Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بعد از وصول ۲ ماه ازمطالبات‌شان و تغییر مدیریت این کارگاه،‌ امروز به کار بازگشتند.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، کریم یاوری نماینده وزیر کار در رسیدگی به مشکلات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفته تپه گفت: به دنبال تأکید وزیر کار در خصوص پیگیری مشکلات کارگران کشت و صنعت هفت‌تپه و با توجه به واریز دو ماه از حقوق معوقه آنها و همچنین پیگیری سایر خواسته‌های قانونی این کارگران از طریق مسئولان استانی و مسئولان وزارتخانه، امروز ۱۱ آذرماه تمامی کارگران این کارگاه به محل کار خود مراجعه کردند و فعالیت کار و تولید را از سر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تغییر مدیریت در این کارگاه اظهار امیدواری کرد که با بازگشت کارگران و همچنین استقرار مدیریت جدید و اورهال کردن شرکت، استحصال شکر از نیشکر از سر گرفته شود و کارگران به زودی بتوانند مابقی مطالبات خود را دریافت کنند. 

عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش نیز از آغاز به کار مجدد شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و بازگشت کارگران به این شرکت خبر داد.

نیشکر هفت‌تپه قدیمی ترین کارخانه تولید شکر در کشور است که در سال ۱۳۳۸ در شهرک صنعتی هفت‌تپه در شهرستان شوش تأسیس شد و در بهمن سال ۱۳۹۴ از طریق سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد.

 به اعتقاد کارشناسان خصوصی سازی شرکت به همراه ۲۴ هزار هکتار اراضی آن، بدون ارزشیابی قیمت واقعی صورت گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کارگران وزارت کار هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه