوع یگان حفاظت از آستان قدس حتی به قبل از تولیت آقای رئیسی برمی‎گردد. کار اجرایی آن در زمان آقای رئیسی انجام شد. برای تأمین امنیت داخل حرم یکی از راه‌ها این بود که به نیروهای مسلح اجازه بدهیم در داخل حرم مطهر مسئولیت حفاظتی بر عهده بگیرند، اما فضای معنوی داخل حرم تغییر می‌کرد. کار اجرایی یگان حفاظت یک سال است که انجام شده است. همه یگان‌های انتظامی که شکل می‌گیرد زیر نظر نیروی انتظامی است. یعنی کار تسریع، آموزش و مدیریت آن بر عهده نیروی انتظامی است. اما مدیریت اجرایی آن برعهده آن سازمان است.

انتهای پیام/

R31462/P31462/S1,15,1412/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ قاسم فدایی راد، مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام (گوهرشاد سابق) سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه در حال حاضر دارای سه هزار و ۹۱۹ نسخه خطی است که نسخه پشتیبان آنها از طریق کتابخانه دیجیتال این سازمان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
 وی افزود: همچنین ۳۵۴۵ نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از ۱۲۰ هزار نسخه کتاب چاپی، ۱۷۰۰ لوح فشرده، ۱۵۰۰ نسخه پایان‌نامه و افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با محوریت سیره و معارف اهل بیت (ع) در این کتابخانه وجود دارد. 
 
فدایی‌راد گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) ویژه پژوهشگران، طلاب علوم دینی و دانشجویان است، اما با توجه به شبانه‌روزی بودن کتابخانه، به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا (ع) و اعضای کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.
 
وی افزود: همچنین این کتابخانه، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی و شبانه‌روزی در جهان اسلام به شمار می‌آید که از ابتدای تأسیس ویژه ارائه خدمات به آقایان بود، اما بنا به درخواست‌های مکرر مراجعان، بخش بانوان نیز در سال‌های اخیر در آن راه‌اندازی شد
 مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور از خدمات این کتابخانه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند، گفت: کتابخانه به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار نفر در بخش آقایان و ۱۴ هزار نفر در بخش بانوان ارائه خدمت می‌کند.
 
 
 
 
 
 

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان