Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:02:25 GMT

بافت تابلو فرش «مولانا» در کبودراهنگ

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۵۷۸۵

بافت تابلو فرش «مولانا» در کبودراهنگ

تاریخچه فرش بسیار پرقدمت است و از زمان‌های دور بشر به این هنر ارزنده علاقه زیادی داشته است. قالیبافی در ایران و در زمان صفوی، شاه طهماسب و شاه عباس کبیر به اوج خود رسید و از ارزش بسیار بالایی برخوردار شد، این هنر در عصر حاضر هم طرفداران خاص و خوش‌ذوق خود را دارد که دست به خلق آثار زیبایی می‌زنند.

یکی از این هنرمندان زبردست، «حبیب کرم‌زاده» است، او در شهر تبریز متولد شده و اکنون در شهرستان کبودراهنگ زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشی از مولانا جدیدترین اثر خلق شده به دستان این هنرمند قالیباف است.

حبیب کرم‌زاده در توضیح اثر خود به خبرنگار ایسنا، منطقه همدان، گفت: برای بافتن این فرش به علت رعایت ظرافت‌های موجود در نقشه، از نخ‌های ویژه بافت ‌پارچه استفاده کرده‌ام.

وی با بیان اینکه در بافت بعضی از تابلو فرش‌ها از نخ نقره استفاده کرده‌ام، افزود: تابلویی با نقش کعبه بافته‌ام که در ورودی آن با نخ طلای ۲۲ عیار بافته شده اما به علت مشکلات مالی، نیمه‌کاره مانده است.

این هنرمند قالیباف درباره طراحی تابلو فرش مولانا، بیان کرد: هم طراح و هم بافنده هستم، طرح تابلوی تمثال مولانا را از نقاشی رنگ روغنی الهام گرفته‌ و آن را تکمیل کردم.

کرم‌زاده با بیان اینکه ۷ ماه بافتن این اثر زمان برده است، ادامه داد: در تابلو فرش‌های معمولی حداکثر ۷۰ رج بافته می‌شود این درحالیست که در این تابلو ۱۴۵ رج بافته شده است.

این بافنده‌ خوش‌ذوق اظهار کرد: از لحاظ مالی به جایی وابسته نیستم و تمام هزینه‌ها را خود تأمین می‌کنم اما در حال حاضر به علت مشکلات مالی تصمیم به فروش بعضی از آثارم دارم.

سرپرست اداره‌ صنعت، معدن و تجارت شهرستان کبودراهنگ نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آثار حبیب کرم‌زاده اظهار کرد: این هنرمند متقاضی دریافت تسهیلات نیست و به صورت خصوصی کار می‌کند.

مرتضی افشاری ادامه داد: نمی‌توانیم به فردی که متقاضی دریافت کمک و تسهیلات نیست، کمک کنیم.

وی درباره افراد متقاضی نیز بیان کرد: اگر فردی تقاضای دریافت تسهیلات داشته باشد، باید تحت پوشش اداره‌ صنعت دربیاید تا از این طریق از صندوق توسعه وام اشتغال دریافت کند.

وی افزود: در کبودراهنگ بافنده‌ فرش بسیاری وجود دارد اما بافنده‌ای که بتواند طراحی نیز انجام دهد تنها  حبیب کرم‌زاده است که او هم زادگاهشان تبریز است.

افشاری درباره برگزاری نمایشگاه فرش اظهار کرد: به تنهایی توانایی برگزاری چنین نمایشگاهی را نداریم اما هنرمندان علاقمند می‌توانند در نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شود، شرکت کنند.

سرپرست اداره‌ صنعت، معدن و تجارت شهرستان کبودراهنگ تأکید کرد: هنر و آثار هنرمندان قالیباف بسیار حیرت‌انگیز و تحسین‌برانگیز است و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهر کبودراهنگ قالیباف منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آنونس رسمی «مست عشق» رونمایی شد

با استقبال فوق العاده مخاطبان و عبور فروش فیلم «مست عشق» از ۱/۵ میلیارد تومان، آنونس رسمی فیلم در فاصله ۱ روز مانده تا آغاز اکران رونمایی شد.

به گزارش عصرایران، «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده از مهمترین فیلم‌های غیرکمدی است که می‌تواند بار دیگر مخاطب سینما را با این ژانر آشتی دهد و رکورد‌های فروش را جا به جا کند.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • (ویدئو) تیزر رسمی فیلم «مست عشق» منتشر شد
  • امروز با مولانا: نیست مرا را جز تو دوا ای تو دوای دل من
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • (ویدئو) آنونس رسمی «مست عشق» رونمایی شد
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید