Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران گفت: حدود 85 درصد آزمایشات تجویز شده ام.آر.آی در کشور با استانداردهای علمی مطابقت نداشته و نیاز به تجویز ندارد.

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر علی اکبر بهرامی فر روز یکشنبه  افزود: تجویز بی رویه آزمایش های تشخیصی مانند ام.آر.آی، سونوگرافی و سی.تی.اسکن از سوی پزشکان چالش مهم در حوزه سلامت به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستورالعمل پزشکی (گاید لاین) یک پروتکل جهانی برای ضرورت علمی تجویز یک اقدام تشخیصی و درمانی است اظهار داشت: بررسی ها نشان داده است که تجویز های ام.آر.آی و سایر راههای تشخیصی در ایران مطابقتی با این دستورالعمل ندارد.
وی گفت: در کشورهای پیشرفته برای انجام یک آزمایش ام.آر.آی باید پروسه طولانی مدت طی شود اما در ایران دستورالعمل پزشکی در این زمینه مغفول مانده و نتیجه آن این است که هر روز شاهد درخواست های بیشتر و احساس کمبود کاذب تجهیزات و رادیولوژیست هستیم.
رئیس انجمن رادیولوژی خراسان رضوی افزود: تجویز آزمایشات تشخیصی مختلف مانند ام.آر.آی، سونوگرافی و سی.تی.اسکن برای بیمار علاوه بر صرف هزینه های سرسام آور، تبعات بسیار مانند سرگردانی بیمار و اشتباه در تشخیص را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: هم اکنون تعداد دستگاههای ام.آر.آی و سونوگرافی در ایران بیشتر از فرانسه است.
وی گفت: 9 دستگاه ام.آر.آی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشهد فعال است و چهار دستگاه نیز آماده بکارگیری می باشد و در برخی شهرستان های خراسان رضوی نیز دستگاه ام.آر.آی دایر است.
بهرامی فر تعداد متخصصان فعال رادیولوژی در کشور را 2 هزار و 370 نفر عنوان کرد و افزود: 140 نفر از این تعداد در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد 70 درصد در شهر مشهد مستقر هستند.
وی اظهار داشت: بر اساس شاخص های جهانی ایران در بین کشورهای اروپا و آسیا بیشترین تعداد رادیولوژیست را داراست اما مشکل کنونی توزیع ناعادلانه آنها در کشور می باشد.
وی نبود اتاق رادیولوژی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از چالشهای این رشته دانست و گفت: اکنون هیچ کارشناس مسئول رادیولوژی در این وزارتخانه نداریم و تصمیم گیری ها در این حوزه مهم و تخصصی توسط متخصصین سایر رشته ها صورت می گیرد.
بهرامی فر افزود: رشته رادیولوژی یک تخصص لوکس پزشکی است که تمام رشته های پزشکی برای تشخیص وابسته به آن هستند و این رشته علاوه بر تشخیص بیماریها، کاربرد درمانی نیز دارد.
وی اظهار داشت: انجمن رادیولوژی ایران به عنوان بزرگترین مرجع علمی و صنفی در این رشته آمادگی خود را برای کمک به حل چالشهای حوزه سلامت در این زمینه اعلام می کند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تصویربرداری ام آر آی MRI

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.

هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.

وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.

هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228465 برچسب‌ها کنکور سراسری

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳